BMV Skrevet Desember 16, 2020 Share Skrevet Desember 16, 2020 Hei. Jeg mottok en ny BMW 330e xDrive Touring G21 (M-sport) i går. Førsteinntrykket er meget bra, bortsett fra at jeg opplever rattvarmen som svak og lite varm. Jeg kjenner varmen i rattet så vidt, men ikke i nærheten av så varmt som på min forrige bil - BMW 520d xDrive Touring F11 (M-sport). Rattet på 330e G21 oppleves omtrent like varmt som hvis jeg tar på meg selv i ansiktet. Kan det være noe feil med min bil/mitt ratt, eller varierer det såpass mye fra modell til modell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Desember 16, 2020 Share Skrevet Desember 16, 2020 (endret) 58 minutter siden, BMV skrev: Hei. Jeg mottok en ny BMW 330e xDrive Touring G21 (M-sport) i går. Førsteinntrykket er meget bra, bortsett fra at jeg opplever rattvarmen som svak og lite varm. Jeg kjenner varmen i rattet så vidt, men ikke i nærheten av så varmt som på min forrige bil - BMW 520d xDrive Touring F11 (M-sport). Rattet på 330e G21 oppleves omtrent like varmt som hvis jeg tar på meg selv i ansiktet. Kan det være noe feil med min bil/mitt ratt, eller varierer det såpass mye fra modell til modell? Det er ikke en egen setting på hvor varmt rattet skal være inn i iDrive en eller annen plass da?Fant dette på internett: Endret Desember 16, 2020 av laffe fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMV Skrevet Desember 17, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2020 (endret) Takk for svar. Det er dessverre ikke noen mulighet for å justere graden av varme i rattet. Den level-justeringen på bildet er for varme i setene. Settingen for rattet, som vist på bildet, er for om rattvarmen skal slås på automatisk når utetemperaturen er under en viss temp, som feks. under 8 grader (som vist på bildet). Jeg testet ved kaldstart i dag, når rattet var ganske kaldt etter natten, og opplevelsen av oppvarming av rattet var bedre enn når jeg testet forrige gang med varm bil. Konklusjonen blir at rattvarmen ikke er ment for å tine opp frosne fingre, men å gi en temp. tilnærmet kroppstemperatur. Rattvarmen vil nok oppleves OK når det er kuldegrader ute. Endret Desember 17, 2020 av BMV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Desember 17, 2020 Share Skrevet Desember 17, 2020 9 timer siden, BMV skrev: Det er dessverre ikke noen mulighet for å justere graden av varme i rattet. Den level-justeringen på bildet er for varme i setene. Settingen for rattet, som vist på bildet, er for om rattvarmen skal slås på automatisk når utetemperaturen er under en viss temp, som feks. under 8 grader (som vist på bildet). Ok, da misforstod nok jeg bilde litt. Var tatt fra en tråd der de diskuterte automatisk varme i ratt og rumpe under en viss temperatur. Jeg har forøvrig ikke prøvd F11 og G21 varmeratt, men i en kompis sin F31 syntes jeg først varmen var veldig lav sammenlignet med en Kia e-Soul jeg kjører en del. I Kia'n kan jeg varme opp fingrene, men må slå av varmen i rattet etterhvert. I F31n kunne jeg kjøre med varmen på en hel langtur og hele tiden føle at det var passe varme. Konkluderte etterhvert med at begge deler hadde sine fordeler og at justering av varmestyrken hadde vært kjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet Desember 17, 2020 Share Skrevet Desember 17, 2020 Lurer på om det kan være tempraturstyrt? Mitt ratt er varmere når det er kaldt synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 17, 2020 Share Skrevet Desember 17, 2020 Jeg lurer på om dette kan være temperaturstyrt, rett og slett for å spare strøm og energi etter behov. Når jeg fikk min G30 540d så husker jeg at jeg synes setevarmen var svak, selv på full styrke. Men dette var i April, med kun noen kalde morgener. Men i vinter så er det ikke tvil om at det varmer godt, kan ikke ha mer enn en strek på styrken om jeg skal ha den på hele tiden. Rattet mitt varmer iallfall så godt at jeg må skru det av etter 5 minutter 😅 Har du forhørt deg med forhandleren du kjøpte bilen av, de må da kunne ha noen gode svar 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMV Skrevet Desember 18, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2020 (endret) 10 timer siden, Fredrik 90 skrev: Jeg lurer på om dette kan være temperaturstyrt, rett og slett for å spare strøm og energi etter behov. Når jeg fikk min G30 540d så husker jeg at jeg synes setevarmen var svak, selv på full styrke. Men dette var i April, med kun noen kalde morgener. Men i vinter så er det ikke tvil om at det varmer godt, kan ikke ha mer enn en strek på styrken om jeg skal ha den på hele tiden. Rattet mitt varmer iallfall så godt at jeg må skru det av etter 5 minutter 😅 Har du forhørt deg med forhandleren du kjøpte bilen av, de må da kunne ha noen gode svar 😀 Takk for svar. 🙂 Jeg testet ved kaldstart i dag, når rattet var ganske kaldt etter natten, og opplevelsen av varme i rattet var bedre enn når jeg testet forrige gang med varm bil 🙂Rattvarmen vil nok oppleves bra når det er kuldegrader ute. Skal teste mer når kulda setter inn før jeg evt. forhører meg med forhandleren. Endret Desember 18, 2020 av BMV mslello reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 18, 2020 Share Skrevet Desember 18, 2020 Det skal uansett være maks 36 grader i rattet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Desember 21, 2020 Share Skrevet Desember 21, 2020 Jeg fikk min G21 idag, og uten tvil at varmen i forrige bil (F30) var minst 2/3x varmere utifra hvordan det føltes ut. Var rundt 10 grader idag og på kalde vinter dager vil det nok føles varmere, men absolutt en ting som er dårligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå