Robin L Skrevet Juli 14, 2019 Share Skrevet Juli 14, 2019 (endret) Noen som har diy på vannpumpe og termostat på e39 med m57 motor? Endret Juli 14, 2019 av Robin L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 14, 2019 Share Skrevet Juli 14, 2019 https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-525d-tou/repair-manuals/11-engine/11-53-thermostat-engine-proof-coolant-lines/BrE7mwe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juli 15, 2019 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2019 Takker! Ett nytt spørsmål, jeg får ikke sv reima på klimaanlegget. Hvordan fungerer denne strammeren egentlig? og har jeg lilla kjølevæske? Hva kan jeg fylle etter med her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 15, 2019 Share Skrevet Juli 15, 2019 Usikker på om du i det hele tatt har sett på guiden jeg limte inn, for der kan man trykke på den øverste linken; https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-525d-tou/repair-manuals/11-engine/11-53-thermostat-engine-proof-coolant-lines/AUPYygG Du kan fylle gul væske, den blandes med alt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juli 16, 2019 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2019 Jeg prøvde å vri strammeren slik som anvist, men den rikker seg ikke. Bolten går bare rundt. Jeg får lete fram en vannpumpetang å sette på arma Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 16, 2019 Share Skrevet Juli 16, 2019 Du trenger vel ikke å ta av den reimen heller, med mindre du skal bytte hovedreim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juli 19, 2019 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2019 Bytter såklart begge reimene og løpehjul når alt er demontert 😁 jeg liker preventivt vedlikehold, da vet man at alt er ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juli 19, 2019 Share Skrevet Juli 19, 2019 (endret) Ofte fulle av rust de strammerene, bare å bytte til nye om de er vrange å vri. bruker bare latmansarm med pipe på bolten i senter, så skal du klare å bøye de uten noe voldsomt til krefter. Er dem harde og seige er dem nok defekt slik som mine var. Klarte å vri dem, men dem ble fjæra ikke tilbake enten i min eller max posisjon. bmw har kit til denne jobben med alle reimhjula og reim, men ikke strammere, det må du kjøpe for seg selv. Endret Juli 19, 2019 av hsd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 21, 2019 Share Skrevet Juli 21, 2019 Som hsd sier så setter ofte strammeren til AC seg fast. Har bytta alt på min en gang da alt satt bom fast. Kjente nå når jeg bytta vannpumpe selv på onsdag at den hadde begynt å bli treg igjen så spørs om jeg skal demontere å gjøre reint i håp om at den holder litt til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juli 21, 2019 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2019 43 minutter siden, Alpejohn skrev: Som hsd sier så setter ofte strammeren til AC seg fast. Har bytta alt på min en gang da alt satt bom fast. Kjente nå når jeg bytta vannpumpe selv på onsdag at den hadde begynt å bli treg igjen så spørs om jeg skal demontere å gjøre reint i håp om at den holder litt til. Såppass ja. Kan ha en sammenheng med at jeg mangler dekselet under motor dette antar jeg. Blir jo litt utsatt de nederste løpehjulene/strammerne. Så det ikke var mange kr for en ny strammer. Bør vell samtidig få tak i ett deksel under motoren da 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 22, 2019 Share Skrevet Juli 22, 2019 Jeg har deksel under, men det blir dårlig likavel. Men det tar sikkert lenger tid med deksel da. Syns å huske akslingen til løpehjulet går igjennom alu, der det pakker seg med drit så det blir vanskelig å få ut akslingen, så du må lirke å blåse reint med luft elns for å få vekk dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juli 24, 2019 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2019 På 22.7.2019 den 9.33, Alpejohn skrev: Jeg har deksel under, men det blir dårlig likavel. Men det tar sikkert lenger tid med deksel da. Syns å huske akslingen til løpehjulet går igjennom alu, der det pakker seg med drit så det blir vanskelig å få ut akslingen, så du må lirke å blåse reint med luft elns for å få vekk dritt. Stemmer. Det er der akslingen går gjennom alu at det er treghet. Er nok korroderet pga alu og stål sammen tenker jeg. Har fått bevegelse i akslingen. Skal prøve å lurt den ut. Vil helst slippe å ta ut hele kompressoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 25, 2019 Share Skrevet Juli 25, 2019 Trenger ikke ta ut kompressoren, eller vis du vil ha ut braketten så kan en vel løse den fra den og ta ut braketten. Husker ikke helt hvordan det så ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juli 31, 2019 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2019 Sliter litt med å finne ut hvilken type kjølevæske jeg kan bruke. Jeg har nå skylt gjennom systemet. Var ganske mye grums i systemet. når jeg søker på regnr, kommer både rød pg blå som alternativ. Hva bør jeg gå for? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 31, 2019 Share Skrevet Juli 31, 2019 Gul passer til alt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå