Caesar Posted May 27, 2020 Share Posted May 27, 2020 Hei! Var på tur i helga og i forbindelse med kraftig gasspådrag, så stoppet motoren og vi måtte pent trille inn på veiskulderen. Bilen startet etter å ha dratt et par omdreininger på starteren. Vi har siden kjørt ca 35 mil og i dag forsøkte jeg flatt jern på dertil egnet sted og bilen stoppet igjen. Bilen startet umiddelbart og jeg kjørte så hjem uten problemer og da uten å gi jernet. Bilen er en 2008 e70 med 197’ på telleren. Fikk byttet 3 dyser for ca 3 mnd siden, kanskje resten står for tur og må byttes? mvh Thomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted May 27, 2020 Share Posted May 27, 2020 Diesel mangel? Har du lest av feilkoder? Caesar 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TRF Posted May 27, 2020 Share Posted May 27, 2020 +1 @Otis Les feilkoder. Ved for lavt railtrykk, videre feilsøking men trolig ei dyse eller pumpe/ventil. Ved elektrisk feil, ohm alle dysene. Caesar 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caesar Posted May 27, 2020 Author Share Posted May 27, 2020 (edited) Nesten full tank, skal få kjøpt meg en avleser, ingen feilmelding på skjermen i bilen. Takker for svarene 👍 Edited May 27, 2020 by Caesar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caesar Posted July 3, 2020 Author Share Posted July 3, 2020 Oppfølging av tråden. Injektor nummer 5 måtte byttes, bilen går som ei kule igjen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 Meget bra at du bekreftet våre mistanker. Caesar and sveigis 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mons1 Posted July 5, 2020 Share Posted July 5, 2020 Stopper motoren hvis en dyse feiler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted July 5, 2020 Share Posted July 5, 2020 Ikke direkte pga dysen, men pga for lavt railtrykk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caesar Posted July 5, 2020 Author Share Posted July 5, 2020 (edited) Min dyse feilet pga regnvann som lakk ned i motor. Edited July 5, 2020 by Caesar Link to comment Share on other sites More sharing options...
540is Posted July 5, 2020 Share Posted July 5, 2020 1 time siden, Caesar skrev: Min dyse feilet pga regnvann som lakk ned i motor. Og det renvannet renner "alltid" ned på dyse 5 på E70 pga defekte vanndeksler Caesar 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caesar Posted July 5, 2020 Author Share Posted July 5, 2020 Byttet vanndeksler også👍🏻😊 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts