F25x3 Skrevet November 6, 2019 Forfatter Skrevet November 6, 2019 Takk for infoen Det var feil på ledningsnettet, så BMW dekker dette. Veldig fornøgd med hjelp på forumet her og jæger kokstad sålangt. Etter ledningsnett er bytta blir det girkasseolje-skift som neste post. Ble anbefalt å bruke et verksted med god kompetanse på dette, selv om mange verksted utfører slike jobber. lagunilla reagerte på dette 1
F25x3 Skrevet November 27, 2019 Forfatter Skrevet November 27, 2019 Da er bilen fikset og de fant også feil på abs-sensor fremme, også byttet. Håper jeg ikke får se denne feilen flere ganger. Apropo service, så skal snart filter, olje osv byttes. Kan dette utføres av andre enn merkeverksted - det er vel en grei jobb? Evt fikse mye av det selv?
warg Skrevet November 27, 2019 Skrevet November 27, 2019 Kan si så mye at det er langt billigere å ta oljeskift selv, men kjøp skikkelig olje det er ikke her du sparer penger. Dette er en vurdering du må ta selv i forhold til når eller viss du skal selge bilen i forhold til servicehefte og dokumentasjon. Dette er ihvertfall noe jeg utfører selv da jeg ikke er helt enig i de lange serviceintervallene som BMW har programmert i bilen din.
warg Skrevet November 27, 2019 Skrevet November 27, 2019 Det er også forresten Black Friday om 2 dager, kansje du kan handle inn litt Castrol Edge og litt småtteri på https://www.koed.no/ Er ikke dumt å kjøpe inn en del dunker så har du til neste service også
F25x3 Skrevet November 29, 2019 Forfatter Skrevet November 29, 2019 Takk for info, må selvsagt ha god olje Det er 5.2 liter som skal på denne, altså 1stk 5liter og 1 stk 1liter som må handles inn. Ang filter, drivstoff, luftfilter, mikrofilter og filterinnsats - er originale filter eller bosch-filter veien å gå? Pris på service hos bmw kommer på ca 5300, handler jeg alt originalt og olje fra koed kommer dette på ca 3500kr.
Otis Skrevet November 29, 2019 Skrevet November 29, 2019 Det var egentlig ikke så stor prisforskjell, om 5300,- var ink arbeid. lagunilla reagerte på dette 1
Otis Skrevet November 29, 2019 Skrevet November 29, 2019 Da var det jo nesten rimelig. lagunilla reagerte på dette 1
warg Skrevet November 30, 2019 Skrevet November 30, 2019 BOSCH og Febi Bilstein deler pleier å holde en god kvalitet på deler så de pleier å være ganske bankers. Når det kommer til orginaldeler så er de i mange tilfeller ikke produsert av BMW, men BMW kjøper de av andre produsenter og re-brander det som BMW. Dette er typisk for sensorer som i de fleste tilfeller er produsert av BOSCH. Tennplugger og coil som er produsert av NGK og BOSCH. Lehmfôrder som foringer og understellsdeler, dette er så orginalt som det kan bli. Det er en liten jungel der ute nå det kommer til bildeler og dette merker du spesielt viss du gjør reparasjoner selv. Hold deg til kjente og gode kvalitetsdeler så slipper du at ting ikke fungerer og har dårlig passform/kvalitet.
F25x3 Skrevet Desember 12, 2019 Forfatter Skrevet Desember 12, 2019 Takker for svar warg, fint å vite dette til neste runde. Blir nok å gå for jæger til service og bytte av lyktespylerpumpe, blir ca 10k totalt for dette, men så har jeg stempel da.. Neste for min del er å prøve fjerne auto start/stop funksjonen i bilen. Har googla litt men funnet mye rart til nå - ikke helt det jeg er på jakt etter enda. Så om noen har tips - fyr løs Har satt emne *LØST* så hovedproblemet i tråden er fikset
Daniel. Skrevet Desember 12, 2019 Skrevet Desember 12, 2019 (endret) Start/stop funksjonen skal kunne kodes slik at den er AV som standard, og da må slåes på. Originalt så er det jo motsatt. Endret Desember 12, 2019 av Daniel.
laffe Skrevet Desember 12, 2019 Skrevet Desember 12, 2019 1 time siden, F25x3 skrev: Neste for min del er å prøve fjerne auto start/stop funksjonen i bilen. Har googla litt men funnet mye rart til nå - ikke helt det jeg er på jakt etter enda. Så om noen har tips - fyr løs Tror du kan borte start/stopp med Carly sin relativt brukervennlige App. Jeg koda det i hvertfall bort på en F31 med Carly.
ogee1 Skrevet Desember 13, 2019 Skrevet Desember 13, 2019 Jeg har kodet start/stopp slik at den husker hva den var stilt inn på sist tenninga ble slått av. Måtte oppdatere software i bilen først fordi denne funksjonen ikke fantes i 2011. Tror den kom i 2012 eller 2013.
F25x3 Skrevet Desember 14, 2019 Forfatter Skrevet Desember 14, 2019 Carly ser jo lurt og brukervennlig ut, men nå er det rheingold ista som må gjøre jobben Håper å finne ut hvor man gjør det, har ikke hatt mye tid til å undersøke enda. Men som dere sier så er det sikkert et valg om å deaktivere en plass i menyen. Om noen har tips så tar jeg i mot
F25x3 Skrevet Desember 15, 2019 Forfatter Skrevet Desember 15, 2019 Hei igjen, fikk kobla til ista+ og det kommuniserte greit det, men har ennå ikke funnet ut hvor man gjør endringen mtp start stopp. Har brukt ista+ litt offline og funnet ut at msa er en forkortelse ifbm dette. Var en tur innom CAS-modulen og fant ikke noe spesifikt der - men kan være jeg overser noe. @ogee1 brukte du ista+ ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå