Gå til innhold

Min E53 X5 3.0D


T.H.O
 Share

Anbefalte innlegg

Ble plutselig eier av en E53 her om dagen 🙂  Det hadde jeg ikke trudd for 5 år siden, for da mente jeg at E53 noe av det mindre pene BMW hadde produsert 😅 Men har likt de mer og mer i det siste. 

Bilen er en 2003mod med rundt 205000km på telleren. Utstyrsmessig er det rimelig tynt. Den har varme i ratt og webasto, ellers er det ikke stort å nevne om utstyr. 

Karosseri messig er den veldig hel og fin til å være en så gammel bil. Ingen rust å finne på de vanlige plassene. 

Fikk et par feil med på kjøpet og det er døråpneren på førerdør som er vrien å åpne fra utsida, og må ha ny bryter til glassluka bak. Luka åpner seg når jeg skrur på lys og går ikke å åpne fra utsida. 

 

Planer fremover er å sote ruter frem til B stolpen. 

Få tak i sportsseter og ratt. 

Ny spiller med skjerm. Mye pixelfeil i den som står i nå. 

Svart grill. 

Bygge om eksos så den får 4 stusser ut bak. 

Også må jeg ha et nytt hjulsett til sommeren, kommer til å gå for noe i 20"

IMG_20210216_161302_1.thumb.jpg.d8c84923dd6927e2933873c1707d58dd.jpg

IMG_20210218_100437.thumb.jpg.900d9c6f9b17abd8bff802f13f0cf251.jpg

IMG_20210218_100535.thumb.jpg.c6a17516d06f8f65b62c2463a609c26e.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja manuell klima er skikkelig tragisk. Er vel ikke bare bare å bygge om til auto heller. Men skal klare å leve med det 🙂

Var i Drammen å så på en sort samme dagen, men det ble bomtur. Den var mer riktig utstyrt, men det var mye rust og og den så generelt dårlig vedlikeholdt ut. 

Den jeg kjøpte nå ser ut til å være veldig bra passet på av tidligere eiere 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bil. Var i samme tanke som deg for mange år siden.. Likte virkelig ikke E53.. Og ryktene hjalp ikke så veldig på at de var dårlig på alt.. Men etter å kjøpt en selv så er jeg faktisk så fornøyd at jeg vurderer en til 🤣.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere med e53 her 😊

Gratulerer med gammel X,håper den gir deg glede fremover .

For min del som tidligere nevnt ,så angrer jeg ikke et sekund på handel .

Jeg er vel en av de som bestandig har likt de ,men turte ikke kjøpe de da de var av nyere dato .

Nå derimot har de fleste barnesykdommene blitt tatt og de fremstår som bra bruksbiler.😊

Absolutt ikke feilfrie ,men feila er som regel lett og fikse .

Håper på stadige oppdateringer her .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, RemyNG skrev:

Gratulerer med bil. Var i samme tanke som deg for mange år siden.. Likte virkelig ikke E53.. Og ryktene hjalp ikke så veldig på at de var dårlig på alt.. Men etter å kjøpt en selv så er jeg faktisk så fornøyd at jeg vurderer en til 🤣.. 

Samme her. Hadde aldri trodd i 2017 da jeg kjøpte "ny" e61, at bare 2 år etter skulle jeg kjøpe en eldre X5 som jeg kom til å elske :lol:

Hvis ikke jeg husker feil bor vel @T.H.Oi Bamble, jeg bor i Kragerø og her er det mye snø nå. Deilig med en bil som kommer seg fram overalt! 

manuell klima hadde jeg faktisk på tds'en jeg hadde i 2013-14. Skulle prøve å bygge om men det gikk til helvete, det var ikke bare å plugge om ledningene  :P

Da jeg hadde E61 synes jeg det var et mareritt å justere varmen feks, med at man måtte inn i idrive. Savner det ikke i det hele tatt, digger knapper man trykker på pgså skjer det noe :lol:

Skal følge med her videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått kjørt noen mil siden jeg kjøpte bilen, og dieselmåleren synker fortere enn antall kjørte mil. Syns den er i overkant tørst. Vanskelig å få den under literen på landeveiskjøring. Til og fra jobb ligger den nok på 1.5. Det er ca 10 minutters kjøring, så det er jo ikke mer enn at den akkurat rekker å få driftstemp. Men E70'n jeg hadde med 100hk mer var jo billigere å kjøre 😅 

Ellers så leverte jeg den inn å fikk lagt på solfilm med 20% lysgjennomstrømming før helgen. Veldig fornøyd med resultatet, det føles som en helt annen bil 🙂

IMG_20210301_150916.thumb.jpg.f49cd2840dc5576cde7f47d969b57a26.jpg

IMG_20210301_150927.thumb.jpg.b36d9070117e0b064238484bcece4738.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2021 den 18.35, T.H.O skrev:

Har fått kjørt noen mil siden jeg kjøpte bilen, og dieselmåleren synker fortere enn antall kjørte mil. Syns den er i overkant tørst. Vanskelig å få den under literen på landeveiskjøring. Til og fra jobb ligger den nok på 1.5. Det er ca 10 minutters kjøring, så det er jo ikke mer enn at den akkurat rekker å få driftstemp. Men E70'n jeg hadde med 100hk mer var jo billigere å kjøre 😅 

Ellers så leverte jeg den inn å fikk lagt på solfilm med 20% lysgjennomstrømming før helgen. Veldig fornøyd med resultatet, det føles som en helt annen bil 🙂

IMG_20210301_150916.thumb.jpg.f49cd2840dc5576cde7f47d969b57a26.jpg

IMG_20210301_150927.thumb.jpg.b36d9070117e0b064238484bcece4738.jpg

Ble fint med farge på rutene THO det må jeg si .

Angående det forbruket så vet ikke jeg helt ,men min ligger på blandet på ca literen og langkjøring tjaaa tror ikke jeg tar en spansk en om jeg sier rundt 0,8.

På vinteren går der mer pga mye tomgang osv .

Forresten computer viste nå 1,1 i snitt .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
På 7.3.2021 den 14.52, sveigis skrev:

Ble fint med farge på rutene THO det må jeg si .

Angående det forbruket så vet ikke jeg helt ,men min ligger på blandet på ca literen og langkjøring tjaaa tror ikke jeg tar en spansk en om jeg sier rundt 0,8.

På vinteren går der mer pga mye tomgang osv .

Forresten computer viste nå 1,1 i snitt .😊

Beklager for seint svar her 🙈

Hadde en tur til Tvedestrand idag, noe som ble ca 20 mil totalt, og da viste måleren 0.88 når jeg kom hjem. Det var med mest kjøring på E18 med ganske jevn fart. Får vel bare leve med at den er litt tørst 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...