Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, 04530dat skrev:

Min i4 ankom Drammen 13.12 (13 dager etter ankomst Bremerhaven), så står på 4.uken nå.
Snakket nettopp med Axess og de sa det skulle ryddes snø på kaien med ekstramannskaper nå kommende helg, og at planen er videretransport av mye biler kommende uke. Blant annet vestover 👍

Min kom til Drammen fredag 9. desember, står der fremdeles.
Sa de noe om transport sørover? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, nokiaas said:

Min kom til Drammen fredag 9. desember, står der fremdeles.
Sa de noe om transport sørover? :) 

Hehe, nei, men hun nevnte spesifikt Bergen (antagelig siden jeg er så fossil-gammal at jeg alltid presenterer meg "korrekt" med fullt navn og hvor jeg ringer fra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, nokiaas said:

Er det noen som har bil på kaia i Drammen som har hørt noe nytt i dag? Ser ikke ut som det har forsvunnet en eneste bil fra Risgarden når man ser på webkameraet.

Nope.. det er ikke måka der heller.. Virker som om de har fri i dag 😂 Ikke vært noe aktivitet på Holmen Syd (der pleier det å være mye som skjer), eller Lierstranda heller.. Og da jeg skrev det dukka det opp en bil på Holmen..

Men det ser jo ut som om det flyr tesla'er ut derfra, så jeg skjønner ikke helt denne kork-unskyldningen 🤷‍♂️

Uansett kork eller ikke.. Det er noe rart som foregår når en prosess som skal ta noen dager har tatt snart 4 uker og det er ikke kommet noe info om når de tror de får levert den ut..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zappod skrev:

Nope.. det er ikke måka der heller.. Virker som om de har fri i dag 😂 Ikke vært noe aktivitet på Holmen Syd (der pleier det å være mye som skjer), eller Lierstranda heller.. Og da jeg skrev det dukka det opp en bil på Holmen..

Men det ser jo ut som om det flyr tesla'er ut derfra, så jeg skjønner ikke helt denne kork-unskyldningen 🤷‍♂️

Uansett kork eller ikke.. Det er noe rart som foregår når en prosess som skal ta noen dager har tatt snart 4 uker og det er ikke kommet noe info om når de tror de får levert den ut..  

Ja, er litt oppgitt nå. Var jo på ett infomøte 12. oktober som Bavaria hadde hvor de skrøt av at de hadde kjøpt opp prioritet hos Axess for raskere levering ut til oss... Håper ikke de har betalt forskudd ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, nokiaas said:

Ja, er litt oppgitt nå. Var jo på ett infomøte 12. oktober som Bavaria hadde hvor de skrøt av at de hadde kjøpt opp prioritet hos Axess for raskere levering ut til oss... Håper ikke de har betalt forskudd ;-) 

Jøss.. ikke vært noe infomøte her, som jeg har fått med meg... Men uansett er ikke den prioriteringen mye verdt tydligvis 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zappod skrev:

Jøss.. ikke vært noe infomøte her, som jeg har fått med meg... Men uansett er ikke den prioriteringen mye verdt tydligvis 😅

15:14 ble det hentet noen biler, men det er for dårlig oppløsning til å se hva slags biler det er.

image.png.d645552cd32604a0e6c91303845697fb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transportselskapet opplyste på fredag at planen var snørydding nå i helgen og mye uttransportering denne uken. Har sett trailere jevnt over i løpet av helgen, men klarer ikke se hvilke biler det er snakk om, og det ser jo stappfullt ut ennå. Synes ikke det så ser ut som det er ryddet så mye snø heller, annet enn hva mildværet selv har gjort.

Snakket med Axess igjen i dag. En får ta det en vil med en klype salt, men jeg fikk i alle fall opplyst dette:

  • De kjører ekstramannskaper på terminalområdet, men klaget over at snøen nå var tung og våt.
  • De har 100 trailere i drift for distribuering.
  • Noen biler går med tog andre med trailer. Div. togstrekninger hadde vært ute av drift, mer i gang igjen nå.
  • Bilen min står på Holmen, på plass DF601 (tror jeg det var) og er merket med "prioritet", antagelig fordi den har  stått 4 uker. Forhåpentligvis har alle biler som har stått lenge fått "prioritet", men om de i det hele tatt får tilgang til prioriterte biler glemte jeg å spørre om. Han bekreftet i alle fall at en del biler står innesperret.

De skulle få transportert mange hundre biler per uke fremover nå. Så får vi jo se om det dukker opp enda mer som ikke går etter planen, eller om de bare jatter med alle utålmodige BMW eiere 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 04530dat skrev:

Transportselskapet opplyste på fredag at planen var snørydding nå i helgen og mye uttransportering denne uken. Har sett trailere jevnt over i løpet av helgen, men klarer ikke se hvilke biler det er snakk om, og det ser jo stappfullt ut ennå. Synes ikke det så ser ut som det er ryddet så mye snø heller, annet enn hva mildværet selv har gjort.

Snakket med Axess igjen i dag. En får ta det en vil med en klype salt, men jeg fikk i alle fall opplyst dette:

  • De kjører ekstramannskaper på terminalområdet, men klaget over at snøen nå var tung og våt.
  • De har 100 trailere i drift for distribuering.
  • Noen biler går med tog andre med trailer. Div. togstrekninger hadde vært ute av drift, mer i gang igjen nå.
  • Bilen min står på Holmen, på plass DF601 (tror jeg det var) og er merket med "prioritet", antagelig fordi den har  stått 4 uker. Forhåpentligvis har alle biler som har stått lenge fått "prioritet", men om de i det hele tatt får tilgang til prioriterte biler glemte jeg å spørre om. Han bekreftet i alle fall at en del biler står innesperret.

De skulle få transportert mange hundre biler per uke fremover nå. Så får vi jo se om det dukker opp enda mer som ikke går etter planen, eller om de bare jatter med alle utålmodige BMW eiere 🙏

De skriver litt om det her. Også om det med tog.

https://www.axesslogistics.no/no/news/2023/januar/snrydding-og-kansellerte-tog-fra-drammen--600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, 04530dat said:

Transportselskapet opplyste på fredag at planen var snørydding nå i helgen og mye uttransportering denne uken. Har sett trailere jevnt over i løpet av helgen, men klarer ikke se hvilke biler det er snakk om, og det ser jo stappfullt ut ennå. Synes ikke det så ser ut som det er ryddet så mye snø heller, annet enn hva mildværet selv har gjort.

Snakket med Axess igjen i dag. En får ta det en vil med en klype salt, men jeg fikk i alle fall opplyst dette:

  • De kjører ekstramannskaper på terminalområdet, men klaget over at snøen nå var tung og våt.
  • De har 100 trailere i drift for distribuering.
  • Noen biler går med tog andre med trailer. Div. togstrekninger hadde vært ute av drift, mer i gang igjen nå.
  • Bilen min står på Holmen, på plass DF601 (tror jeg det var) og er merket med "prioritet", antagelig fordi den har  stått 4 uker. Forhåpentligvis har alle biler som har stått lenge fått "prioritet", men om de i det hele tatt får tilgang til prioriterte biler glemte jeg å spørre om. Han bekreftet i alle fall at en del biler står innesperret.

De skulle få transportert mange hundre biler per uke fremover nå. Så får vi jo se om det dukker opp enda mer som ikke går etter planen, eller om de bare jatter med alle utålmodige BMW eiere 🙏

Ser ut som om det er mer aktivitet der i dag :)

Så vi kan jo håpe at de har begynt på områdene med BMW'er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle.

Ny her av idag.

Ringte Axess nettopp og kom i kontakt med en hyggelig kar som fortalte at det er en del snørydding som må til. Importøren hadde selv mannskap på plass som skulle hjelpe til med å grave fram BMW´ene. Han kunne ikke love noe, men mente at ila neste uke ville bilene være underveis🧐.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Marius2002 skrev:

Hepp! Hva gjør eSim? Fordeler? 

Det samme som ett vanlig SIM-kort, er ikke et fysisk kort. 
 

Dette er eSIM

Embedded SIM (eSIM) er et innebygd, elektronisk SIM-kort skapt for fremtiden. Med eSIM behøver du ikke å sette inn et fysisk SIM-kort i mobilen, nettbrettet eller smartklokken. eSIM aktiveres digitalt og fungerer akkurat som et tradisjonelt SIM-kort.

Med eSIM kan du koble utvalgte mobiler, nettbrett og smartklokker til internett uten WiFi.

 

 

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ampera skrev:

Det samme som ett vanlig SIM-kort, er ikke et fysisk kort. 

Jaja, men i bilen. Hva er forskjellen på eSim og mobilen via bluetooth? Ikke helt skjønt greia. Hvordan fungerer dette/setter man det opp? Mulig jeg er dum :lol: Kan man ringe med bilen uten å ha med mobilen da? Er det det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marius2002 skrev:

Jaja, men i bilen. Hva er forskjellen på eSim og mobilen via bluetooth? Ikke helt skjønt greia. Hvordan fungerer dette/setter man det opp? Mulig jeg er dum :lol: Kan man ringe med bilen uten å ha med mobilen da? Er det det?

Det betyr at bilen har internett og kan vel dele med wifi hotspot. Fordelen er at bilen har mye bedre antenne enn mobilen, og man mister ikke dekning like fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...