Gå til innhold

Bremseskiver+klosser til F11

Mons1
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg føler at jeg snart må skifte skiver og klosser på min F11 520d xDrive.

Vil spør hvilken erfaring og syn folk har på forskjellige produsenter? Virker som at Zimmermann er populært. Noen som vet hvem som produserer de originale (Bosch)?

Men hva med Vaico, TRW, Mapco, Brembo, Metelli, Febi Bilstein? m.fl?

Er det noe man bør ligge langt unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Otis skrev:

Nå har ikke jeg f1x. Men jeg bruker trw, zimmermann, febi, bosch. Ja, hva det skal være. De fungerer fint alle i hop, synes jeg.

Det har vært en del tråder om kast i bremseskiver og at noen biler er mer følsom. Jeg personlig tror ikke helt på dette at noen biler er mer følsom, men at kanskje noen produsenter har litt for stor avvik i metal-legeringen i skivene slik at de slår seg lettere ved plutselig økt temperatur.
Men kanskje tommelfingerregelen er: Har du hørt om merket, ja da er det trygt å bruke den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Zimmermann skiver og Bosch klosser på E60. Støver litt, men har funket fint i halvannet år nå. Brembo sine OE skiver har jeg også god erfaring med. Det er mulig legeringen i enkelte merker er mer utsatt for kast enn andre, men ville ikke vært skeptisk til å bruke noen av de mer kjente.

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zimmermann her også, utgaven med ventilerte skiver. Har vel kjørt 80 000 km på disse nå. Knallfornøyd. Kjører klosser fra Bosch, støver litt men ikke noe å si utenom det. Mye bang for the bucks begge deler. Bestiller hos Eurodel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...