tambur4 Skrevet Mai 20, 2019 Share Skrevet Mai 20, 2019 Har en datter som ønsker å kjøpe en BMW 1-serie eller 3-serie. I utgangspunktet ser hun etter en diesel med automat, men også åpen for annet. Makspris = 90.000,- Det store spørsmålet er N47-motoren! Er det trygt å satse på denne dersom kjede og strammere er byttet, eller er det fortsatt skummelt? Hvem av seriene er best med tanke på rust, og hvem av dem er billigst/mest fornuftig med tanke på service/vedlikehold? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 20, 2019 Share Skrevet Mai 20, 2019 Bilene er tilnærmet identiske på alle måter, så det går mest på hva slags karosseri du ønsker. tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 20, 2019 Share Skrevet Mai 20, 2019 Sats på en m47 motor eller r6 diesel. tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Mai 20, 2019 Share Skrevet Mai 20, 2019 (endret) Som sagt over her, det kommer an på hvilket karosseri hun ønsker seg. Men en 2005-2006 modell har den gode m47 motoren og ikke er de helt opprusta heller. Absolutt en bra (førstegangs?)-bil. Og sikkert penger til overs av de 90k Endret Mai 20, 2019 av Evopower tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Mai 21, 2019 Share Skrevet Mai 21, 2019 N47 som har vært inne for utbedring av kjedestrammer osv er nok ett ganske safe kjøp. Turbo kan ryke etterhvert eventuelt.. som er "vanlig". tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet Mai 21, 2019 Share Skrevet Mai 21, 2019 (endret) Opplevde ingen rust i dører eller lakkerte flater forøvrig, på min e81 2008 modell. Var i mitt eierskap fram til 180 000 km, fra og med 98 000 km. Den gikk som leasingbil før dette, og fikk nok ikke all verdens vedlikehold av de forrige eiere, hva vask angår. Panseret var faktisk allerede omlakkert grunnet steinsprut.. Det sto en N47-motor i den bilen. Det ble skiftet strammer ved omtrent 100 000 km. Ellers var det ikke annet enn ordinære servicer, og en jordkabel som var irret i filler i underkant av motoren. Enkelt å komme til for å skifte denne, for den som ønsker å gjøre slikt selv. Få fatt i en 1-serie med sportsseter og sportsrattet, så kan resten av utstyret være en bonus. Man trenger ikke mer for å oppleve kjøreglede med disse bilene. Og navigasjonspakken begynner å se rimelig gammel ut. Vet det er mye som kan ettermonteres. Men jeg forstår meg ikke lenger på Microsoft Excel, etter at knappene ble flyttet på i de siste utgavene, så den slags holder jeg meg unna. 😃 Vil dessuten tro det er enklere og bedre å få tak i en sprek 1-serie, fremfor en kjip 3-serie til den samme prisen. 3-eren synes jeg "må" ha utvendig m-sport pakke, og da stiger prisene til dels mye, uten at bilens tekniske tilstand reflekteres i dette. Endret Mai 21, 2019 av And-reas Ord deling tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå