ronnyskretting Skrevet Juli 15, 2020 Share Skrevet Juli 15, 2020 Hei. Jeg har den X3 med minst antall hk. Altså 136. Motorkode er samme på både 163 og 184 hk også. Ligget hele forskjellen i hjernen her? Hva skjer om jeg setter inn hjernen fra en 184 HK? Får jeg mer hk da eller er det noe mer som skal til? Takk for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 15, 2020 Share Skrevet Juli 15, 2020 Håper du får et mer utfyllende svar, men ifølge et raskt google-søk kan du omprogrammere hjernen så du får 220hk og 440Nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnyskretting Skrevet Juli 15, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2020 Ja det er jeg fullt klar over. Var bare nysgjerrig på om det gikk å enkelt bare bytte originalhjerne til en med mer HK. Hadde vært morro å vite om det er så enkelt🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juli 16, 2020 Share Skrevet Juli 16, 2020 9 timer siden, ronnyskretting skrev: Ja det er jeg fullt klar over. Var bare nysgjerrig på om det gikk å enkelt bare bytte originalhjerne til en med mer HK. Hadde vært morro å vite om det er så enkelt🙂 Bytte hjerne, ville vel brukt enklere grep evt, ny SW. Men du har N47? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnyskretting Skrevet Juli 16, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2020 Jeg har N47 ja🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Juli 16, 2020 Share Skrevet Juli 16, 2020 Samme motor kanskje, men er resten av bilen lik mtp girkasse og andre viktige komponenter? Viktig at alt tåler økt effekt og dreiemomemt (jeg er ikke mekaniker, skyter fra hofta) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnyskretting Skrevet Juli 17, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2020 Mener at X3 med alle N47 motorer har samme girkasse, bremser osv. Tror ikke det skal være noe forskjell på det. Rett meg gjerne dersom det jeg sier ikke er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 17, 2020 Share Skrevet Juli 17, 2020 Man kan sjekke delekatalogen selv for deler. Så kan man sammenligne alt på alle biler. Bmwfans.info eller realoem.com Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Juli 17, 2020 Share Skrevet Juli 17, 2020 Siden mye er likt eller helt likt på 2l motor, er forbruket forskjellig på de ulike versjonene (130hk, 160hk og 190hk?) Jeg har forstått at 160hk utgaven var en nærmest EU-versjon med litt lavere utslipp og derofr snillere avgifter. Men er lavere utslipp rett og slett diesel-regulering på software-nivå? Dumt forklart diesel-tuning i en miljøretning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Juli 17, 2020 Share Skrevet Juli 17, 2020 (endret) Skal ikke uttale meg om forskjellene mellom effektklassene (med tanke på forbruk). Det jeg derrimot vet er at versjonene med strupet effekt ble til pga effektavgift i visse land (Norge og Belgia?), ikke grunnet utslipp. Utslipp skal etter hva jeg har fått med meg være likt. Biler med nedjustert effekt er levert med kode "843", og om man fjerner denne fra bilens FA og koder om bilen, så har man full effekt. Mener en på forumet tidligere har skrevet noe om det. Det jeg nevner angående nedjustert effekt gjelder 20d 163/184. 18d eksister også med kode "843" da med 136 hk ned fra 143hk. Tenkte det var verdt å nevne i denne sammenhengen med tanke på at TS har 18d versjonen. Det å putte inn en brukt DDE fra en X3 med f.eks 184 hk er ikke plug and play. Det kreves arbeid for å synce opp alt med flere av modulene til bilen, så der går det en kostnad også. Så det mest lønnsomme og det som gir mest "bang per buck" er jo å heller modifisere eksisterende DDE, som i "chiptuning". Endret Juli 17, 2020 av ///M-ini95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Juli 18, 2020 Share Skrevet Juli 18, 2020 Men chiptuning blir dømt nord og ned generelt her på forumet, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 18, 2020 Share Skrevet Juli 18, 2020 Det vil jeg ikke si. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 18, 2020 Share Skrevet Juli 18, 2020 Bare finn en seriøs aktør så er det nesten bare fordeler med omprogramering. Flerr aktører tilbyr å tilbakestille til standard hvis du ikke blir fornøyd. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Juli 18, 2020 Share Skrevet Juli 18, 2020 Ok, om noen har noen i Bergen eller omegn. Så kan det jo gjerne tipses om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 18, 2020 Share Skrevet Juli 18, 2020 Har hatt tuning fra både TRF og ESS, begge disse tilbyr løsninger hvor du selv sitter på både originalfil og tuningfil og kan enkelt veksle mellom disse i løpet av 15 minutt. Da trenger du ikke være avhengig av å bruke noen der du bor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå