Gå til innhold

Xdrive fordelingskasse


Gatlin
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tar også motorflush som dem kaller det ved hvert oljeskift 10000-15000 km- det er kun positivt - koster Max 300-500kr på ett verksted men du får ut litt extra dritt i oljen fra motoren din hver gang, ha det i bakhodet 😁 og fjern EGR hos ett seriøst firma - det lager bare faen med tiden å driter ned motoren din så den griner 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk to priser i dag, fra to vestlandsfirma.

Firma 1:

Bytte og flush av girkasse: 9000kr inkl mva.
Diff og fordelergirkasse x 3 stk: 4000kr inkl mva
Tot: 13000kr

Firma 2:

Girkasse (ingen flush), transferkasse 1 stk?, motorolje og filter:
Tot: 15000kr.

Jeg er ikke mekaniker men firma 1 bytter olje på 2 differensialer som firma 2 ikke har satt i sitt tilbud, jeg må vel tilbake dit og be om ny pris om det er nødvendig å bytte olje i disse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, F25x3 skrev:

Fikk to priser i dag, fra to vestlandsfirma.

Firma 1:

Bytte og flush av girkasse: 9000kr inkl mva.
Diff og fordelergirkasse x 3 stk: 4000kr inkl mva
Tot: 13000kr

Firma 2:

Girkasse (ingen flush), transferkasse 1 stk?, motorolje og filter:
Tot: 15000kr.

Jeg er ikke mekaniker men firma 1 bytter olje på 2 differensialer som firma 2 ikke har satt i sitt tilbud, jeg må vel tilbake dit og be om ny pris om det er nødvendig å bytte olje i disse også.

Det var stive priser men firma 2 prøver ho faktisk å lure deg noe sinnsykt! 🤬 Firma 2 skulle blitt henrettet for å gitt deg den prisen!! Det er ikke på noe måte en normal pris😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke den prisen du fikk er unormal om de gjør en skikkelig flush og bytter bunnpanne/filter. 

De regner 15 liter ZF Lifeguard 6/8 olje i tillegg til bunnpanne så det koster endel bare i materiell ihvertfall når de bruker originale deler. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket pris på oljeskift på kasse og mellomkasse på min 520 F11 xdrive.

Tilbudet fra GS i Skien:

Flushe girkasse og skifte filter. Slette adaptioner og læringskurve 2.
Skifte olje på mellomkasse.

Kr 19963.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Må lik dekkdim framme og bak også være stjernemerket? Min lokale dekkforhandler kan ikke finne noe annet en pirelly rft dekk og de er uaktuelle. Lurer på å kjøpe nye felger og dekk med lik dim framme og bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De MÅ ikke, men det er for å være sikret lik rulleomkrets. Jeg har ulik, og det går bra det. De er målt til å være under 1 cm differanse på omkrets. Dette er med ulik dimensjon.

Så det er opp til deg egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2019 den 23.26, Vingerei skrev:

Sjekket pris på oljeskift på kasse og mellomkasse på min 520 F11 xdrive.

Tilbudet fra GS i Skien:

Flushe girkasse og skifte filter. Slette adaptioner og læringskurve 2.
Skifte olje på mellomkasse.

Kr 19963.

Takk for tilbakemelding, glemte helt denne tråden.. Har ikke utført service på kassa enda.. Trillet 117000km så det er vel på tide som tidligere.

Læringskurve 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Z800 skrev:

Må lik dekkdim framme og bak også være stjernemerket? Min lokale dekkforhandler kan ikke finne noe annet en pirelly rft dekk og de er uaktuelle. Lurer på å kjøpe nye felger og dekk med lik dim framme og bak

Trenger nok ikke stjerne om det er lik foran og bak. Finnes flere merker som leverer RFT. Goodyear Excellence har BMW brukt å levere med. Min kom med det.

 

2 timer siden, F25x3 skrev:

Takk for tilbakemelding, glemte helt denne tråden.. Har ikke utført service på kassa enda.. Trillet 117000km så det er vel på tide som tidligere.

Læringskurve 2?

 

RATS tok 6500,- for det samme på min. Olje og filter på girkasse + olje på transferkassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke merker leverer *merket dekk?  Kan bare finne Michelin. Men de hadde ikke den lokale sjappa inne på lager. Vil ikke rft, de bråker noe inn i §$€£≠#&@. Å sporer så mye at det er livsfarlig å kjøre med, hvertfall Pirelli sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...