Gå til innhold

Problemer med nivåregulering på E39 touring


 Share

Anbefalte innlegg

Har et problem med min 01’ BMW e39 touring. NIVÅREGULRERING..

Jeg har satt på Supersport Black Evolution og nå surrer den. Når jeg starter bilen så er det ingen feilkode og bilen begynner å heise seg, så kommer feilkode og den senker seg igjen🥴(kan ikke kjøre før den har senket seg, hvis ikke så står den med ett skikkelig stuk) har tatt diagnose men det ligger ingen feil inne, har byttet ALT av sensorer..

den har blitt senket med PC av tidligere eier.. 🥴

må jeg av med begge hjula å justere manuelt på staga bak til lampa i dashen slokker eller hur? Eller inn med PC igjen å kode vekk å knote?

skal godkjenne senkesettet så må ha vekk lampa! 😬🙄

mvh undertegnede 

B7FE0A81-0C52-4665-A9D6-E9C23B34CEEC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har kjøpt supersport Black Evolution til touringen, med tilhørende stag og dempere til nivåregulering bak ☺️👍🏻 Alt er satt på etter boks

 

26 minutter siden, Reef89 skrev:

Regner med du har satt på riktig kit?
Man får nemlig Supersport Black Evolution til biler med og uten nivåregulering.

Ja, har satt på riktig kit ☺️ Har kjøpt til nivåregulering å satt på alt etter boka👍🏻

 

58 minutter siden, *MrB* skrev:

Har du satt Black Evolution bak på en bil med nivåregulering?

Ja, med tilhørende stag og dempere som tilhører ☺️👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må bare være helt enige her, uansett hvordan kit som er montert så skal ikke bilen heve seg for så å senke seg. Den skal treffe riktig første gangen.

Så vi kan droppe å spekulere i at det er "feil" deler.

Når det er sagt, så forstår jeg ikke hva som er feil. For det er spesielt at den hever seg, så senker seg.

Når du opplever dette, er det flat mark? Hvor lenge har den stått? Er den lavere enn den skal være, før du starter? Hvor høyt hever den seg, før den treffer rett høyde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

Vi må bare være helt enige her, uansett hvordan kit som er montert så skal ikke bilen heve seg for så å senke seg. Den skal treffe riktig første gangen.

Så vi kan droppe å spekulere i at det er "feil" deler.

Når det er sagt, så forstår jeg ikke hva som er feil. For det er spesielt at den hever seg, så senker seg.

Når du opplever dette, er det flat mark? Hvor lenge har den stått? Er den lavere enn den skal være, før du starter? Hvor høyt hever den seg, før den treffer rett høyde?

Det er uansett hvor lenge jeg har stått, det er HVER eneste gang når jeg starter bilen. Da hører jeg kompressoren går helt til lampa kommer så senker den seg til der den skal være. Og hvis den står noen dager så er den lavere (som normalt). Det virker som at den heiser seg helt maks 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Meget spesielt. Enda mer spesielt at det ikke er noen feilkoder!

Jepp! Så jeg begynner å tro at det er noe mekanisk som jeg må justere.. har bare justert di staga helt sammen bak. For på lastebiler så må du justere manuelt til lyset slokker 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2021 den 23.56, Celine Hagerupsen skrev:

Nei har ikke det enda, er liksom ingen her i området som har så peiling på nivåregulering føler jeg 🤪

Ta kontakt med BimmerUpgrade Norway på Facebook, de kan nok bistå via fjernkoding om du har ENET-kabel og PC tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Problemer med nivåregulering på E39 touring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...