Gå til innhold

E90 og DRL


Kvasi
 Share

Anbefalte innlegg

Prøver å finne ut om det er mulig å få AE til å funke som DRL på en pre LCI men det er det ikke lett å bli klok på.
Hvis jeg velger DRL i innstillinger på bilen lyser jo nærlys hele tiden, og hvis jeg velger det bort lyser ingenting i dagslys såvidt jeg klarer å finne ut av når bryteren står på auto.
Sikker mange her som har forsket på emnet før, er det mulig? Evt via koding elns? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Otis skrev:

Ncs expert med pc og kabel fungerer også fint, men det krever mer av deg som person.

Hater alt som krever noe av meg som person! 
Hadde PA Soft oppe og gå på en PC  men en eller annen random oppdatering ser ut til å ha fikset driverproblemet jeg ikke hadde.
Uansett, er DRL oppnåelig som jeg ønsker det? Finnes alltids en kar med PC som kan betales for oppdraget hvis det er det som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers hadde en E91 2008 pre LCI før, og den mener jeg bestemt hadde DRL som funka. Altså baklysene lyste og coronaringene lyste, når bryteren stod i Auto og det var dagslys ute. Kjørte inn i tunnel så slo xenonlysa seg på. Det hjelper ikke deg, men da skal det jo kunne funke på pre LCI.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, papertiger skrev:

Svigers hadde en E91 2008 pre LCI før, og den mener jeg bestemt hadde DRL som funka. Altså baklysene lyste og coronaringene lyste, når bryteren stod i Auto og det var dagslys ute. Kjørte inn i tunnel så slo xenonlysa seg på. Det hjelper ikke deg, men da skal det jo kunne funke på pre LCI.

Jovisst hjelper det meg, hvis det er mulig å få til på deres bør det være mulig på min. Grunn til å forske mer 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Kvasi said:

Jovisst hjelper det meg, hvis det er mulig å få til på deres bør det være mulig på min. Grunn til å forske mer 👍

Etter litt research ser det ut som jeg kanskje må spise de ordene. Ifølge det jeg har funnet er det ingen pre LCI som kom med kun AE som DRL såvidt jeg kan lese meg til, kun LCI fikk dette (kan dermed være jeg blander med min tidligere 2010 E91...). Og at build date må være nyere enn 03/2007 for å ha FRM2 modulen som muliggjør selve kodingen av dette. Når er din bygd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, papertiger skrev:

Etter litt research ser det ut som jeg kanskje må spise de ordene. Ifølge det jeg har funnet er det ingen pre LCI som kom med kun AE som DRL såvidt jeg kan lese meg til, kun LCI fikk dette (kan dermed være jeg blander med min tidligere 2010 E91...). Og at build date må være nyere enn 03/2007 for å ha FRM2 modulen som muliggjør selve kodingen av dette. Når er din bygd?

Perfekt, min er bygd 10/2007 så forskingen fortsetter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Kvasi said:

Perfekt, min er bygd 10/2007 så forskingen fortsetter 

Merk deg at dette ble researchet midt på natta mens jeg stod ute i høstens kaldeste natt til nå for å trille min 1 år gamle sønn i søvn som har halsbetennelse og ikke ville sove i senga, men som sovnet i vogn. Så denne infoen er på ingen måte kvalitetssikret 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, papertiger skrev:

Merk deg at dette ble researchet midt på natta mens jeg stod ute i høstens kaldeste natt til nå for å trille min 1 år gamle sønn i søvn som har halsbetennelse og ikke ville sove i senga, men som sovnet i vogn. Så denne infoen er på ingen måte kvalitetssikret 🤷‍♂️

Hehe, det er notert  :)  
Har googlet mer sjøl i dag og det ser ut som infoen din stemmer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...