Gå til innhold

Råd ved kjøp av ny e90, finn lenken medfølger


Gawdzilla
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjørt en 99 e46 de siste 7 årene og tenker det er på tide å bytte den ut.
Har sett på 3 serien her på finn og det frister muligens kjøpe den. Hvilke teknisk spørsmål bør jeg stille/ være obs på ved kjøp av akk denne bilen.
Spørsmål jeg har tenkt å spørre; Registerkjede eller reim.(blitt skifta?) Svetter olje? komplett servicehistorikk, bytte ut deler siste to til fire åra.

Positive; ser stylish ut, ny eu, lite/ingen synlig rust på utsia. 
Negativt; kjørt 225k, er fiksa på, noe å se etter?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=180628791

Takker for svar på forhånd  :)

 

Galleribilde

 

Endret av Gawdzilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo billigere bil og høyere km, potensielt flere utgifter. Register (kjede på disse) har vært en svakhet. Spør om vedlikehold/service, antall eiere og evt tidligere skader. Sjekk opp km ved EU, da man kan se om denne har blitt tuklet med. 20k til skaffer deg en LCI evt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde prøvd å styre unna den motoren. sjekk i hvertfall tilstand og historikk nøye. Både N46 og N43 har de samme svakhetene. Også dieselen N47 har sine svakheter mtp register.

 

Sikreste kjøpet er nok en tidlig versjon med M47 diesel, eller sekserbensin/diesel. 

F.eks. https://www.finn.no/gallery.html?finnkode=181247739#image7 Den er bedre utstyrt enn den du linker til, og trenger egentlig ikke mer enn lett senk og noen friskere hjul for å bli ganske presentabel.sprekere er den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar @Ron Jeremy  @*MrB*.Nå er budsjettet på 40k uten lån. Er mulig jeg skal vente frem til neste eu på min (høst21) før jeg vraker den og kjøper en ny. Er opprinnelig veldig gira etter de 09/10 modellene (75-85k) som er et hakk over de jeg har råd til nå per dags dato. sånn som denne https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=175791694
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=173317451
Er ikke fan av de 05/07 modellene som har sølve grillen på panseret, annet enn om bilen er sølv eller svart for å sette på svarte grill.

Så på den blåe du lenket til, er forsåvidt fin på utsiden. men sånn som slitt ratt og ødelagt baksete vil plage meg 😕

Endret av Gawdzilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis budsjettet er 40k ville jeg holdt meg til E90 med M47, mao 2005-2006-tidlig 2007.

Eventuelt vurdere en godt holdt E46 med sekser som vil holde verdien bedre enn de fleste E90/E91.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Werther skrev:

Hvis budsjettet er 40k ville jeg holdt meg til E90 med M47, mao 2005-2006-tidlig 2007.

Eventuelt vurdere en godt holdt E46 med sekser som vil holde verdien bedre enn de fleste E90/E91.

@Werther hva er den store forskjellen på m47 motorer og n43 & n46? 

Budj vil nok ligge på 50k etterhvert. Men vi ser på noe mellom 40 til 50k i utgangspunktet.

Endret av Gawdzilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye informasjon på forumet, spesielt teknisk. 

BMW med firerdiesel fra modellår 2007 sliter ofte med registerhavari + moms.

Ikke en bruktbil jeg ville anbefalt med mindre du har en fetisj for halvgammal, småkjip 2000-talls tysk bruktbil som ser bedre ut enn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort grill er en smal sak å montere. Originalt, eller uoriginalt, som her.

Det interiøret er også relativt lett å friske opp. Det er heller ikke sikkert at interiøret i den du linket til er noe finere. Det er en mye mørkere eksponering, som kan skjule mye.Annonsen var uansett bare et eksempel. Poenget er at i prisklassen 40000 er det M47 jeg ville fokusert på. De finnes det mange av, så bare å slå seg løs på finn.

Ellers er jeg enig i preferansene. En LCI med dieselsekser (N57) eller bensinsekser (N53) er en meget bra pakke. jeg hadde en E92 325i i flere år, og det var en bil jeg var veldig glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...