Gå til innhold

Grom lyd

EirikNorman
 Share

Anbefalte innlegg

Bytte bakpotte løfter lyden litt. Men skal du ha noe som brøler skikkelig må du enten bytte mellompotte også, og/eller gå for «muffler delete», som ungdommen kaller det. Supersport er en billig bakpotte, men Eisenmann eller Superdprint løfter lyden mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *MrB* skrev:

Bytte bakpotte løfter lyden litt. Men skal du ha noe som brøler skikkelig må du enten bytte mellompotte også, og/eller gå for «muffler delete», som ungdommen kaller det. Supersport er en billig bakpotte, men Eisenmann eller Superdprint løfter lyden mer. 

Dette vil gjøre at det blir bedre lyd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, TRF said:

Bør ikke en e60 med m54 få lov til å være relativt stille? 

De låter jo fint i de flestes ører, så ser ikke noe galt i å fremheve det litt. Nøyaktig hvor mye er, som sagt, en mer subjektiv greie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, *MrB* skrev:

De låter jo fint i de flestes ører, så ser ikke noe galt i å fremheve det litt. Nøyaktig hvor mye er, som sagt, en mer subjektiv greie. 

Syns i grunn M54 er den som har hatt verst lyd av M5x trioen 🤔

Gikk en 520ia (eller 525ia) E60 med full M5 look og sannsynligvis noe forenklet eksosanlegg (rakrør kanskje?) her i området, syns ikke det hørtes spesielt bra ut. I hvertfall ikke siden det var automat.

Tror i grunn det burde holde med å bytte ut bakpotten med f.eks Magnaflow 14815 / 14816 eller noen av de som er nevnt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, TRF skrev:

M54 låter kjempefint!

Spørs hva du gjør med eksosen det 😛

Søkte en del på Youtube for noen år siden når jeg liksom skulle kjøpe en E39 med M54 motor, og var grusomt mye dårlige greier av både E39 og E60, selv om en tilsvarende modifikasjon hadde hørtes bra ut på en M50 eller M52 bil.

Virker som lyden blir betraktelig bedre med uoriginale grenrør, så det kan jo tenkes at det er katalysatorene som ødelegger. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bruke E39 530i (M54B30) som eksempel.

"Both resonators removed and piped after the cats"

Ikke spesielt pen lyd akkurat.

Så har du denne.

"No muffler, high flow res (scuba tank replacement), raceland headers"

Jeg vil da påstå at denne høres mye bedre ut :P

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel sånt ungdommen liker. Enkleste er vel ny bakpotte. Nå har noen faktisk kommentert hvor fin lyd det er i min bil, med originalanlegg. Kan ikke si meg uening i det.

Nå synes jeg disse bilene ikke kler bråk noe særlig, det verste er støy inni bilen man blir både trøtt og lei av.

En kompis hadde en X3 med M54B30 på uoriginalt anlegg. Det hørtes ikke bra ut. Mulig automaten skal ha sin del av skylda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, FredrikE24 skrev:

Er vel sånt ungdommen liker. Enkleste er vel ny bakpotte. Nå har noen faktisk kommentert hvor fin lyd det er i min bil, med originalanlegg. Kan ikke si meg uening i det.

Nå synes jeg disse bilene ikke kler bråk noe særlig, det verste er støy inni bilen man blir både trøtt og lei av.

En kompis hadde en X3 med M54B30 på uoriginalt anlegg. Det hørtes ikke bra ut. Mulig automaten skal ha sin del av skylda.

Hva slags bakpotte har du?? evt lydopptak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...