Gå til innhold

Servicelampen lyser på min X1 E84 (2011/12)

tefo
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Selv etter at servicelampen er resett av verksted slår den seg på igjen etter en dag eller to. Service i form av oljeskift er det ikke, da dette er gjennomført nyss. Hva kan dette være?  Jeg er relativt uerfaren som "reparatør".  PS! Den har vært inne på 2 verksteder uten at de har funnet ut noe. Dette er ikke merkeverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gått igjennom alle servicepunktene? Bmw har jo lagt inn intervaller på bremser, bremsevæske, inspeksjon, PKK, oljeskift osv. 

Kan også være en varsellampe for at noe er feil og du anbefales å oppsøke verksted. 

Har du noen feilmeldinger på skjermen? 

Hadde innom en E90 for litt siden med samme problem og der viste det seg at klokka nullstilte seg pga uoriginal CD-spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble kjøpt for ca 1/2 år siden av min datter, så jeg har ikke sjekket alle intervallene som du nevner. Det skal også sies at lampen ikke lyser hver gang bilen blir startet/brukt, men av og til. I dag var den f.eks. borte igjen.  Vi skal sjekke alle intervaller som du foreslår, så får vi se hva det fører til.

Nei det er ingen ytterligere beskjed på skjerm.

Takk for all hjelp så langt!

Endret av tefo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En anbefaling vil være å få bilen på et verksted med rett diagnoseutstyr og eller et merkeverksted. Sannsynligvis må det kvitteres ut en konkret ting, gitt at det ikke er noe «rufs».

Typisk er det en dato for sjekk, når denne er overløpt får du opp dette symbolet, noen koder denne 20 år frem for enkelt helt skyld... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...