Maverick2002 Skrevet Mai 26, 2021 Share Skrevet Mai 26, 2021 Hei. Er det noen som har erfaring med If motorskade forsikring og registerhavari? Tenker om de dekker registerbytte FØR det faktisk årsaker motorhavari om f.eks verkstedet konstaterer at registeret er på tur å ryke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 26, 2021 Share Skrevet Mai 26, 2021 Har du hatt deres motorforsikring en stund allerede? Hvis du har hatt bilen lenge er det en mulighet å spørre If om dette, ellers tror ikke jeg at de vil være villige til det. Hvordan skal de vite at du ikke har tenkt å kjøpe en sterkt rabattert bil som har gåen kjede og prøve å få fikset den fordelaktig på forsikringen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Mai 26, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2021 (endret) Jeg har eid bilen i 6 år, så dette kan umulig bli et problem. Tenker mest på om registerhavari inngår i hva de faktisk dekker og om noen har hatt erfaring med dette. Endret Mai 26, 2021 av Maverick2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik1233458 Skrevet Mai 29, 2021 Share Skrevet Mai 29, 2021 Det står ganske tydelig på vilkårene på slike forsikringer at de dekker skader som oppstår plutselig og uforutsett, så jeg ville ikke forventet å få dekt dette før havari. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Mai 29, 2021 Share Skrevet Mai 29, 2021 På en annen side, når verkstedet har avdekket en feil på regkjedet, så har allerede en skade oppstått, nemlig på regkjedet. Dette ville jeg meldt fra til forsikringen umiddelbart. Hvis du ikke gjør det, så kan en større skade som oppstår senere, bli nektet dekket eller erstatningen avkortet, nettopp fordi du unnlot å ta skritt for å minimere skaden, som du visste var i ferd med å skje. Walkabout og Snagg30 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 29, 2021 Share Skrevet Mai 29, 2021 Viktig poeng de to andre belyser. Det er fullt mulig at forsikringsselskapet vil se på dette som et akutt servicebehov for å forhindre et havari og at man er delvis selvforskyldt i havariet om man ikke foretar seg noe. Jeg ville også kontaktet selskapet og forhørt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Mai 29, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2021 Ja tenkte det samme. Har bestilt time for sjekk av register. Tenker det er merkelig om man ikke skulle fått dekt en eventuelt kritisk feil på registeret, selv om det ikke oppstår uforutsett og plutselig. Da kan man jo la være å få påvist dette og heller kjøre til man får motorhavari. Nei får håpe man treffer på en fornuftig person hos forsikringsselskapet. Noen som vet hva prisen er for skifte av komplett register? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 29, 2021 Share Skrevet Mai 29, 2021 N47? @Netlandetbytter vel med kvittering og garanti for rundt 25-30k? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Mai 29, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2021 Bor i Nord Norge. Blir eventuelt gjort på autorisert verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Mai 29, 2021 Share Skrevet Mai 29, 2021 If skulle ha Jæger til å sjekke vår bil etter at et annet bmw verksted påpekte slakk i reg kjede pga raslelyd på tomgang. Jæger sjekka og fant ingen feil på vår bil. Så et verksted krisemaksimerer mens det andre verkstedet friskmelder. If var soleklar på at Jæger skulle utføre jobben (har også hørt rykter om at jæger plutselig fakturerer 80’k for jobben og at jeg da må ut med en betydelig høyere egenandel). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre79 Skrevet Mai 30, 2021 Share Skrevet Mai 30, 2021 Hadde en 13 mod F11 520D hvor bavaria bekreftet strekk i kjede. Hadde motorforsikring og fikk dette dekket til tross for at det ikke var havari. uglefossen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Juni 21, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2021 Hei igjen. Fikk dekket skifte av register jeg også. Godt at motor og gir forsikringen "betaler" seg 🙂 Har forøvrig en del symptomer på dårlige motorfester også. Tenkte å få byttet disse når de uansett skal ut med motor. Dette må jeg selvfølgelig betale selv. Dette bør vel være greit når motor uansett er ute? Og stemmer det at det er 2 fester totalt, høyre og venstre? Snagg30 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juni 22, 2021 Share Skrevet Juni 22, 2021 Vanlig å gjøre tilleggsarbeid som kunden betaler selv, ja, når bilen først er demontert. Maverick2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juni 22, 2021 Share Skrevet Juni 22, 2021 Min erfaring er at så lenge verksted kan påvise at det er feil på noe forsikringen dekker, så vil en utredning fra verksted være nok til å utbedre feilen før det blir havari/defekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Juni 22, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2021 Det kan jeg tenkte meg stemmer. I dette tilfelle så er faktisk ikke register oppført i vilkårene til IF som noe de dekker. Fikk det som sagt uansett, så er veldig fornøyd med det. Kudos til IF. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå