Turbo-HF Skrevet November 21, 2019 Forfatter Share Skrevet November 21, 2019 Bilder etter lading, kjøretur og bilvask, spylte nøye av både under og over bilen, med sepe og vann. Må enda lade batteriet mer, virket ikke som det ble toppladet helt etter at den var tom igår morges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet November 22, 2019 Forfatter Share Skrevet November 22, 2019 Gir meg ende over, toppladet batteri igår, men da jeg satte i vedlikeholdsladeren nå nettopp for å sjekke, så var det ganske så tappet igjen.. 😮 :S Hva er synderen, lysmodul? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet November 28, 2019 Forfatter Share Skrevet November 28, 2019 Byttet tilbake til opprinnelige enheter i CD-Rom og multimediaskjerm. Setter inn en separat bryter ved sikringene. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 6, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2019 (endret) En liten stund siden jeg la ut noe her sist, men har på nytt skiftet toppdekselpakningen og tok samtidig alle de 6 tennpluggene, og dette ble gjort tirsdag 26.11 2019, sammen med en kompis, som er mekaniker. (Bilder.) Oljeduft og svetting har blitt minimert siden dette, men merker fortsatt noe.. Får holde litt oppsyn. Har også vasket bilen så jevnlig som mulig, med sepe og vann, både primært under og og over, for å få av det fæle saltlake-klisset. Seneste bilvask, onsdag 04.12 2019, deilig å stå alene på selvvask på kvelden. Endret Desember 6, 2019 av Turbo-HF FTE reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 8, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2019 Idag, andre søndag i advent, så bytter jeg H8 tåkelyspærer, siden begge to bestemte seg for å slukke igår 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 10, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2019 (endret) Skifter begge xenon D2S lyspærene idag, men for kaldt til bilvask. (-10) Skal vaske den snarest mulig igjen, heldigvis, bare det blir mildere. Har også bestilt 4 nye hvite H8 kurvelyspærer, og skal sette i deksel ved venstre tåkelys, som mangler, plutselig! Endret Desember 10, 2019 av Turbo-HF Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 10, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2019 Sånn, før og etter ny pære er satt inn! (P.S: Tenningen er bare på, ikke startet motoren.) Har også bestilt flere hvite lyspærer og LED skiltlys idag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 13, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2019 (endret) Har ladet opp batteriet igjen, da jeg hadde satt inn de 3 sikringene for å høre litt musikk igjen, så da var det jo tappet en hel del bare i løpet av få timer, dessverre, så blir litt lei, pluss at det fremdeles kan lukte olje tidvis, i tillegg til at saltlake-elendigheten ødelegger lakk, bil og medfører masse ekstra kostnader og vedlikehold... 😢 :@ Har iallfall idag tatt ut sikringene igjen, på toppladet batteri, samt tatt motorvask med sepe, og igjen vasket bilen grundig både under og over, som man bare må. Forrige vask var natt til onsdag. Bilder: Mer detaljer her, for å stoppe og forhindre at det blir verre: Endret Desember 16, 2019 av Turbo-HF tambur4 og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 15, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2019 Hadde bursdag 14/12, og da ble det bare gjort en rask, nødvendig "mekking", å montere det manglende, venstre dekslet ved tåkelyset i fangeren, se bilder. Ellers vasket jeg også bilen for å fjerne den evinnelige saltlaken fra bilen, over og under. Legger ikke ut bilder av denne vasken, da de ble ganske like dem over : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 16, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2019 Fra igår, disse også, fylte en del bensin, siden det var kr. 14,76 pr. liter, i tillegg til 40 øre rabatt, så da er det kjekt med nesten full tank. Saltet ble også vasket vekk... Bilder kommer likevel: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 23, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2019 Oppdatering før det nye året: Fylte bensin og tok julevasken igår, grundig med Sonax felgrens, vaskevott og sepe.. Godt med litt varmere tempereatur, slik at man kan vaske grundig for hånd, også, selv utendørs. Prøver å holde den pen under, og etter motorvasken sist er den også ganske så ren og pen der. Må bare få tatt av deksler under bilen, spesielt de to fremre dekslene under motorrommet og bunnpannen, samt ved gearkassen, og få rensket opp der. Interiøret, samt fullføre støvsuging tar jeg unna idag, så er den klar for juleselskap og feiring imorgen og fremover! God hjul! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 23, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2019 Del 2, deilig å få unnagjort! : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conquest Skrevet Desember 23, 2019 Share Skrevet Desember 23, 2019 På 22.11.2019 den 8.48, Turbo-HF skrev: Gir meg ende over, toppladet batteri igår, men da jeg satte i vedlikeholdsladeren nå nettopp for å sjekke, så var det ganske så tappet igjen.. 😮 :S Hva er synderen, lysmodul? <Hei. Jeg brukte utallige tusen på feilsøking på min e39. Tilslutt fant vi feilen. Det var vifta bak radiatoren på min, som var strømtyven. Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Desember 23, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2019 4 minutter siden, Conquest skrev: <Hei. Jeg brukte utallige tusen på feilsøking på min e39. Tilslutt fant vi feilen. Det var vifta bak radiatoren på min, som var strømtyven. Hallo igjen, god jul og tapp for fint tips. Skal undersøke, men problemet er vekk når jeg tar ut de 3 sikringene bak, til stereo. 😮 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conquest Skrevet Desember 23, 2019 Share Skrevet Desember 23, 2019 Akkurat nå, Turbo-HF skrev: Hallo igjen, god jul og tapp for fint tips. Skal undersøke, men problemet er vekk når jeg tar ut de 3 sikringene bak, til stereo. 😮 <Ok. Da har du funnet synderen! God Jul Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå