Gå til innhold

Forslag til ny bruktbil


Eivind92
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, papertiger skrev:

Skal ikke dra denne tråden enda mer off-topic, men Seltzer sin UXA-serie belyser urovekkende mange problemområder i dagens USA. Verdt en kikk. 

Gjør ikke meg noe at tråden går offtopic. Har ikke sett den enda men leste om den. Min erfaring er at selv om man har en god og trygg jobb her må man fortsette å pushe og tjene mer penger for å ha i tilfelle man blir syk eller mister jobben slik at helseforsikring og andre ting vi tar for gitt bortfaller. Det fører til et stort psykisk press både blant arbeidstakere og studenter/ungdom som igjen fører til skummelt mange med psykiske problemer og høy selvmordsrate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den generelle politiske situasjonen samt konsekvensene av corona pandemien i USA er bare trist. Min gode venn dro som sagt tilbake til Norge etter ferdig utdannelse (Master of Engineering i Computer Science ved University of Colorado Boulder). Han jobbet deretter et år i forskningsparken på Blindern, men flyttet tilbake til Boulder og begynte å jobbe for US National Center for Atmospheric Research (NCAR). Her var han i et par år frem til han fikk jobb i Oracle. Dette innebar flytting til San Francisco og der bodde han og familien i Cole Valley (forøvrig bare et par kvartaler fra Corona Heights) frem til for et par måneder siden. Det ble etterhvert mange år i statene, men som du også påpeker ble situasjonen med det forestående valget inkl. corona pandemien litt for mye med tanke på at bl.a barna var kommet i skolealder. Jeg tror at de hadde blitt boende i SF hvis det ikke var for usikkerheten omkring valget og corona pandemien. Byen er fantastisk og har man god råd og bor bra kan det nesten ikke bli bedre.   

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...