Gå til innhold

Hva betyr dette lysorkesteret?


---
 Share

Anbefalte innlegg

 

Dette skjer i fart... blinker som det rene lysorkesteret, og alle målepiler fyker opp og ned.
Motoren fortsetter å gå helt fint... men ser jo litt skummelt ut i panelet...
Her har jeg kjørt inn til side for å filme det hele og slår til slutt av motoren...

Noe som vet hva det her er og hva jeg skal foreta meg?

Bmw serie 1
2007
120D

Endret av ---
-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så ser det nesten ut som pakker på CAN-bus blir korrupte pga. et eller annet. Har ikke topologien til denne modellen i hodet så jeg kan ikke pin-pointe eksakt hva som sitter på samme buss som instrumentene dine.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering...

Fikk i dag ikke låst opp bilen, typisk tegn på dødt bilbatteri... og stemmer jo overens med teoriene fremsatt over her. Låste opp manuelt med nøkkelpinnen. Luktet rart inni bilen og dugg på rutene.... Dette virker jo ikke helt greit...

Hva gjør jeg nå? Er det nå i det hele tatt trygt å lade batteriet for å få start på bilen? Batteriet er forøvrig helt nytt. Mulig det var ut og inn da bilen var på verksted for litt siden.

Trøbbelet nå startet med at klokken nullstilte seg for hver dag etter verkstedtur.

Og det er jo helt klart noe som tapper batteriet...

Hva gjør jeg nå da? 





 

Endret av ---
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det lekker inn vann på gulv eller bagasjerom som har druknet noen moduler som fører til de feilene du opplever. Jeg hadde funnet det først, før jeg begynte å lade batteriet. Dette kommer ikke til å gå over av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dette er en av de bilene som har problem med at batterikabel eierer av i bunn av batterikassa, og vil isåfall by på lignende problem. Høres sannsynlig ut at problemet haraa blitt provosert frem under batteribytte og "røsking" i kablene.
Og, ble nytt batteri kodet inn når det ble byttet?  Hvis ikke kan det også gi problemer.

Og, ikke lad rett på batteriet men på kontaktene under panser.

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle 1-serier har problemer med kabelgjennomføring under ja, men som regel merker man det på at bilen ikke starter, ettersom det er da det går desidert mest strøm gjennom disse. Tror ikke at det er tilfellet her, men definitivt verdt å sjekke i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill... Noen som vet hvordan jeg får åpnet bakdøra manuelt? Får kun åpnet sjåførdøren akkurat nå...
Og stinker pyton inni bilen. Frister ikke veldig å krabbe inn.

Jeg ser vinduene er blitt sotet!!! Hjelpe meg!!! Helt klart noe som er svidd... Jeg burde vel få koblet fra batteriet kanskje?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering - da er bilen hentet og fraktet til verksted.
Kan ha vært en ulmebrann.
Var ikke mulig å starte bilen, men alle lykter lyste, så batteriet var nok ikke helt flatt.
Merkelig.

Håper det lar seg fikse.

Men, lukter veldig spesielt inni bilen da, og er kanskje ikke helt giftfritt. Vil det kunne renses bort?
Vil jo helst beholde den morsomme bilen!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke helt bra ut. Du får holde oss oppdatert på hva som har skjedd. Jeg tenkte også fukt eller batteriproblemer da jeg leste første innlegg. Alt etter hvor bilen står parkert, så kan ikke gnagere utelukkes heller, men det er nok mest aktuelt vinterstid, da de trekker inn til lunere steder da. Fukt, dritt/støv og mekaniske skader kan i hvertfall få moduler, kontakter og kabelbunter til å kortslutte og potensielt smelte/antenne tilliggende materialer, som igjen kan skape brann i sjeldne tilfeller.

Hvis bilen er sotet ned innvendig må det ha vært en relativt omfattende ulmebrann. Er ikke bare enkelt å få sanert bort slikt fra tekstiler, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en E84 09’ som fikk ettermontert hengerfeste. 
Verkstedet glemte å montere foringer og tette etter seg. Slik at jeg fikk tilsvarende trøbbel som du gjorde det, minus ulmebrann.

Bilen stod på verkstedet i 3-4 uker og det ble byttet mye elektronikk bak i bagasjerommet, for alt var fuktskadet og ødelagt. 
 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...