Gå til innhold

LØST (De forb....låseboltene)


Mons1
 Share

Anbefalte innlegg

Da skjedde det som ikke skulle skje, spesialnøkkelen for låsebolten er sporløs forsvunnet.

Alt annet av verktøy som jeg brukte for å ta av og på hjulene sist gang ligger der de skal ligge, men den forbannende spesialnøkkelen er borte.

Da er løsningen forhåpentlig at et dekk-verksted har et sett med slike nøkler der en vil passe.

Men hva blir løsningen hvis jeg ikke får løst dette?
Vet ikke om dette er originalt fra BMW. Bilen er en -13 F11.

Låseboltene ligner på de på vedlagt bilde, men sporet er usymetrisk.

låsebolter.jpg

Endret av Mons1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Reef89 skrev:

Nøkkelen bør jo alltid ligge i bilen.
Er det ikke bare BMW selv da som har det settet.?
Uorginalt må den vel borres ut.

Nøkkelen har selvfølgelig alltid ligget i bilen. Jeg tror jeg brukte de sist gang da jeg byttet luftbelgene bak nå i høst og teorien min er at nøkkelen sto igjen i hjulet og har da flydd av da jeg begynte å kjøre.
Alt annet av verktøy som ble benyttet inkl momentnøkkelen ligger de de skal ligge.
Jeg tipper at jeg ikke er den eneste som har dette problemet. Håper noen av disse dekk-verkstedene har et utvalg av spesialnøkler der en passer.
Men noen som vet hvordan original låsebolt på F11 ser ut? Eller har dette vært satt på i ettertid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt gulltips: dra innom nærmeste BMW-verksted, de kan som regel hjelpe deg med riktig adapter (det er et helt sett med forskjellige). Deretter kjøper du 4 stk originale vanlige hjulbolter av de samme folka, og kaster låseboltene på sjøen (neida, du kjører de ens ærend til nærmeste gjenvinningsstasjon for metall). De har aldri gitt meg annet enn trøbbel, har måttet få verkstedhjelp på begge bilene med disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Slavearbeider'n skrev:

Kast den driten til skogs! Om en tyv vil stjele hjula dine så tar vedkommende hjula dine, låsebolter eller ei

Burde kanskje vente til en tyv får løs hjulene før jeg stopper han? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var problemet løst: Det var originale BMW-låsebolter, så turen innom Bavaria løste dette problemet.
4 standardbolter er kjøpt og montert. Case closed!
Men i følge Mutphys Law, så blir vel hjulene stjålet nå under første natta :-o

Endret av Mons1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mons1 skrev:

Burde kanskje vente til en tyv får løs hjulene før jeg stopper han? :-D

De tyvene har spesialverktøy som passer til alle bolter sp de tar hjulene enten du vil eller ikke. Jeg har sjeldne hjul som gikk ut av produksjon for snart 20 år siden. Bruker vanlig bolter da de som sagt tar dem om de vil. Bedre at hjula forsvinner en andre skader på bilen som kan oppstå i ren frustrasjon fra tyvens side 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2020 den 15.17, Slavearbeider'n skrev:

De tyvene har spesialverktøy som passer til alle bolter sp de tar hjulene enten du vil eller ikke. Jeg har sjeldne hjul som gikk ut av produksjon for snart 20 år siden. Bruker vanlig bolter da de som sagt tar dem om de vil. Bedre at hjula forsvinner en andre skader på bilen som kan oppstå i ren frustrasjon fra tyvens side 

Hvis tyvene har spesialverktøy som passer alle bolter. Hvorfor har ikke Dekk-service aktørene slik spesialverktøy? Må jo være en del folk som har samme problem. Sikker ikke bare jeg :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...