tambur4 Posted May 20, 2019 Share Posted May 20, 2019 Har en datter som ønsker å kjøpe en BMW 1-serie eller 3-serie. I utgangspunktet ser hun etter en diesel med automat, men også åpen for annet. Makspris = 90.000,- Det store spørsmålet er N47-motoren! Er det trygt å satse på denne dersom kjede og strammere er byttet, eller er det fortsatt skummelt? Hvem av seriene er best med tanke på rust, og hvem av dem er billigst/mest fornuftig med tanke på service/vedlikehold? Link to comment Share on other sites More sharing options...
awt Posted May 20, 2019 Share Posted May 20, 2019 Bilene er tilnærmet identiske på alle måter, så det går mest på hva slags karosseri du ønsker. tambur4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted May 20, 2019 Share Posted May 20, 2019 Sats på en m47 motor eller r6 diesel. tambur4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evopower Posted May 20, 2019 Share Posted May 20, 2019 (edited) Som sagt over her, det kommer an på hvilket karosseri hun ønsker seg. Men en 2005-2006 modell har den gode m47 motoren og ikke er de helt opprusta heller. Absolutt en bra (førstegangs?)-bil. Og sikkert penger til overs av de 90k Edited May 20, 2019 by Evopower tambur4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir Anders Posted May 21, 2019 Share Posted May 21, 2019 N47 som har vært inne for utbedring av kjedestrammer osv er nok ett ganske safe kjøp. Turbo kan ryke etterhvert eventuelt.. som er "vanlig". tambur4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
And-reas Posted May 21, 2019 Share Posted May 21, 2019 (edited) Opplevde ingen rust i dører eller lakkerte flater forøvrig, på min e81 2008 modell. Var i mitt eierskap fram til 180 000 km, fra og med 98 000 km. Den gikk som leasingbil før dette, og fikk nok ikke all verdens vedlikehold av de forrige eiere, hva vask angår. Panseret var faktisk allerede omlakkert grunnet steinsprut.. Det sto en N47-motor i den bilen. Det ble skiftet strammer ved omtrent 100 000 km. Ellers var det ikke annet enn ordinære servicer, og en jordkabel som var irret i filler i underkant av motoren. Enkelt å komme til for å skifte denne, for den som ønsker å gjøre slikt selv. Få fatt i en 1-serie med sportsseter og sportsrattet, så kan resten av utstyret være en bonus. Man trenger ikke mer for å oppleve kjøreglede med disse bilene. Og navigasjonspakken begynner å se rimelig gammel ut. Vet det er mye som kan ettermonteres. Men jeg forstår meg ikke lenger på Microsoft Excel, etter at knappene ble flyttet på i de siste utgavene, så den slags holder jeg meg unna. 😃 Vil dessuten tro det er enklere og bedre å få tak i en sprek 1-serie, fremfor en kjip 3-serie til den samme prisen. 3-eren synes jeg "må" ha utvendig m-sport pakke, og da stiger prisene til dels mye, uten at bilens tekniske tilstand reflekteres i dette. Edited May 21, 2019 by And-reas Ord deling tambur4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now