Gå til innhold

Min E30 Helårsbil .Tunge avgjørelser.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Det var ikke pene ledninger nei men bare du skjøter de ordentlig så bør det fikse seg det der. Husk bare og bruk tykke nok ledninger og hvis du vil være snill mot nestemann som skal feilsøke så bruker du riktige farger.

Tydelig det har vært varmt oppunder der. Det er ikke ofte rattstammen ruster inne i bilen for og si det sånn.

Ellers så er det bare og takke for hyggelige ord, prøver og hjelpe der jeg kan og samtidig skrive forståelig samtidig som andre folk kanskje kan plukke opp noen triks. Jeg synes også at man ikke skal være så redd for og prøve og feilsøke litt. Strøm er ikke så komplisert som mange vil ha det til. Det viktigste er et godt skjema og å være systematisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huttemegtu for noe ræl av type "arbeid" 😳 Men fantastisk ståpåmot du viser Jan 🥳👍 Ikke bare bare å finne frem i sånne ledningsklyser med masse quickfix 🙈 Men som flere her sier; det er godt å ha han Rune-K på sidelinja med sin kunnskap og gode råd 👍 Nå fortjener du at denne bilen kommer opp og gå med skilt og godkjenning 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Huttemegtu for noe ræl av type "arbeid" 😳 Men fantastisk ståpåmot du viser Jan 🥳👍 Ikke bare bare å finne frem i sånne ledningsklyser med masse quickfix 🙈 Men som flere her sier; det er godt å ha han Rune-K på sidelinja med sin kunnskap og gode råd 👍 Nå fortjener du at denne bilen kommer opp og gå med skilt og godkjenning 😉

Ræl?Det er forbokstaven Tore 😀

Skal jeg få den på veien så må jeg nesten det ,selv om i helga var jeg i tvil om et til salgs innlegg på FB .

Dette er vanskelig og spesielt når det er så mye å rydde opp i .

Angående Rune ,så har han vært gull verdt i denne prosessen ,noe jeg skal oppdatere nå litt senere på.

Har skjedd endel idag kan man si .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evenlode skrev:

Wago og kabelskoarbeid er det verste jeg ser på bil. Godt det finnes slike som deg Jan, som tar hånd om slik dritt 💪😎 blir steikebra til slutt dette her! 🤟

Ja enig noe dritt er det.

Nå skal sant sies at noe kabelsko har jeg brukt men hatt over krympestrømpe sånn at jeg vet det er bra .

Jo takk ,nå er det meste drittet borte og fått liv i ting idag som aldri har virket før som instrument lys osv 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sveigis skrev:

Ja enig noe dritt er det.

Nå skal sant sies at noe kabelsko har jeg brukt men hatt over krympestrømpe sånn at jeg vet det er bra .

Jo takk ,nå er det meste drittet borte og fått liv i ting idag som aldri har virket før som instrument lys osv 😀

Høres jo helt toppers ut 😀💪 det viktigste er ialfall at det er gjort skikkelig! Og jeg regner med at du er av typen som fikser én gang! 😀 Deilig følelse å få liv i gammalt rot som har vært ute av funksjon i lang tid! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg oppdatere litt på hva som har skjedd idag .

Startet med å fortsette letingen etter gammel morro og fant igrunn ikke mer.😀

Startet da med å tape opp alt som var revet bort sånn at jeg visste at ledninger var på plass.

Så var det å fortsette å finne ut dette med lys igjen.

Det positive etter ledningsopprydning idag var at jeg har fått lys tilbake i dashbord ,noe der ikke var før .

Satte i noen releeer og fikk plutselig skiltlys og div annet ,men stoppet der.

Tålmodighet tok slutt og jeg ringte vår Gud på gamle biler Rune-K.

For å si det enkelt følte jeg at jeg satt på elektrofaget vk1.

Her satt jeg nede i Sørlandet og han instruerte meg via telefon på hver binda ledning ,samt at jeg satt med multimeter og gjorde det han sa .

Igjen jeg fatter ikke hvordan enkelte klarer å skjønne sånt uten å se på ting osv .

Feks :Er der strøm på pin datt?Ja sier jeg,Ok sier Rune ,da skal der være strøm på pin ditt😀

Og sånn fortsatte på telefon i tilsammen 1,5 time .

Og hvordan endte alt?

Jo nå ser det ut som en løsning er i gjære når Rune for tegnet og sett litt via bilder osv og hvilke releer som jeg må ha .

Du er rå helt enkelt 😀👍

Og jeg kan jo vise dere litt hva jeg har holdt på med:

346953BF-71DD-4043-9C18-B9CF5BAA276F.thumb.jpeg.7771ecbb1260efe620af1f6a56f1a3e1.jpeg

Skjønner dere at jeg har litt og stri med ???

Er da ingen elektriker heller😀

Alt dette skal bli til en kobling der alt virker ..:

254026B4-1931-46C7-8B44-FD14B27EBDC0.thumb.jpeg.11db97d8271d5f9b2a0fcf3c0777dfac.jpeg

Og mer som skal stemme:

58D8A2A4-03CF-41B5-B991-61B049870507.thumb.jpeg.330a5d420533ec22dbc2fd15be3a8b10.jpeg

Somsagt dette veldig avansert for en amatør.

Noe er ferdig her og grovtapet og funnet iorden :F4899F02-1958-410F-B316-D7C1FBF58B1B.thumb.jpeg.01cb3642f20fa0a0ce311343bea4d248.jpeg

Dette skal selvsagt syes sammen enda mer og legges strøkent under der det skal.

Så ja det går fremover heldigvis og håper fasiten faller på plass nå snart .

Ikke minst vite at ledninger er isolert skikkelig og ikke noe tull der.

Fortsettelse følger .😀

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får i vertfall trimmet hjernecellene når jeg driver med feilsøking pr. korrespondanse. Hjelper jo ikke at mottageren er helt grønn i tillegg.

Men nå har han fått en hjemmelekse av meg for og lære å lese skjemaer. Hører du @sveigis?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Rune-K skrev:

Jeg får i vertfall trimmet hjernecellene når jeg driver med feilsøking pr. korrespondanse. Hjelper jo ikke at mottageren er helt grønn i tillegg.

Men nå har han fått en hjemmelekse av meg for og lære å lese skjemaer. Hører du @sveigis?  

Haha ,ja jeg er like grønn som kablene her er 😀😀

Jess blir innlevering av lekser imorgen ,men må øve først.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Oh my god sier jeg bare 😳 Men samtidig så fint å få hjelp 🥳🎼 Er så fint miljø i dette forumet ❤️ Ingen som kritiserer eller er teollete med hverandre 👍 

Sier jeg og 😀.

Ja her er det veldig bra sted å være for alle.😀

10 timer siden, Mortenej skrev:

Dette er bra Jan. At noe av lys er komt tilbake viser at du er på rett vei. Godt at du ikke gir deg, dvs det får du ikke 🙃 denne skal du få opp å gå👍

Ja alt går rette veien nå heldigvis .

Problemet er jo at bagateller tar så tid 😩.

Bare lys problematikk er fikset ,så kan den vises .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en kjapp oppdatering her.

Etter og ha blitt bombadert med meldinger og div om hvordan det går ,savner oppdateringer osv ,tar jeg en liten pressekonferanse her.

Først av alt er det særs gøy at folk følger og er engasjerte.

At jeg skulle få meldinger om når det blir oppdateringer igjen under et døgn ,er jo vilt ,veldig hyggelig .

Saken er at jeg har ikke fjor en ting siden søndag og ,blir ikke gjort noe heller før tidligst i slutten av uken .😀

Men kommer til og oppdatere da .

Går på en hestekur som skal ta knekken på diverse og tar det med ro .

Absolutt ikke noe alvorlig ,men orker ikke å stå ute og telle ledninger og sånt nå 😀

Status idag:

24DE3ECE-10F1-4C8C-AACA-E6CFA1A5D45E.thumb.jpeg.570a6f44dfe53ba111091aa0418ccdda.jpeg
 

Fremdeles kaos ,men snart så er der lys 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at du tenker litt på helsa også Jan ☺️ Ikke greit å jobbe ræva av seg når man går på antibiotika 😉 Så slapp av og hent krefter så blir dette knallbra til slutt 👍 Ang refleksplate på bilen min så sier jeg takk for at du skal holde øynene oppe og gi beskjed dersom det dukker opp 🙏😍👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...