zkogeng_ Skrevet Mai 4, 2021 Share Skrevet Mai 4, 2021 Hei prøver meg på å legge ut mitt første prosjekt så får se hvordan det går Orginal plan når jeg hentet bilen - Få på nye felger - Montercamber plates/stag - Montere LSD - Diffusor - Fikse olje lekasje - Få reparert hengde taktrekk/ trekke opp på nytt - Bytte lykter foran Legger til bilder når jeg hentet bilen hvordan den så ut, hentet denne sjøl i Kristiansand og kjørte den opp til Tromsø før egen masking gjennom Norge pga corona. Bilen blei hentet på sommerdekk men var enda is/snø over saltfjellet så blei stopp i Drammen for å hente vinterdekk så man kom seg over fjellet og en liten tur på Biltema for å få seg en jekk. Turen gikk greit skiftet dekk i Mo i Rana. Bilen var nokså Skjetten og så fæl ut på vinterdekkan som ble kjøp så etter 1941km fortjente den seg en liten vask. Hentet bilen i fjor så blir litt rask oppdatering istarten da endel er allerde gjort. Snapchat-2051962672.mp4 tambur4, mslello, Pekka og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Mai 5, 2021 Share Skrevet Mai 5, 2021 Hatt en madeiraviolett E36 coupe selv, lekker farge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikSolberg Skrevet Mai 5, 2021 Share Skrevet Mai 5, 2021 Tøff farge, gratulerer med flott kjøp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zkogeng_ Skrevet Mai 5, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2021 Quaife lsd blei kjøpt inn med orginal utveksling og montert i fjord, fikk kjørt litt med den og virker veldig bra sperrer uansett og oppfør seg ellers som åpen diff, kan anbefales!! Orginle lykter uten linser ble kjøpt inn og langlyset sotet med gul fim BBS RS2 700/701 blei kjøpt inn på slutten av sesongen i fjord så de ska på iår Slik så bilen ut på sesong slutt i fjord, dårlige å ta bilder så får ikkje helt frem den fine lilla fargen men etter min mening finneste fargen på e36 Pekka, BjornarHS, BTS og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zkogeng_ Skrevet Mai 5, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2021 3 timer siden, Ron Jeremy skrev: Hatt en madeiraviolett E36 coupe selv, lekker farge! Ja veldig fin farge, nesten samme farge på interiøret også 😁 2 timer siden, Solberg93 skrev: Tøff farge, gratulerer med flott kjøp! Ja takk 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zkogeng_ Skrevet Mai 6, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2021 Oppdatering og kommet frem til i år (forgie uke) Bilen ble tatt ut av vinterlagring. Snapchat-29339882.mp4 Bilen blei kjørt rett og fikk seg en vask før klargjøring til sesongen. Her står begge e36'ene mine den andre er en 318 vogn som brukis. Snapchat-1270632022.mp4 Første oppgradering som blei gjort var å montere camber plates, sto allerde camber stag bak så må ha foran også da, og for å få "stuket" eg vil ha samt få plass til felgan på lav bil. Monterte camber plastes fra Silverprojects.eu og disse så veldig bra ut og dem har både caster og camber justeringer som er pluss. Snapchat-214909805.mp4 Der etter blei alle skivene og klossene byttet og smurt opp calipter. Bremsene ble byttet pga under nedbremsing så ristet de gamle bremsene og vil ha en liten brake upgrade også. Det som er sotte på er EBC usr skiver og greenstuff klosser. Bilen lakk litt olje fra rear main seal så hadde nede girkasse for å bytte denne byttet alt av bolter og thread sealant på boltene så det forhåpentligvis ikke leker mere. Olje og filter ble bytta i samme anledning Sku bytte expansion tank pga liten lekkasje men i det jeg byttet tank knakk alt plast rundt tanken nede så selv med ny tank så læk den som en sil. Bestilt ny radiator og bestilt riktig, står på en non AC radiator på bilen mens eg har AC på bilen. Enste forskjell er at høyda på radiator til biler med AC er høyere så litt bedre kjøling iallefall Snapchat-2040504204.mp4 Sideskjørtene ble tatt av pga de var dårlig limt på som man kan ymse i første videoen, planen er å lime disse på igjen til uka og få limt på en takvinge. Montere og diffusor fra RR workshop, basically en fancywide kopi men denne er 3mm laserkutta og pulver lakkert og er veldig fornøyd med passform og kvalitet ser veldig bra ut for en rimelig pris, nesten halvpris av fancywide. BTS og Pekka reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HelgePer Skrevet Mai 7, 2021 Share Skrevet Mai 7, 2021 Flott farge på E36. Min gamle 320i coupe madeiraviolett. Bilde tatt i 2003 tror jeg. Pekka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zkogeng_ Skrevet Mai 7, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2021 3 timer siden, HelgePer skrev: Flott farge på E36. Min gamle 320i coupe madeiraviolett. Bilde tatt i 2003 tror jeg. Så veldig fin ut 👌 Riger frontfangern? Har du den enda? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HelgePer Skrevet Mai 7, 2021 Share Skrevet Mai 7, 2021 1 time siden, zkogeng_ skrev: Så veldig fin ut 👌 Riger frontfangern? Har du den enda? Rieger E46 M3 front var saker den tiden. Var dønn strøken. Bilen ble solgt til Lillestrøm i 2005 mener jeg. zkogeng_ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zkogeng_ Skrevet Mai 13, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2021 Liten update, fått limt på sideskjørtene igjen, monterte og den lista som skal være originalt på skjørtene. Blei mye mere ryddig og pent med lista. Fått limt fast takvinge, litt random stuff i garasjen som blei brukt som vekt for liming. Byttet takluke pakninga da den gamle var løsnet. Byttet pakningen bak rutene fra gråe til svarte, samt pakningen inne rundt takluke til svart. Mangler bare å få lakkert takluke delen svart. Fikk på RS2 an og juster litt camber så dem går klar for skjermen men ser eg må justere litt ned foran og litt opp bak da skjermen nesten er nede på felgkanten, dette er høyde som er godkjent i vognkortet så veldig godkjent ulovlig lavt vil eg si 😅 Syns den blei mye bedre med takvinge en uten. Endel camber bak ja 🙈 Venter på ny radiator enda fra eurodel som skulle egentlig vært sendt 05/05/21 men enda ikkje sendt og ingen veit kor pakken er så blir nu ringerunde imorgen igjen for å finne ut kor den blir av. Også kjøpt catback som blir montert samtidig som radiator. Blei en scorpion så håper på litt mere lyd en orginal anlegget gir 👌 BjornarHS, Lars89, sveigis og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zkogeng_ Skrevet Mai 28, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2021 Ikkje så mye som skjer om dagen men har endelig fått ut bilen og bruker den igjen.Endelig kom den nye radiatorn og blei bestilt en litt større da den som sto på bilen var for liten Kjøpt meg scorpion catback som og blei montert, alvorlig forskjell i lyd meget fornøyd med det. Snapchat-367370693.mp4 Noen div bilder, blei fornøyd med fitmenten men trenger litt stivere fjærer bak så lurer på og kjøpe custom fjærer Snapchat-837325774.mp4 BjornarHS, Orjan, BTS og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Mai 28, 2021 Share Skrevet Mai 28, 2021 (endret) Ser meget bra ut det der- RS2ene kler bilen godt 👍 Endret Mai 28, 2021 av Orjan Ron Jeremy og zkogeng_ reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zkogeng_ Skrevet Mai 28, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2021 Ja syntes å rs2an kler bilen veldig bra og ikkje ofte man ser det på e36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Mai 28, 2021 Share Skrevet Mai 28, 2021 Nydelig bil med perfekte felger til. Savner E36en jeg hadde i blant. zkogeng_ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zkogeng_ Skrevet Juni 7, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2021 Skjer ikkje så mye annet en bruk av bilen og litt smårepp innimellom. Fikk byttet platikken som går foran ruten da den gamle var sprukken/ødelagt flere plasser og famler eier har prøvd å tec 7 e ende fast i glasset så det så horibelt ut så blei byttet ut med ny fra koed. Gammelt: Nytt: Panserdemperene begynte å bli litt slappe så bestilte bare det å i samme sleng lett å bytte iallfall. Tok og av bakfjæra får og måle div så man får bestilt seg custom fjærer som er stivere da TA blir for slapt. Vist noen veit om stive fjærer til e36 så hyl ut. Litt stemningsbilder Zeveren, Orjan, Pekka og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå