Gå til innhold

Problem med xDrive - E92


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig opp 4x4! lampe i E92en min her om dagen. Prøvd å slette feilkoden med Carly uten hell. Ser ikke ut til at jeg får skrudd av antispinn heller.

Får opp denne feilkoden:

113127415_Bilde15_12.2019223610.thumb.png.d4a4fde4b62543d85ad76ec07bad90d0.png

 

Ser ut til at clutchen til framhjulene ikke kobler på og bilen da har bakhjulstrekk. Noen som har noen idéer hva som kan foråsake problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kanskje skikkelig dumt ut, men sjekk om ikke sikring har brent opp først. Er iallefall det enkleste å gjøre selv.. 

Mener det er sikring F38 og F20, som ligger rett bak hanskerommet. 

Hørte du noe ulyder før feilkoden dukket opp? Er en annen som fikk lik feilkode, og der var det mekanisk slitasje. Han rapporterte om ulyd iallefall. 

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1431808

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikkert klar over rulleomkrets med xdrive. Du har kjørt lik dimensjon på alle 4 eller stjernemerkede dekk? Man vet jo ikke hva eieren før deg på bilen har brukt av dekk heller. 

Men du først er borti dette med xdrive, bytt olje på fordelerkassen :)

i beste hell kan det være sikring som nevnt eller selve strømstikket på fordelerkassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være akkuratoren eller strøm til denne som @///M-ini95 er inne på, såvidt jeg har forstått så er det den som klemmer på lammelene og styrer mer eller mindre krefter til framhjulene. Hvis denne er død så går vel alt til bakhjulene tror jeg 

https://www.ebay.com/itm/For-BMW-E60-E90-E92-xi-xDrive-ATC300-Transfer-Case-Motor-Actuator-27107546671/401957081398?hash=item5d96825136:g:nN8AAOSwF~1dy7AV 

 

s-l1600.thumb.jpg.61c3fa5ff7728bcdd96e6f4be8e59465.jpg

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja det kan jo hende. Noe å ha i bakhodet :) Må finne ut om det er den da. Er det noe måte å finne ut av uten å bytte den? 

Og vet noen om det er "farlig" å kjøre med bilen med denne feilkoden? Eller er det i hovedsak bare bakhjulstrekk som blir forskjellen? Vil ikke ødelegge noe om det er noe krise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gabz skrev:

Hmm, ja det kan jo hende. Noe å ha i bakhodet :) Må finne ut om det er den da. Er det noe måte å finne ut av uten å bytte den? 

Og vet noen om det er "farlig" å kjøre med bilen med denne feilkoden? Eller er det i hovedsak bare bakhjulstrekk som blir forskjellen? Vil ikke ødelegge noe om det er noe krise. 

Ikke noe galt. Blir slik når det er noe galt for å beskytte seg. :)  Har du sjekket om det kan være en ABS sensor? Hvor gammelt er batteriet ditt? 
Brodern hadde problemer i tre mnd med sin E90 hvor han "spant" hele tiden. Tok tre mnd før det kom opp feilmelding på abs sensor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjenner noen i nærheten med xdelete så koder du enkelt bilen om til rwd og kan kjøre som vanlig med alle abs og antispinn funksjoner i drift. Kan også slå av antispinn.

Så får du hvertfall kjørt med det frem til du får fikset det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du laster stort sett ned det du trenger i app store. Xhp flashtool, og xdelete.

For å få det koblet til bilen trenger du en egen obd2 wifi dings (rosa på farge og heter Thor wifi adapter) fra burkhartengineering.com. 

Selve utførelsen er kjapt og rett fram iht bruksanvisning. Tar et kvarter ved første flash, deretter kan du endre rwd, 4x4 eller eget oppsett ut ifra hva du vil. Alt kodes med mobilen :)

husker ikke hva alt koster, men du ender nok opp over 3000kr når alt er kjøpt inn og betalt. Fordelen er at du har det til videre bruk i bmw xdrive.

 

Screenshot_20191126-205855.jpg

Screenshot_20191126-205840.jpg

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Gabz skrev:

Ja, det hadde jo vært kjekt. Hvis noen har kjøpt xDelete, får de ordnet det på min også da med samme pakken? Eller trenger jeg noen med adapter også kjøpe appen selv?

Jeg har xDelete. Du må kjøre litt hvis du ønsker at jeg skal skru av xDrive for deg bare :) 
Skal være slik at når man har kjøpt appen så kan man bruke den på så mange som man ønsker. 

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...