Kjeand Skrevet August 10, 2021 Share Skrevet August 10, 2021 (endret) Hei 2010 X1 2.0d 163hk) ville plutselig ikke starte igår. Startet 2 min tidligere. Er masse strøm og tenning går på men starteren slår ikke inn. Altså ingen reaksjon når man trykker start knappen. Kom gul motorlampe. Brukte en Carly OBD diagnose og fikk feilkode 004a3e til 004a6e (4 koder) som alle er glow plug cylinder control. Noen som aner hva som er feil? Endret August 10, 2021 av Kjeand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet August 10, 2021 Share Skrevet August 10, 2021 Kan være jording til motor som er problemet selv om det normalt ikke gir noen feilkoder såvidt jeg husker. Kan evt. sjekkes ved å bruke en startkabel fra et jordingspunkt og til motor og se om den starter da. Otis, E.C. og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjeand Skrevet August 10, 2021 Forfatter Share Skrevet August 10, 2021 24 minutter siden, laffe skrev: Kan være jording til motor som er problemet selv om det normalt ikke gir noen feilkoder såvidt jeg husker. Kan evt. sjekkes ved å bruke en startkabel fra et jordingspunkt og til motor og se om den starter da. Hei. Prøvde det, men gav ikke resultat dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet August 10, 2021 Share Skrevet August 10, 2021 Prøvd med en annen nøkkel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 10, 2021 Share Skrevet August 10, 2021 Bilen i park/clutchen inne/brems tråkket inn? Vi har hatt en her hvor kona glemte å tråkke på bremsen. Snagg30 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjeand Skrevet August 10, 2021 Forfatter Share Skrevet August 10, 2021 Akkurat nå, E.C. skrev: Bilen i park/clutchen inne/brems tråkket inn? Vi har hatt en her hvor kona glemte å tråkke på bremsen. Jada, stod i park og brems inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 10, 2021 Share Skrevet August 10, 2021 Jordingskabel er kjent problem, alternativt var jeg borti at et relee gjorde samme feilutslag på en kompis sin gamle E91 320d: Kjeand reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjeand Skrevet August 10, 2021 Forfatter Share Skrevet August 10, 2021 22 minutter siden, Kvasi skrev: Prøvd med en annen nøkkel? Takk for tips. Prøvde nå, men var bare samme resultat. Ikke noe liv, men kom et lite klikk fra starteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet August 10, 2021 Share Skrevet August 10, 2021 Har du prøvd å lade batteri eller få starthjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Kn Skrevet August 10, 2021 Share Skrevet August 10, 2021 Kan også være dårlig kontakt i innslagsrele/start solenoid på startmotor. Eller dårlig kontakt på koblingene her. Evt som nevnt lav spenning på batteri gir typisk bare et klikk i releet Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 10, 2021 Share Skrevet August 10, 2021 Klikk i starter tyder på noen få ting. 1. Lite strøm. 2. Feil startmotor. 3. Feil på solenoid på startmotor. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjeand Skrevet August 10, 2021 Forfatter Share Skrevet August 10, 2021 Tusen takk for mye gode tips og råd. Får teste litt fra en kant å se om jeg finner feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet August 10, 2021 Share Skrevet August 10, 2021 Gi starteren en runde med hammer, hardt! Starter den etterpå er det på tide å bytte starter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjeand Skrevet August 11, 2021 Forfatter Share Skrevet August 11, 2021 Da kan jeg informere om at feil ble funnet. Etter tips om jordingskabelen til motoren som vissnok forvitrer så var denne totalt pulverisert. Jordet motor igjen (denne gangen riktig) og da startet den momentant. Heldigvis enkel fiks👍 Otis, Marius2002, Kvasi og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 11, 2021 Share Skrevet August 11, 2021 Ja, det var faktisk det første tipset du fikk. Kjeand og laffe reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå