Gå til innhold

Problemer med Spotify og Connected Drive.


Anbefalte innlegg

I min 2018 740e med Idrive-versjon 6 ønsker jeg å høre på Spotify fra min android-telefon (Samsung) og jeg ønsker å styre Spotify fra kontrolldisplayet Jeg har installert både Connected Drive og Spotify på mobilen, og har et Spotify premium abonnement. Telefonen er koblet til bilen via Bluetooth. Ringefunksjoner i bilen virker helt som de skal. Jeg HADDE Spotify tilgjengelig rett etter sammenkobling noen få dager (fant Spotify-appen under Media), men den forsvant etter noen få dager !!??

Det jeg leser på nettet kan tyde på at sammenkobling Spotify i BMW er kronisk ustabilt. Noen som har fått til en stabil løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Android tlf i fjor når jeg kjøpte F30, noe jeg synst fungerte veldig dårlig. Så jeg byttet til iPhone 11 og det har fungert uten noe som helst problem, mye bedre lyd synst jeg det  ble og men er usikker på om det er placebo effekt. Mer har jeg ikke og komme med dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at Spotify-integrasjon i BMW fungerer best med iPhone. Det var iallfall slik før. Jeg har brukt det mye med iPhone 7 og XS i min 2010 5-serie (F10), men dette er jo med en eldre type headunit, combox og USB-tilkobling. Det fungerer stort sett fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har en snart 1 år gammel 530E hvor Spotify har fungert bra frem til nå.
Men nå greier ikke systemet å laste appen lenger. Har forsøkt å kjøre en oppgradering av software men til ingen nytte.
Noen som har en ide på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å slett/glem bilen fra telefonen og telefonen fra bilen. Slå av bil, gå ut og lås døren. Lås opp igjen etter litt, slå på tenningen og koble de sammen igjen. Jeg vet ikke om man må låse og gå ut, men en youtubevideo viste dette og det fungerer hver gang de ikke vil snakke sammen. Det var noen tilfeller i fjor med meg, men i år har det ikke skjedd. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Marius2002 said:

Prøv å slett/glem bilen fra telefonen og telefonen fra bilen. Slå av bil, gå ut og lås døren. Lås opp igjen etter litt, slå på tenningen og koble de sammen igjen. Jeg vet ikke om man må låse og gå ut, men en youtubevideo viste dette og det fungerer hver gang de ikke vil snakke sammen. Det var noen tilfeller i fjor med meg, men i år har det ikke skjedd. :) 

Ja Marius, dette har jeg gjort et par ganger tidligere når jeg har hatt oppdatering på mobilen og dette ikke har fungert.
Har gjort dette nå også men uten hjelp. 
Jeg mener å huske i disse tilfellene at Spotify appen har åpnet seg men at man da ikke får tilgang til spillelister osv.
Nå vil ikke spotify appen åpne seg i det hele tatt.
Men jeg får gjøre et forsøk til.....
Jeg har også henvendt meg til Connectiv Drive support, de er på ballen for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, Colnago said:

Ja Marius, dette har jeg gjort et par ganger tidligere når jeg har hatt oppdatering på mobilen og dette ikke har fungert.
Har gjort dette nå også men uten hjelp. 
Jeg mener å huske i disse tilfellene at Spotify appen har åpnet seg men at man da ikke får tilgang til spillelister osv.
Nå vil ikke spotify appen åpne seg i det hele tatt.
Men jeg får gjøre et forsøk til.....
Jeg har også henvendt meg til Connectiv Drive support, de er på ballen for å si det sånn.

Slik jeg har forstått det, gjorde Spotify en oppgradering i sommer en gang. Dette medførte at de med Android-telefoner ikke lenger får Spotify-appen opp på iDrive-systemet. Spotify har ikke giddet å fikse dette ennå....

Men det skal visstnok fungere med iPhone. Selv har jeg en fire år gammel Samsung S7, så jeg kunne jo skifte til iPhone, men jeg har mobil via jobb og der får vi ikke ny før den gamle går i stykker..... :-( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Colnago said:

Jeg har en snart 1 år gammel 530E hvor Spotify har fungert bra frem til nå.
Men nå greier ikke systemet å laste appen lenger. Har forsøkt å kjøre en oppgradering av software men til ingen nytte.
Noen som har en ide på hva dette kan være?

Har du iDrive7? Da trodde jeg det skulle virke også med Android-telefoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.bmwblog.com/2020/08/17/android-spotify-integration-bmw-idrive-6/

 

Her er en mulig løsning - hvis det er trygt da:

"There is one more workaround to still have Spotify play nicely with iDrive 6. You can always download the previous June 2020 Spotify app on Android, but that could be missing the current security patches and other features."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/17/2020 at 1:24 PM, Ove67 said:

Slik jeg har forstått det, gjorde Spotify en oppgradering i sommer en gang. Dette medførte at de med Android-telefoner ikke lenger får Spotify-appen opp på iDrive-systemet. Spotify har ikke giddet å fikse dette ennå....

Men det skal visstnok fungere med iPhone. Selv har jeg en fire år gammel Samsung S7, så jeg kunne jo skifte til iPhone, men jeg har mobil via jobb og der får vi ikke ny før den gamle går i stykker..... :-( 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men sommer var for lenge siden! Slutta å funke for 10 dager siden.

Ja, jeg fikk også greie på at Spotify hadde gjort en endring fra Connected Drive support , men nå er det stille som i graven fra den kanten, etter sigende driver de å "jobber " med saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har en 2017 g30 530i, her kommer Spotify opp på idrive automatisk når den er tilkoblet blåtann. Ikke testet usb ennå. Trenger heller ikke åpne appen på mobilen. Connect appen er også installert på monilen og denne trenger heller ikke åpnes. Ser ut som systemet finner dette selv. Har en iphone xr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Så fikk jeg endelig somlet meg til å laste ned en gammel versjon av Spotify (fra 11. mai 2020). Men fortsatt virker det ikke. Spotify-symbolet dukker ikke opp i noen menyer på I-driveskjermen.

Må jeg kanskje avinstallere og installere igjen Connected Drive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal kun holde å være tilkoblet med bluetooth. Det er derimot viktig at det er huket av for "apper" inne på enhetmenyen på din telefonenhet på iDrive, ikke bare "bluetooth-lyd" for at Spotify skal komme opp :) 

Edit: Fant et bilde på nett hvordan det skal se ut, vær obs på at det kan avvike noe alt etter iDrive-versjon. Men noe ala slik så det også ut hos meg på min 2018 F45.

74D71EAF-4B16-4EB9-9793-11041EFC537C.thumb.jpeg.28ebc22c34f7652c81fd5a432eafc27e.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...