Gå til innhold

BMW 750i, E38, 1995, 317 000 km


Pime
 Share

Anbefalte innlegg

På 2.6.2020 den 17.02, t06afre skrev:

Ellers syntes jeg Km-standen på den tyske bilen var avskrekkende 

Jeg ser litt annerledes på det. Jeg vil heller ha en bil som har gått 312 000 km med komplett service historikk og ryddig eierhistorikk, enn en bil som har gått 200 000 km hvor service heftet slutter rett etter 100 000 km..

Men ja, jeg skjønner skepsisen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2020 den 20.40, Pime skrev:

Denne bilen jeg ser på, står hos forhandler i Tyskland. Den er en svært godt utstyrt individuell og har hatt kun 1 eier.  100% rustfri. Komplett servicehefte.

Skulle gjerne hatt deres synspunkter/erfaringer på for og imot å kjøpe en slik bil. På forhånd takk.

Oljelekkasjer rundtom på motor er ikke ukjent på BMW V12, og det skal være et helvete å gjøre noe med det. Ikke kjøp en 750 med nyvasket motor. Det er en som nevner 10.000 årlig i vedlikehold, det er alt for lite om du skal holde den i skikkelig stand, om du ikke gjør absolutt alt selv da. Husk at arbeid på motor som vanligvis ikke koster så mye er noe helt annet på denne bilen, det er så trangt at små jobber kan bli kjempestore. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/2/2020 at 5:02 PM, t06afre said:

Av andre ting som ikke er nevnt er nivå regulering bak (røropplegget ruster). Støtdempere med electronic damper control (edc) er også hårreisenede dyre å bytte ut. Det er mye som kan gå galt på slike biler. Ellers syntes jeg Km-standen på den tyske bilen var avskrekkende 

Hva kan slike støtdempere komme på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Pime skrev:

Hva kan slike støtdempere komme på?

Sitt ned og hold deg fast Med EDC foran 9400 pr stk. Med EDC og nivå regulering bak 15700 pr stk(dette gjelder orginale deler). Jeg mener nivåregulering var standard på 750 E38. Det finnes et firma i Polen som heter Nagengast. De kan regenere støtdempere. Da kommer det på underkant av halve prisen alt inkludert (post, fortollingsgebyr etc). Har ikke brukt dem selv. Men Firma har holdt på i mange år, og er nok til å stole på.

Ps hvis du sender dem støtdempere må melde dem midlertidig utført til tollvesnet

https://www.toll.no/no/netthandel/vare-til-reparasjon/

https://nagengast.pl/en/?s=bmw+e38&post_type=product

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kjøper jo ikke nye EDC støt dempere, man bytter de enten ut med standard eller skaffer overhalte dempere. Til f eks E32 så har EDC dempere gått ut av produksjon, helt sikker fordi _ingen_ har byttet disse ut med nye orignale siden 90 tallet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pime skrev:

Jeg ser det er hull i siden på bilen til jekking. Man kan vel bruke jekk/løfteverktøy som feks sakseløfter fra undersiden av bilen også?

Stemmer.  Det er gummi/plastklosser rett under disse hullene.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder http://www.bimmerboard.com/forums/posts/320379

Ps ALDRI jekk på diffen bak på E38. Selve diffen tåler det nok men ikke selve bakakslingen har ikke godt av det. I service manualer fra BMW står spesefikt at man ikke skal bruke diffen som jekkpunkt på E38

Edit Jeg har sett bilder av både rund og firkant profil på gummi brukt i jekkpunktet under bilen men det skal ligge i linje med hullet på siden av bilen

Endret av t06afre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/7/2020 at 8:53 PM, t06afre said:

Her er noen bilder http://www.bimmerboard.com/forums/posts/320379

Ps ALDRI jekk på diffen bak på E38. Selve diffen tåler det nok men ikke selve bakakslingen har ikke godt av det. I service manualer fra BMW står spesefikt at man ikke skal bruke diffen som jekkpunkt på E38

Edit Jeg har sett bilder av både rund og firkant profil på gummi brukt i jekkpunktet under bilen men det skal ligge i linje med hullet på siden av bilen

Jeg lar bare gummi/plastklosser stå påmontert ved jekking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...