Bowiitz Posted January 8, 2020 Share Posted January 8, 2020 Hei! Har litt lyst å kjøpe denne:https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=166579307. Har eid to e46, men aldri e39. Hva burde man passe på når det kommer til disse? Og vil 2l 150hk være "tilstrekkelig", eller vil den føles veldig slapp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel. Posted January 8, 2020 Share Posted January 8, 2020 (edited) Rust, rust og rust. Sjekk kanaler, jekkfester (disse er kjent for å kollapse på E39), bagasjelokk, dører og panser. Gulv også, men det er litt vanskelig å se uten å ha bilen på bukk eller demontere interiør. 2l 150hk er ganske så slapt i E39 ja. Selv 2.2l 170hk er helt i grenseland. Manuell hjelper på, men vil fortsatt føles slapt ut. Må nok regne med å bruke i hvertfall en liter på milen. Syns 35k er alt for mye for en 520i med over 230k på telleren. Her har du jo en til 22k som har gått 185k. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=166369648 Edited January 8, 2020 by Daniel. Bowiitz 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
*MrB* Posted January 8, 2020 Share Posted January 8, 2020 Hva skal du bruke bilen til? E39 begynner å bli gammel, og spesielt de første utgavene er ganske rustutsatt. Ikke noe jeg ville satset på som bruksbil i hvertfall. Motoren er "grei nok" for cruising med lett bil på flat vei. Lyden og gangen er jo flott. Med last, i motbakker og under forbikjøringer vil du nok savne litt krefter. Bowiitz 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted January 8, 2020 Share Posted January 8, 2020 Ja, som de andre nevner. Rust, rust og atter rust. Sånn sett så er E60 vesentlig bedre, men noe dyrere da, og kanskje ikke like mye sjarm. Men de rust ikke like mye og er generelt sett en bedre bil. Bowiitz 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingvaldsen Posted January 8, 2020 Share Posted January 8, 2020 ikke kjøp en billig e39 å forvent det skal bli ett billig bileie.. disse bilene begynner å bli gammle å nesten ingen gidder å koste på de delene de trenger og fleste tar mye billige løsninger eller lar være å gjøre noe som helst. men tåler du lamper i dashbord, el feil, klakking, risting, rust, rust, rust, rust, ulyder, knirking, ting som ikke virker osv så går det sikkert bra.. vist ikke så må du ivertfall 3 dobble prisen for å få noe som er værdt å ta vare på, enda da må du regne med endel påkost for å få en politelig bil. jeg selv har dyrere e39 og har forventninger til den som om det skulle vært ny bil å det kan jeg bekrefte er ekstremt dyrt, men jeg har sikkert mye uflaks i tillegg Bowiitz 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skare1 Posted January 8, 2020 Share Posted January 8, 2020 Min erfaring er at E39 i bunn og grunn er en vanvittig solid konstruksjon. Som alle andre biler, kreves det vedlikehold. At disse ruster noe vanvittig, syns jeg er noe tull. Tar en høyde for hvor gamle biler dette er, er de ikke verre enn noe annet. Det finnes enda gode eksemplar for salg å ta av, og en får jo vanvittig mye bil for pengene. En frisk 150HK, hvor vanos og alle sensorer fungerer som det skal, er ikke noe racer, men veldig slapt er det heller ikke. Personlig ville jeg gått for en 523 eller 528. Mer krefter og ofte lavere forbruk. Syns også at bilen det er linket til, var dyr i forhold til motorisering, alder og utstyrsnivå. Mariuse34 and Bowiitz 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poppy Posted January 8, 2020 Share Posted January 8, 2020 (edited) . Edited January 9, 2020 by Poppy Bowiitz 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now