Gå til innhold

BMW 750i, E38, 1995, 317 000 km


Pime
 Share

Anbefalte innlegg

Denne bilen jeg ser på, står hos forhandler i Tyskland. Den er en svært godt utstyrt individuell og har hatt kun 1 eier.  100% rustfri. Komplett servicehefte.

Skulle gjerne hatt deres synspunkter/erfaringer på for og imot å kjøpe en slik bil. På forhånd takk.

Endret av Pime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de best bygde bilene til BMW etter mitt inntrykk.  Har hatt to stykk e38.  En 730 og en 740.

 

740n var gått 200,  730n var gått 340 når jeg solgte den.  Motoren hørtes fortsatt ut som ny. 
 

jeg kjenner forøvrig ikke til v12-motoren.  Men en gjenganger er elektrisk feil(moduler som ryker) pg understellsdeler og såklart rust. Bensintanken er blant det som ruster 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil, go for it sier bare jeg 👍 Så lenge service og vedlikehold kan dokumenteres så bør dette holde vann. Eneste jeg tenker på ved denne kilometerstand er jo rust, E38 kan ruste litt. Mest kosmetisk i dører og skjermer, men også bensintanken ruster på disse. Dette er dessverre forholdsvis vanlig på E38. 

Ellers så er dette noe av det bedre BMW har produsert, men likevel sett av ett årlig vedlikeholdsbudsjett på minst 10 000 kr. Ting kan fort bli veldig dyrt når det ryker på gamle luksusbiler, og dette er definnetivt ikke bilene man tar quick fix og andre snarveier på...da får du ett helvette. Men med riktig stell og vedlikehold så er dette en bil som er på full fart til å bli en klassiker. E38 er 7-seriens E30 når det kommer til å være ettertraktet, dog går mange etter facelift modeller med V8ern. Til neste år så skal BMW fase ut produksjonen av sin V12er for godt, ikke utenkelig at disse gamle V12 skutene kan bli litt mer ettertraktede da 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Robin L said:

En av de best bygde bilene til BMW etter mitt inntrykk.  Har hatt to stykk e38.  En 730 og en 740.

 

740n var gått 200,  730n var gått 340 når jeg solgte den.  Motoren hørtes fortsatt ut som ny. 
 

jeg kjenner forøvrig ikke til v12-motoren.  Men en gjenganger er elektrisk feil(moduler som ryker) pg understellsdeler og såklart rust. Bensintanken er blant det som ruster 

Hvor stor kan smellen bli, hvis jeg må skifte bensintanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Skulebollen said:

Jeg mener der finst en haug med mer spenstige 750 enn denne. Om du er int. Vet jeg om en norsk 750il med mye gromt utstyr, og individual lakk ( nydelig spesiell grønnfarge ) 

Er den orginal? Årgang? Km? Pris? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pime skrev:

Hvor stor kan smellen bli, hvis jeg må skifte bensintanken?

jeg vet den originale er ganske kostbar, men det er kommet ettermarkeds som de selger på koed.no. 

 

dog trur jeg 750 har større tank enn de andre modellene, så om det finnes ettermarkeds der er jeg usikker på. koed.no så finner du det.

 

jeg ville vurdert den sorte 750 som ligger på finn nå. den ligger for samme pris som den du ser på gjør, og du slipper momsen og frakten.  den så meget bra ut. men var noen rustflekker sto det.  bruk heller pengene du sparer på å utbedre denne rusten (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Den 750 en ser fin ut!

Jeg skiftet bensintank på min 728iA 2000 modell i 2011. Da betalte jeg kr.16500,- for tank og arbeid på verksted. Det var en original bensintank på 85 liter. Bare tanken kostet litt over kr.10000,- den gangen, men er kanskje litt dyrere nå...

750 har vel kanskje 95 liter tank? Ser at en org.tank koster ca.kr18000,- hos GS nå.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Robin L said:

jeg vet den originale er ganske kostbar, men det er kommet ettermarkeds som de selger på koed.no. 

 

dog trur jeg 750 har større tank enn de andre modellene, så om det finnes ettermarkeds der er jeg usikker på. koed.no så finner du det.

 

jeg ville vurdert den sorte 750 som ligger på finn nå. den ligger for samme pris som den du ser på gjør, og du slipper momsen og frakten.  den så meget bra ut. men var noen rustflekker sto det.  bruk heller pengene du sparer på å utbedre denne rusten (?)

Den sorte er nok en blå. Jeg var i dialog med selger, fikk bilder av rusten, la inn et bud og så forsvant han fra jordens overflate! Han kom aldri tilbake til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pime skrev:

Den sorte er nok en blå. Jeg var i dialog med selger, fikk bilder av rusten, la inn et bud og så forsvant han fra jordens overflate! Han kom aldri tilbake til meg. 

Obs, jeg husker nok litt feil der. Merkelig at han ikke skulle svare. Er da lov å takke høflig nei til et bud også om man ikke vil selge for det mener jeg.  
 

det er nok ikke så lett å selge bil nå for tiden, så det er nok litt kjøpers marked

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av andre ting som ikke er nevnt er nivå regulering bak (røropplegget ruster). Støtdempere med electronic damper control (edc) er også hårreisenede dyre å bytte ut. Det er mye som kan gå galt på slike biler. Ellers syntes jeg Km-standen på den tyske bilen var avskrekkende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...