Gå til innhold

Får ikke låst opp E39!


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

Parkerte bilen på vei hjem fra jobb i dag.  Da jeg skulle ut igjen senere ville ikke bilen låses opp.  Har prøvd meg begge nøklene.  Ikke sjans!  
 

det er byttet førerdør på bilen, så nøklen passer dessverre ikke her lengre.  Noen som har tips?  Jeg har ikke så veldig lyst til å knuse vinduer. 
 

 

jeg hrar i det siste trøblet litt med det elektriske.  Vindusspylingen virker ikke bla.   Uvisst om det er en felles feil som går igjen nå eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du «diamant»-nøkkel eller den gamle typen? De gamle skal blinke om de virker. Virker ikke knappen for bagasjelokk heller? Kan du evt låse opp der via låsesylinder og komme deg inn i bilen den veien? (Nedfellbart baksete eller touring).
 

sjekk det enkle, som batteri på nøkler samt synkronisering mot bil (kan nulle seg ut) Før du ser på dyrere/mer drastiske tiltak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert ringe NAF om du har gratis veihjelp. Gutta der pleier å ha noen kroker som funker på gammel bil. Jeg skulle knuse ruta på min E36 da jeg ble låst ute, men med bare stein på parkeringsplassen holdt jeg på å få hånda ut av ledd før jeg ga opp. Rutene der var sinnsykt seige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært borti akkurat dette på en av mine tidligere e39 (facelift), da fikk vi tak i både låsetappen og dørhåndtak uten at døra gikk opp.  det var ikke før jeg knuste ruta, satte nøkkel i tenning at bilen kunne låses opp.

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2020 den 21.32, *MrB* skrev:

Har du «diamant»-nøkkel eller den gamle typen? De gamle skal blinke om de virker. Virker ikke knappen for bagasjelokk heller? Kan du evt låse opp der via låsesylinder og komme deg inn i bilen den veien? (Nedfellbart baksete eller touring).
 

sjekk det enkle, som batteri på nøkler samt synkronisering mot bil (kan nulle seg ut) Før du ser på dyrere/mer drastiske tiltak. 

Jeg har diamantnøkkel ja.  Har prøvd med begge nøklene uten hell.  Får heller ikke opp bagasjeluka.

 

det jeg oppdaget nå er at det lyser i girspaken.  Bilen har ikke gått i dvale 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke fysisk låst opp bakluken heller? Er den låsen også byttet?

Hvis du klarer å komme deg inn i bilen, så må du prøve å synke nøklene på nytt i hvertfall. Om ikke annet, så for å utelukke det. Det er en ganske enkel knappekombinasjon, men må gjøres med tilgang til tenningslås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, *MrB* skrev:

Får du ikke fysisk låst opp bakluken heller? Er den låsen også byttet?

Hvis du klarer å komme deg inn i bilen, så må du prøve å synke nøklene på nytt i hvertfall. Om ikke annet, så for å utelukke det. Det er en ganske enkel knappekombinasjon, men må gjøres med tilgang til tenningslås.

Det er ikke nøkkel på bakluka på touring. Kun førerdøren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mariuse34 skrev:

Er bilen tom for batteri? 

Som jeg skulle sagt det selv. Så det du egentlig skal spørre om er:

Hvordan kobler jeg på ekstern strøm på bilen så jeg får strøm til sentrallåsen, (så jeg får kjørt hjem og byttet lås i førerdør)..

🙎‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste er vel å dra ut en av nyrene og få opp panseret. Om du søker litt er det noen måter å gjøre det på. Har gjort det på et par e39er jeg har hatt. Panseret åpent så kobler du på startkabler og there you are. Batteriet er i bagasjerommet, men det er polpunkter i motorrommet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Om du bestemmer deg for å knerte ei rute, knus en av de som kan tas opp og ned. Vesentlig mer stress å bytte de små vinduene osv. 

Om du knuser førervindu kan du bytte lås i samme slengen! 

Seriøst ikke stress å bytte vindu på disse. Tar deg en times tid eller to, litt avhengig av hvor nevenyttig du er 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelen har et oppladbart batteri på 3V, så det er bare å åpne opp diamanten og sette på 3V ekstra i parallell fra f.eks. to seriekoblede AA-batterier for å forsikre seg at det er nok strøm der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...