Gå til innhold

Oljetrykkfeil kun på tomgang


eirikhalv
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter bilen (BMW 318i 2.0l) bestandig melder feil om at oljetrykket er feil, denne feilen kommer KUN etter at bilen har blitt ordentlig varm og den står på tomgang...

 

Startet først med å bytte pakning på oljefilter hus, så at det trengtes, men det gjorde ingen forskjell.

I dag byttet jeg pakning på toppdekselet, men får fortsatt feil om oljetrykk etter bilen har blitt varm og står på tomgang.

 

Kan være verdt å nevne at jeg har bytte olje og filter for 2 uker siden men uten hell.

Bruker nå Castrol 5W-30M olje, lurte på om jeg burde prøvd 5W-40 for å se om det gjør noe forskjell... da det bare skjer på tomgang...

 

Noen ideer? Takk takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, E.C. said:

Er ikke det naturlig at trykket er lavest når turtallet er lavest samt at oljen flyter lettest?

Jo men det er rart at bilen skal melde om feil oljetrykk, når jeg bruker den anbefalte oljen + forsikret meg om lekkasjer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at svetting fra toppdekselet har noe som helst relasjon til at du får for lavt oljetrykk. Du kan prøve en mer viskøs olje og det kan hende at det "fikser" problemet, men det er fullt mulig at det ligger noe mer bak, ettersom du tross alt bruker "riktig" olje når problemet oppstår. Gitt at sensoren din viser riktig da, men det virker jo slik basert på det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, lagunilla said:

N43? De har tendens til å suge opp plast biter fra registeret som tetter oljesilen.

Bilen ble kjøpt med splitter nytt registerkjede med nye guides.

Spørs om de ikke renset oljepannen og silen da de byttet det🤭

Endret av eirikhalv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljetypen har langtifra så masse og sei på oljetrykket.

Du har enten en dårlig oljtrykksensor, eller dårlig oljetrykk pga f.eks delvis tett sil, eller annen slitasje internt i motor.
 

Dette går ikke over av seg selv, så ville ha sjekka trykket skikkeligt, og du får håpe det bare er en dårlig sensor, ellers kan det bli dyrt før du vet ordet av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...