nokiaas Skrevet Torsdag kl. 06:58 Skrevet Torsdag kl. 06:58 På 4.3.2025 den 23.03, Dusy skrev: Noen som har noen tips og triks til å få Spotify appen til å funke uten bugs? Er det versjon 8, 8.5 eller 9 du har iDrive / Operating System? På min i4 M50 med OS 8 så bruker jeg Spotify som ikke er i Apple CarPlay, og den har nå fungert helt uten trøbbel i over ett år. Men på den andre bilen, en helt ny iX1 med iDrive / Operating System 9 så er Spotify appen til BMW litt "luggete" Der opplever vi at det ikke er mulig å endre sang, og da kan man bytte til DAB radio, bytte til en annen radiokanal og så bytte tilbake til Spotify. Da virker den helt OK resten av turen. Vi har Connected Drive Premium på iX1, og da er data til Spotify dekket av BMW og bruker mobilantennen på taket, om Spotify bruker egen mobil så vil jo den ha dårligere dekning en den i bilen som bruker ekstern antenne. Så det kan være derfor vi ikke merker hakking i lyden
Dusy Skrevet Torsdag kl. 08:49 Skrevet Torsdag kl. 08:49 1 hour ago, nokiaas said: Er det versjon 8, 8.5 eller 9 du har iDrive / Operating System? På min i4 M50 med OS 8 så bruker jeg Spotify som ikke er i Apple CarPlay, og den har nå fungert helt uten trøbbel i over ett år. Men på den andre bilen, en helt ny iX1 med iDrive / Operating System 9 så er Spotify appen til BMW litt "luggete" Der opplever vi at det ikke er mulig å endre sang, og da kan man bytte til DAB radio, bytte til en annen radiokanal og så bytte tilbake til Spotify. Da virker den helt OK resten av turen. Vi har Connected Drive Premium på iX1, og da er data til Spotify dekket av BMW og bruker mobilantennen på taket, om Spotify bruker egen mobil så vil jo den ha dårligere dekning en den i bilen som bruker ekstern antenne. Så det kan være derfor vi ikke merker hakking i lyden Jeg skal forske mer! Hvor er det man ser hvilken idrive man har? 😅 har skrudd av alt som har med spotify og carplay å gjøre gjennom iPhone. Er i Ski en tur nå og kjørte Oslofjordtunnelen, og da mistet jeg internett tilgang i følge bilen. Kanskje det er connected drive premium som er løsningen her?
nokiaas Skrevet Torsdag kl. 09:19 Skrevet Torsdag kl. 09:19 (endret) 34 minutter siden, Dusy skrev: Jeg skal forske mer! Hvor er det man ser hvilken idrive man har? 😅 har skrudd av alt som har med spotify og carplay å gjøre gjennom iPhone. Er i Ski en tur nå og kjørte Oslofjordtunnelen, og da mistet jeg internett tilgang i følge bilen. Kanskje det er connected drive premium som er løsningen her? Ser at på i4 så heter det "Connected Package Professional" inne på MyBMW på nett. De bilene med OS 8.0 har iDrive "styrehjul" og har meny som ikke har flytende "tiles" Biler med OS 8.5 har også iDrive "styrehjul", men har den nyeste looken med "tiles" Biler med OS 9.0 har ikke iDrive "styrehjul" Vet ikke om dette ble noe lettere da Det er lettest å å bare se det når man vet hva man skal se etter. Her er litt om 8.0 og 8.5 How to check iDrive 8.0 vs. 8.5 | BMW i4 Forum Edit: Her er en post med bilder: BMW iDrive-Vergleich: Woran erkennt man iDrive 7, 8, 8.5 & 9? Endret Torsdag kl. 09:23 av nokiaas
Dusy Skrevet Torsdag kl. 09:25 Skrevet Torsdag kl. 09:25 (endret) 7 minutes ago, nokiaas said: Ser at på i4 så heter det "Connected Package Professional" inne på MyBMW på nett. De bilene med OS 8.0 har iDrive "styrehjul" og har meny som ikke har flytende "tiles" Biler med OS 8.5 har også iDrive "styrehjul", men har den nyeste looken med "tiles" Biler med OS 9.0 har ikke iDrive "styrehjul" Vet ikke om dette ble noe lettere da Det er lettest å å bare se det når man vet hva man skal se etter. Her er litt om 8.0 og 8.5 How to check iDrive 8.0 vs. 8.5 | BMW i4 Forum Ser ut som det er 8.5 ut i fra det jeg kan se fra bilder. Joda, denne er aktivert ett års tid til. Er det mulig mobildekningen min er som problemet…? Endret Torsdag kl. 09:28 av Dusy
Saltkjelen Skrevet Torsdag kl. 09:29 Skrevet Torsdag kl. 09:29 iDrive 9 er ikke et tema for i4. Det enkleste du kan se er bunnlinjen som har "climate menu" i midten på iDrive 8 og andre hurtigsymboler i 8.5. iDrive 8: iDrive 8.5: nokiaas og fupsaker reagerte på dette 2
Dusy Skrevet Torsdag kl. 09:42 Skrevet Torsdag kl. 09:42 (endret) @Saltkjelenda er det 100% sikkert at jeg har 8 Og, med dette kan jeg vel egentlig konkludere med at det er mobildeknkningen som er problemet her? Eller bør jeg ta en telefon til forhandler for en sjekk? liten update: stakk innom Bilia Ski der bilen ble kjøpt siden jeg uansett var innom for et annet ærend. Bilen ser ikke ut til å finne noen nyere oppdateringer enn den som er installert, siste er 07/24 når tekniker mente det skulle vært en 11/24. Får ringe BMW Skøyen og høre om de kan ta bilen inn for en feilsøking. Endret Torsdag kl. 10:13 av Dusy
Ampera Skrevet Torsdag kl. 11:23 Skrevet Torsdag kl. 11:23 1 time siden, Dusy skrev: @Saltkjelenda er det 100% sikkert at jeg har 8 Og, med dette kan jeg vel egentlig konkludere med at det er mobildeknkningen som er problemet her? Eller bør jeg ta en telefon til forhandler for en sjekk? liten update: stakk innom Bilia Ski der bilen ble kjøpt siden jeg uansett var innom for et annet ærend. Bilen ser ikke ut til å finne noen nyere oppdateringer enn den som er installert, siste er 07/24 når tekniker mente det skulle vært en 11/24. Får ringe BMW Skøyen og høre om de kan ta bilen inn for en feilsøking. Min har den samme versjon, har ikke fått beskjed om nyere.
Dusy Skrevet Torsdag kl. 11:35 Skrevet Torsdag kl. 11:35 (endret) 45 minutes ago, Ampera said: Min har den samme versjon, har ikke fått beskjed om nyere. Hm, det var merkelig at han teknikeren på Ski sa dette? nå holder jeg på å rive av meg håret her. Nå får jeg ikke logga inn i appen en gang.. Mistenker det er noe kødd med nettverket, får ikke koblet meg opp på wifien i bilen heller. Har booka time 24 mars så får de se på det da. Endret Torsdag kl. 12:09 av Dusy fupsaker og Ampera reagerte på dette 2
mslello Skrevet Torsdag kl. 13:10 Skrevet Torsdag kl. 13:10 Forsøkt restart av iDrive da? Tre raske trykk på start/stopp, så kommer bilen opp i diagnosemodus. Så kan du holde nede volumknappen i 30 sekunder så rebooter systemet. Jeg fikk 11.24 nå når de skiftet SZL enheten. Tror den kommer OTA snart, men var vel ikke noe nytt for O.S 8 der.. Dusy reagerte på dette 1
Dusy Skrevet Torsdag kl. 14:02 Skrevet Torsdag kl. 14:02 @mslellogjorde det hos Bilia i sta og da funka alt fint. Men da får jeg gi den en ny reboot senere i kveld!
mslello Skrevet Torsdag kl. 14:08 Skrevet Torsdag kl. 14:08 5 minutter siden, Dusy skrev: @mslellogjorde det hos Bilia i sta og da funka alt fint. Men da får jeg gi den en ny reboot senere i kveld! Kan bare prøve å holde nede volumknappen i 30 sekunder mens bilen kjører også. Får tatt en "lett" restart da.
Dusy Skrevet Torsdag kl. 14:52 Skrevet Torsdag kl. 14:52 43 minutes ago, mslello said: Kan bare prøve å holde nede volumknappen i 30 sekunder mens bilen kjører også. Får tatt en "lett" restart da. Prøvde det uten at det hjalp heller. mslello reagerte på dette 1
mslello Skrevet Torsdag kl. 16:46 Skrevet Torsdag kl. 16:46 En ting til du kan prøve. Hender at personverninnstillingene tuller seg til. Fjern alle tillatelser. Så rebooter du systemet og slår på alle tillatelser igjen. Dusy reagerte på dette 1
Dusy Skrevet Torsdag kl. 17:01 Skrevet Torsdag kl. 17:01 Herlig @mslello, da prøver jeg det også etterpå! mslello reagerte på dette 1
Scuirus2 Skrevet Torsdag kl. 18:57 Skrevet Torsdag kl. 18:57 Er det på MyBMW på bmw.no jeg skal legge inn VIN for å kunne følge bilen i fra når den kommer på nett i produksjonsprosessen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå