Gå til innhold

Koding av batteri

Jørgen00
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en 320d e90 2011 facelift. Jeg lurer på om jeg må kode bilen om jeg bytter batteri i den? Å i såfall om dette diagnose verktøyet er opptimalt? Eller om det er bedre alternativer på diagnose verktøy der ute?

https://diagnosebutikken.no/produkt/icarsoft/icarsoft-cr-pro-multibrand-alle-bilmerker?gclid=Cj0KCQjwreT8BRDTARIsAJLI0KKygZ2-hZ4Cz31PzArvtWqNXmbBQTKW9XnGow7yzpcb0sye3ezgkbIaAu6KEALw_wcB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen din har ibs, så skal batteriskifte registreres. Hvis ikke er det bare tut å kjør. Feks så har ikke x3 fra 2010 ibs og krever følgelig ingenting gjort, annet enn mekanisk arbeide ved batteriskift.

Endret av Otis
Feilinformerte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at iCarsoft kan det, jeg har en BM II som jeg kjøpte for midlertidig bruk og mener at den ikke har det, CR-PRO er tilsvarende. Enkelte scannere kan nok resette/registrere nytt batteri i DDE/DME, men ikke alle kan kode annet kapasitet (forsåvidt ikke et problem om du bytter ut med likt batteri). Biltema sin scanner for BMW har faktisk batteriregistrering, men jeg tipper at det er kun resett og ikke kapasitetsendring. Ellers er jeg enig i det Otis sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Otis skrev:

Hvis bilen din har ibs, så skal batteriskifte registreres. Hvis ikke er det bare tut å kjør. Feks så har ikke x3 fra 2011 ibs og krever følgelig ingenting gjort, annet enn mekanisk arbeide ved batteriskift.

Jo da, 2011 F25 kan ha/har IBS . Jeg visste at jeg hadde registrert batteribytte i en tidlig F25, og jeg var nå inne og sjekket når den var produsert : 2011-03-01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 540is skrev:

Jo da, 2011 F25 kan ha/har IBS . Jeg visste at jeg hadde registrert batteribytte i en tidlig F25, og jeg var nå inne og sjekket når den var produsert : 2011-03-01

Jeg skrev feil, mente 2010, altså e83.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jørgen00 skrev:

Hei, har en 320d e90 2011 facelift. Jeg lurer på om jeg må kode bilen om jeg bytter batteri i den? Å i såfall om dette diagnose verktøyet er opptimalt? Eller om det er bedre alternativer på diagnose verktøy der ute?

Ja batteri skal registreres i bilen din. Koster myye mindre å få et versted til å gjøre det for deg enn å kjøpe greier som kanskje kan, og maksimalt er halvbra på resten man forventer å bruke det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2020 den 22.14, Kvasi skrev:

Ja batteri skal registreres i bilen din. Koster myye mindre å få et versted til å gjøre det for deg enn å kjøpe greier som kanskje kan, og maksimalt er halvbra på resten man forventer å bruke det til.

Det er helt sant jeg gjorde det ved batteri skift på min bmw 1 serie fra 06 modell E87 og gjorde det på min bmw apparat fra biltema og det var utrolig lett og ordne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2020 den 14.49, Jørgen00 skrev:

https://diagnosebutikken.no/produkt/icarsoft/icarsoft-cr-pro-multibrand-alle-bilmerker?gclid=Cj0KCQjwreT8BRDTARIsAJLI0KKygZ2-hZ4Cz31PzArvtWqNXmbBQTKW9XnGow7yzpcb0sye3ezgkbIaAu6KEALw_wcB

Jeg gjorde det ved batteri skift på min bmw 1 serie fra 06 modell E87 og gjorde det på min bmw apparat fra biltema og det var utrolig lett og ordne;) så du vet mye bedre enn at verksted skal gjøre det og bruke masse penger mye bedre og gjøre det selv pga er veldig lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, E.C. skrev:

Da kan du kanskje oppklare det store spørsmålet, kan Biltema sitt apparat kode inn en annen størrelse og type på batteriet eller kan det kun resette "counteren" for samme type batteri?

Som jeg vet min bmw var det et svakt batteri i den og jeg tok et nytt batteri som var kraftigere det gikk og kode det noe mer kan jeg desserre ikke si eller vet ikke dessverre ring dem da vel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2020 den 15.45, Otis skrev:

Hvis bilen din har ibs, så skal batteriskifte registreres. Hvis ikke er det bare tut å kjør. Feks så har ikke x3 fra 2010 ibs og krever følgelig ingenting gjort, annet enn mekanisk arbeide ved batteriskift.

Vet du tilfeldigvis om e84 x1 produsert i 2010 har IBS?

EDIT: Eller er det noen måte man kan se dette på? 

Endret av Boddiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...