Gå til innhold

m67d40 vs m57d30


 Share

Anbefalte innlegg

er det noen fordeler eller ulemper med disse? m57 har jeg lest er er veldig skuddsikker motor som blir brukt i mange biler, men har hørt veldig lite om m67 har brukt mye tid på å leite men finner " bare" at den er kåret til engine of the year et par ganger. 

noen som har erfaringer eller vet om noen feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge er vell like skuddsikre, men går du på koed å sjekker delepris på innsprøytningskomponenter og turbo så kan den potensielt bli endel dyrer når du først står der me utslitte injektorer osv... men det må man ta høyde for når man går opp i antall sylindre og samtidig en sjelden motor. du har jo også 2 manifolder, 2 lmm, 2 egr ventiler og en sær intercooler.  m67 har også elektrisk vnt istedenfor vakumstyring på turboer, ellers er vell mye likt.

injektorer må man jo regne med på alle eldre  mx7 motorer og på m67 koster de 1000kr mer per injektor enn på m57 og du har i tilleg 2stk fler, turbo ser jeg ligger til 22k per stk.

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

 

injektorer må man jo regne med på alle eldre  mx7 motorer og på m67 koster de 1000kr mer per injektor enn på m57 og du har i tilleg 2stk fler, turbo ser jeg ligger til 22k per stk.

oi inni satan! men sett borti fra dette, vil du si den er "safe" ? altså ingen biler er vel det men se for deg regelmessig vedlikehold osv. planen var å ha den i mange år 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kristiansan'årn skrev:

oi inni satan! men sett borti fra dette, vil du si den er "safe" ? altså ingen biler er vel det men se for deg regelmessig vedlikehold osv. planen var å ha den i mange år 

sett bort i fra injektor å turbo så hadde jeg nok sovet godt om natta, men slikt er dyrt uansett motor men kjøper du nytt så er det en engangsutgift i ditt eie. kan være jeg tar feil så vist det er tilfelle så håper jeg noen her kan rette meg opp :D 

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes langt færre m67, med dertilhørende dårligere tilgang på brukte motorer. Dog ofte ingen problemer å få fra utlandet, og det finnes i ny og ne i norge også. Det er ingen store "marereitt" feil med m67, så her bør du kjøpe den du har lyst på med en bevissthet rundt det som allerede er tatt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, TRF skrev:

Det finnes langt færre m67, med dertilhørende dårligere tilgang på brukte motorer. Dog ofte ingen problemer å få fra utlandet, og det finnes i ny og ne i norge også. Det er ingen store "marereitt" feil med m67, så her bør du kjøpe den du har lyst på med en bevissthet rundt det som allerede er tatt opp.

Har du/Quickfix vært noe borti noen av disse M67 utgavene (3,9l eller 4,4l) mtp tuning? Er det noe å hente ut på de? :P

Vært litt nysgjerrig på disse men ser så lite av de, så blir litt vanskelig å få et inntrykk av hvordan de er mtp både holdbarhet og tuning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.2.2020 den 21.36, TRF skrev:

Det er betydelige forskjeller på første og siste gen m67. Men kjenner godt til spesielt den siste mtp potensiale og komponenter. Bare å komme innom med bilen. 

hvilket effekttall er det snakk om på disse to teoretisk sett etter du har trylla litt  ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, TRF skrev:

Store forskjeller på første og siste gen her altså. Og det spørs helt hva du vil gjøre, men siste gen 4,4 er den med mest postensiale (betydelig).

tenkte mest på hva du får til ved kun programvare og fjerning av katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evopower skrev:

M67 hadde vel reg kjede bak not torpedovegg? 

M57 har også elektrisk vnt på m57n2 utgaver hvertfall.

m67 hadde elektrisk vnt på første generasjon fra 99 - 01, sammen med alpina d10 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

m67 hadde elektrisk vnt på første generasjon fra 99 - 01, sammen med alpina d10 

Ja, men det ble vel nevnt at m57 ikke hadde det. Men det har den på de siste versjonene hvertfall :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...