Gå til innhold

Vurderer kjøp av 1-serie 2009, 190xxxkm for langt?


 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har sett meg ut en nydelig liten sak av en 1-serie 118 D 143HK M-SPORT.
Men jeg synes den har rullet litt vell langt, min forrige bil var en Audi 1998 A3 1.8T, 11år eldre og rullet 220k og da var det faktisk ikke mere bil igjen, den blir spiker nå.
Har satt meg et budsjett på 100k og bilen jeg ser på nå går for 90k fra forhandler med 3måneders garanti.

Det virker litt mye å betale for 90k for en 10år gammel bil som snart passerer 200000km.
Hvordan er disse bilene med rust og drivlinje?
Hva må jeg regne med av reparasjoner frem til 250km?
Er det mulig at jeg kjører så langt uten noen store ting?
Hva burde jeg være obs på med kjøp av en slik bil?

Jeg er motormekaniker på båt så det er en god del arbeid jeg kan gjøre selv, men er ikke så veldig interessert i å kjøpe et fremtidig rep objekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

Jeg synes prisen var noe stiv, du får 1-serier med ca. halve km-stand for samme pris. Her f.eks.(2 år nyere også): 

https://www.finn.no/151239626

Det du må regne med er ihvertfall turbobytte før eller siden (normalt mellom 150000km og 200000km, noen før andre senere) og på 4syl diesel(116d, 118d, 120d og 123d) er å kanskje måtte bytte registerkjede og strammer. Søk opp N47D20C, så ser du hva jeg mener. Det må iallefall sjekkes ut, før et eventuelt havari. Noen går 300000km andre bare 100000km. Ellers solide biler. Sjekk for rust standard plasser -> bildør, bagasjeromsdør, rundt vinduer, kanaler og hjulbuer. Er ikke veldig utbredt med rust på disse har jeg inntrykket av :) 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Hei :) 

Jeg synes prisen var noe stiv, du får 1-serier med ca. halve km-stand for samme pris. Her f.eks.(2 år nyere også): 

https://www.finn.no/151239626