Gå til innhold

N57 vs M57


Gran3
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 
Kanskje et dumt spørsmål, men blir ikke klok på hvilke modeller som har M57 og N57 motoren. 
Jeg trodde pre lci hadde M57 og lci hadde N57.. Men jeg var på verksted og fikk flushet girkassen og da sto det at jeg har M57. Til info har jeg en 2007mod lci E61 525D

Har også lest at N57 ble produsert i 2008, men har sett noen som selger 2007mod med M57, mens andre sier det er N57.😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger av karosseri. Selv om en motor kommer i produksjon i en modell i år x så er det ikke slik at motoren den erstatter slutter å bli produsert tvert. Det kan være ganske mye jobb å tilpasse en ny motor i en bil, så det er ikke alltid man ønsker å gjøre det når det er 1-2 produksjonsår igjen. Dermed kan det være ulike motorer på biler fra samme produksjonsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Var det ikke E70 X5 og F01 7-serie som fikk N57 først? 

Listen på wiki sier så, så om det er korrekt, så var F01 og E90 først :) Men jeg har ikke peil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
På 27.6.2021 den 10.40, Marius2002 skrev:

Listen på wiki sier så, så om det er korrekt, så var F01 og E90 først :) Men jeg har ikke peil:

Der hadde det nok sneket seg inn en liten vedr. X5 F15, den kom jo i andre halvår 2013. Altså ikke fra 2011 ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, teerex skrev:

Der hadde det nok sneket seg inn en liten vedr. X5 F15, den kom jo i andre halvår 2013. Altså ikke fra 2011 ☺️

Jepp, du har helt rett :) Jeg gikk vel ikke årstallene i sømmene, ren kopi tipper jeg 🤷🏼‍♂️ 2,5 år siden, og jeg husker ikke hva jeg hadde til middag for to uker siden :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...