Gå til innhold

Kjøp av første moderne tysker: E70 X5 VS F11 5 Serie


 Share

Anbefalte innlegg

Starter denne på vegne av fattern som endelig har blitt smittet av E39 galskapen min og er blitt sugen på tyskerbil selv ^^

Tanken er en F11 530D med xdrive eller X5 med tilsvarende diesel i priskalsse 2-300.000kr der en perfekt utstyrskombo legges mer vekt på fremfor kilometerstand og årsmod. Mye av grunnen til at E70 i det hele tatt vurderes opp mot F11 er grunnet høyere sitteposisjon og muligens bedre plass til (nå voksen) familie på 5 til langturer. Fattern er også blitt godt vant til suv de siste årene der han per nå kjører en 2005 XC90 2.5d. Han er veldig 50/50 mellom disse, så det ønskes litt innspill fra folk som har prøvd begge eller har noe meninger rundt dem :) 

Takk på forhånd!

Endret av William Skagen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F11 er generasjonen nyere, men E70 har nok kanskje mest plass til en familie på 5. Begge modeller er perler i BMW porteføljen, kanskje de beste fra sine respektive klasser.
Begge har sine fordeler og ulemper, ville for summen du skisserer muligens gått for en F10/11. 

LCI er for meg et vesentlig punkt mtp E70, tror du har flere biler å velge mellom når man skal bruke opptil 300.000 på 5 serien enn på en 10’ model eller nyere E70.
 

Personlig ville jeg lagt inn 50-100k mer å kunnet velge fra øverste hylle når det kommer til disse bilene og da baker det ned til et personlig valg om man vil sitte høyt eller ha den noe mer moderne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk selv fra E70 til F11 for en tid tilbake. F11 er og føles betydelig nyere ut. Dersom det er snakk om pre-lci E70 synes jeg 6-trinnskassen er litt slitsom til tider. 8-trinnskassen i F11 er nydelig. Hadde 6’er diesel i begge, noe de fortjener. Tunge biler.

Opplevde selv at F11 hadde vel så god plass som E70, så litt usikker på om det var rent subjektivt eller om den er større baki. Husk at biler med comfortseter har mindre plass i baksetene. Disse stolene tar en del plass. Det gjør seg dog mulig mest gjeldende ved bruk av barneseter.

Prøv begge. Pre-lci vil føles gammel. F11 vil nok henge mer med i tiden i de tre-fem? årene man har bilen. Dette gjelder spesielt infotainment selvsagt, og kanskje girkasse på E70 pre-lci.

Det er mine meninger. Husk også at billige biler i de aller fleste tilfeller betyr dyrere vedlikehold. Det er dyrt å kjøpe billig, spesielt når det er slike biler. Spesielt E70 er en stor og tung bil som tærer på  foringer og whatnot. F11 litt mindre men krevende teknisk med mye utstyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hva ble det av bil? 
 

har hatt begge modellene og må si meg meget fornøyd med begge. Vil ikke si dem er så forskjellige når det gjelder plass inni som merkes, men man sitter høyere og føler seg tryggere i en E70. 
 

som nevnt så gå for en facelift E70 men da hadde jeg justert budsjett litt for utstyr og motor. Hadde Selv en godt utstyrt 40d og såpass ork burde man ha synes jeg på en tung bil. 

eller gå for en godt utstyrt F11 til "samme" pris. Får jo fine 530 til det sjiktet. Og man får vel mer for pengene der mtp comfor og utsende. E70 er fort litt gamlel i forhold til F11 Synes jeg.. Mye mer kjøreopplevelse i 5 serien men det kan også være smak å behag. 
 

fruen digget E70’n men hu elsker F11’n sin nå :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...