1limitedsport Skrevet September 24, 2019 Share Skrevet September 24, 2019 Heisann! Min 2014 -F11 har begynt å ligge nedpå på den ene siden når den har stått en stund. Den blåser seg opp når jeg starter osv og blir ok. Det er kun på den ene siden. Er det mest sannsynlige at det er luftbelgen som da er gåen eller holder på å gå? Kompressoren ser jo ut til å virke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet September 24, 2019 Share Skrevet September 24, 2019 (endret) Det er nok luftbelgen som lekker. Har akkurat hatt det samme på min e39, venstre side, der gikk det veldig greit å bytte belgen. Er nok bare å bytte, lekkasjen blir ikke mindre med tiden. Før og etter: Endret September 24, 2019 av sondre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 24, 2019 Share Skrevet September 24, 2019 På f11 er det venstre siden som pleier å ryke. Det har visstnok være et ganske kjent problem. Husker ikke om det var en aksjon på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1limitedsport Skrevet September 24, 2019 Forfatter Share Skrevet September 24, 2019 Takk for gode svar! Det er på høyre side på min. Men regner med det er smartest å skifte begge samtidig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet September 24, 2019 Share Skrevet September 24, 2019 (endret) Det skal ikke være nødvendig å skifte begge, det er jo sensorer som justerer høyde, er ikke som en "gammeldags" fjær. Jeg byttet høyre side i 2007 på BMW verksted, og var aldri spørsmål om å bytte begge. Byttet venstre i går selv. Endret September 24, 2019 av sondre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1limitedsport Skrevet September 24, 2019 Forfatter Share Skrevet September 24, 2019 Konge, thanks! Men er vel litt redd for at den andre også vil bli dårlig om ikke lenge, så lenge de er like gamle... så kan jo være like greit å skifte begge så jeg slipper at den andre ryker om noen måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet September 24, 2019 Share Skrevet September 24, 2019 (endret) Vel, på min e39 så røk den på høyre side når bilen var 7 år gammel og venstre røyk forrige uke, bilen var da 17 år og har gått 315 000 km. Så det gikk 10 år... Så jeg hadde nok latt være, men om du sover bedre ved å bytte begge samtidig så er det helt opp til deg Endret September 24, 2019 av sondre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1limitedsport Skrevet September 24, 2019 Forfatter Share Skrevet September 24, 2019 Jeg skjønner:) Kanskje like godt å bare vente til den ryker. Følte bare at luftbelgene hadde vært et "issue" med F10 og F11, så tenkte å være føre var;) sondre reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet September 24, 2019 Share Skrevet September 24, 2019 22 minutter siden, 1limitedsport skrev: Jeg skjønner:) Kanskje like godt å bare vente til den ryker. Følte bare at luftbelgene hadde vært et "issue" med F10 og F11, så tenkte å være føre var;) Ville byttet begge, de ryker før eller siden uansett. Kjøp Arnott, god kvalitet til en akseptabel penge. Gjorde akkurat samme på min, ligger DIY her: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 24, 2019 Share Skrevet September 24, 2019 Begge må byttes før eller senere, der vet vi. Men å skifte begge to samtidig er jo bare tull. Du kan fint utsette dette til det blir et problem. sondre reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 24, 2019 Share Skrevet September 24, 2019 Kjøp inn to, bytt én, ha andre klar til neste ryker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 24, 2019 Share Skrevet September 24, 2019 Det kan også være dumt. For om det går langt tid før neste byttes har man kortere tid å reklamere på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet September 24, 2019 Share Skrevet September 24, 2019 7 timer siden, 1limitedsport skrev: Konge, thanks! Men er vel litt redd for at den andre også vil bli dårlig om ikke lenge, så lenge de er like gamle... så kan jo være like greit å skifte begge så jeg slipper at den andre ryker om noen måneder. Skift begge samtidig er smartest for økonomien sin del. Bytter du bare en vil som oftest den andre ryke innen et års tid, og får den gamle bare et lite hull så vil kompressoren gå og arbeide hele tiden med resultat i varmgang og kompressorhavari 1limitedsport og Walkabout reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1limitedsport Skrevet September 25, 2019 Forfatter Share Skrevet September 25, 2019 Takk for veldig gode innspill alle sammen! De er ikke så sinnsykt dyre, så når jeg først har bilen oppe og gjør det på ene siden, så tror jeg at jeg likegodt skifter begge. @Walkabout Takk for veldig bra DIY, helt konge! Har forstått at det kanskje er like greit å ta et tynt bor å borre gjennom belgen for å få luft ut. Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet September 25, 2019 Share Skrevet September 25, 2019 Borr for all del ikke hull i den som ikke er defekt, da kan du ha den liggende som reserve om ikke annet. Nå vet ikke jeg om hvor lang levetid det er på luftbelg på denne modellen, men det kan ha vært ytre faktorer som har gjort at den ene har blitt lekk, så det er ingen automatikk i at den andre går dundas etter kort tid. Men om levetiden er typisk 5 år så er det jo greit. 1limitedsport reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå