Slavearbeider'n Skrevet August 31 Forfatter Skrevet August 31 (endret) Bilen fortsetter å kjempe mot meg😅 Hadde booka EU kontroll på onsdag denne uka. Kjørte bilen 6-7 mil på tirsdag og da funka bilen. Kanskje litt lav tomgang men det kan jeg endre i mappinga. Så kom onsdagen, kjørte bilen ned til Arne Gulbrandsen på Ensjø og parkerte bilen der. Så ringer dem meg rundt lunsjtider og sier de ikke får start på bilen. Okei tenker jeg, og ber dem prøve med booster. Veldig rart for batteriet lader som det skal og voltmåleren i bilen vider 13.8 v ved kjøring. Verkstedet fortsetter i en time og gir opp. Det viser seg at starter’n har tatt kvelden, UTENFOR VERKSTEDET!😂 Er det mulig. Så da får jeg hjelp av en kompis til å dytte bilen ned bakken og får dumpa clutchen. Da starta bilen. Så vel hjemme var det frem med verktøy og arbeidsklær igjen da og bytte starter. Har starter liggende så jeg gadd ikke be verkstedet bytte starter. Såpass sta er jeg at selvom det er ett ork, skal jeg bytte starter’n selv. I gang: Presse løftet av etter demontering av fuel rail og dyser: Trangt å komme til. Måtte løsne boltene fra girkasse siden. Så ble litt banning men det gikk etter litt prøving og feiling: Så var den ute: Ikke starta den opp da o-ringen til peilepinnerøret var skadet. Så bytter o-ring før jeg monterer beskyttelsesplata under og gasspjeld med mer. Nå får det være nok med tull😅 Endret August 31 av Slavearbeider'n Ampera, fupsaker, sveigis og 2 andre reagerte på dette 2 3
Slavearbeider'n Skrevet September 1 Forfatter Skrevet September 1 9 timer siden, RF91 skrev: Bevare meg vel, da ska neimen ikkje gå an 😂 Haha nei. Ble passe oppgitt da jeg fikk høre at starter'n hadde tatt kvelden. Men ingen vits å legge seg ned. Bare å brette opp ermene å få det gjort. Har ingen mål om å kjøre bilen før lagring, men hadde vært fint å fått den på EU kontroll, så jeg vet hva som evt må utbedres ila vinteren, så slipper jeg å bruke våren på fiks. sveigis reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå