Gå til innhold

Vurderer å kjøpe e39, pros/cons?


Bowiitz
 Share

Anbefalte innlegg

Rust, rust og rust.

Sjekk kanaler, jekkfester (disse er kjent for å kollapse på E39), bagasjelokk, dører og panser. Gulv også, men det er litt vanskelig å se uten å ha bilen på bukk eller demontere interiør.

2l 150hk er ganske så slapt i E39 ja. Selv 2.2l 170hk er helt i grenseland. Manuell hjelper på, men vil fortsatt føles slapt ut. Må nok regne med å bruke i hvertfall en liter på milen.

Syns 35k er alt for mye for en 520i med over 230k på telleren. Her har du jo en til 22k som har gått 185k.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=166369648

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du bruke bilen til? E39 begynner å bli gammel, og spesielt de første utgavene er ganske rustutsatt. Ikke noe jeg ville satset på som bruksbil i hvertfall.

Motoren er "grei nok" for cruising med lett bil på flat vei. Lyden og gangen er jo flott. Med last, i motbakker og under forbikjøringer vil du nok savne litt krefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som de andre nevner. Rust, rust og atter rust.

Sånn sett så er E60 vesentlig bedre, men noe dyrere da, og kanskje ikke like mye sjarm. Men de rust ikke like mye og er generelt sett en bedre bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kjøp en billig e39 å forvent det skal bli ett billig bileie.. disse bilene begynner å bli gammle å nesten ingen gidder å koste på de delene de trenger og fleste tar mye billige løsninger eller lar være å gjøre noe som helst.

    men tåler du lamper i dashbord, el feil, klakking, risting, rust, rust, rust, rust, ulyder, knirking, ting som ikke virker osv så går det sikkert bra.. vist ikke så må du ivertfall 3 dobble prisen for å få noe som er værdt å ta vare på, enda da må du regne med endel påkost for å få en politelig bil.  jeg selv har dyrere e39 og har forventninger til den som om det skulle vært ny bil å det kan jeg bekrefte er ekstremt dyrt, men jeg har sikkert mye uflaks i tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at E39 i bunn og grunn er en vanvittig solid konstruksjon. Som alle andre biler, kreves det vedlikehold. At disse ruster noe vanvittig, syns jeg er noe tull. Tar en høyde for hvor gamle biler dette er, er de ikke verre enn noe annet. 
Det finnes enda gode eksemplar for salg å ta av, og en får jo vanvittig mye bil for pengene. 
En frisk 150HK, hvor vanos og alle sensorer fungerer som det skal, er ikke noe racer, men veldig slapt er det heller ikke. 
Personlig ville jeg gått for en 523 eller 528. Mer krefter og ofte lavere forbruk. 
Syns også at bilen det er linket til, var dyr i forhold til motorisering, alder og utstyrsnivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...