Gå til innhold

F10 550i «Alpina»(Solgt) . F11 M550D nå


m-blå
 Share

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Er disse Michelin-dekkene europeiske eller nordiske? Hva slags snøforhold kjører du på? Vurderer å bruke samme dekk, men usikker på hvordan disse vil være på vinteren. 

Hei. Dem er vel europeiske? Jeg har kjørt Michelin pilot Alpin 3 siste vinterene nå. Første 2 med en 330d xdrive og nå sist vinter med dekkene på bildet på min 550i xdrive. Her i Haugesund med vestlandsvinter kjører vi jo 90-95% på våte veier. Dekkene er helt overlegne f.eks Nokian hakkapeliita i kjøre egenskaper på tørt og vått. Føles som verdens beste sommerdekk uten sporing og støy. Har aldri hatt problemer på is, snø slaps heller. Har som regel ett par turer til fjells i løpet av vinteren og kommer frem overalt. Jeg er ikke i tvil når det gjelder her på vestlandet ihvertfall med motorsterk og kjøreglad bil.

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Interessant. Høres egentlig ut som et passende dekk her på Østlandet også, da vi stort sett har bare, saltede veier, sludd og slaps. Er disse dekkene Alpin 5?

Alpin 5 ja. Kjøpt for ett år siden. På bilen før 330d, en E90 325d med litt ekstra i, hadde jeg Pirelli sottozero 3. Dem var jeg også meget fornøyde med, men fikk ikke tak i dem når jeg skulle ha nye til 330d. Mener på at jeg da kjørte Pilot Alpin 4 på den og var mer fornøyd med P. Sottozero3. Og ett dekk og ta med i vurderingen. Men Pilot Alpin 4 har ett helt annet mønster enn 5 som jeg synes fungerer utmerket👍🏻

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, m-blå skrev:

Muligt jeg tar feil. Men mener jeg hørte at det var problemer og få tak i Michelin i enkelte størrelser pga produksjon i Russland og importforbud?

Sitter å holder på å bestiller nå, ser ikke ut som det skal være noe problem? Var ikke så fryktelig dyrt heller. Står hvert fall det er på lager i min dimensjon 255/45/20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

Sitter å holder på å bestiller nå, ser ikke ut som det skal være noe problem? Var ikke så fryktelig dyrt heller. Står hvert fall det er på lager i min dimensjon 255/45/20

Så bra. Det var i vår når jeg skulle ha nye sommerdekk i 245-285-20» fikk jeg ikke tak i Michelin. Lang eller usikker leveringstid og fikk vel den forklaringen som jeg nevnte. Endte opp med Continental sport contact 7 som har vært ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, m-blå skrev:

Så bra. Det var i vår når jeg skulle ha nye sommerdekk i 245-285-20» fikk jeg ikke tak i Michelin. Lang eller usikker leveringstid og fikk vel den forklaringen som jeg nevnte. Endte opp med Continental sport contact 7 som har vært ok.

Jeg har handlet nesten kun hos dekk365 tidligere men de har ingenting på lager lenger, alt er borte fra nettsiden. 

Ellers flott bil! Liker denne veldig godt, skiller seg greit ut i mengden :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk også anbefale Goodyear Ultragrip Performance+ og Pirelli PZero Winter. Dere får sjekke ut Tyre Reviews på YT @Snagg30 og @Saltkjelen. Disse og Pilot Alpin 5 er jo kontinentale, men har blitt så bra nå at de gjør det mer enn godt nok i snøforhold også. Samtidig har jo også Hankook nå også kommet med skikkelige vinterdekk som har de fleste av egenskapene til et sommerdekk. Her kan dere sjekke AutoTopNL på YT som har testet de på snøføre i høyden. (Riktignok på Hankooks testsenter 😛 ) 

 

Ellers veldig lekker bil, og de nye felgene satt som et skudd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, fupsaker skrev:

Jeg kan faktisk også anbefale Goodyear Ultragrip Performance+

Disse hadde jeg på min forrige E91 335d, og ble kvitt de "problemene" jeg hadde med Nokian Hakka R2 på en lett trimmet E90 325d.

Altså da at de føltes rar i svinger på tør/våt asfalt (myke sidevegger) samt at antispinn lampen ofte blinket under hardere pådrag.

Har nå Goodyear Ultragrip Ice 2 på F11n min og har lignende opplevelse som jeg hadde med Performance+ :) Altså da positiv. Kjennes ikke ekkel ut om jeg tar svinger med litt fart :)

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring som @Daniel. men med Pirelli ICE Zero FR på 530d’en, i 18" konfigurasjon. Nå har ikke jeg prøvd disse bilene med 18" sommerdekk, men kan ikke tenke meg at det er så annerledes, for det går som på skinner og føles mer som et komfortabelt sommerdekk og ekstremt støysvakt. En utrolig fin kjørefølelse. En helt annen verden enn Nokian som jeg har erfaring med fra tidligere, tør påstå at de føles bedre enn Michelin X-Ice 3 jeg har på F36’en. Så disse kan absolutt anbefales @Saltkjelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Michelin Pilot Alpin 4 fra 2017 jeg har mulighet til å bruke. Antar det ikke er altfor stor forskjell mellom MPA4 og MPA5, selv om det sikkert er noe. Antakeligvis ikke merkbart i forhold til min type kjøring. Takk for input, kjenner jeg ble mindre skeptisk til europeiske dekk nå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Har samme erfaring som @Daniel. men med Pirelli ICE Zero FR på 530d’en, i 18" konfigurasjon. Nå har ikke jeg prøvd disse bilene med 18" sommerdekk, men kan ikke tenke meg at det er så annerledes, for det går som på skinner og føles mer som et komfortabelt sommerdekk og ekstremt støysvakt. En utrolig fin kjørefølelse. En helt annen verden enn Nokian som jeg har erfaring med fra tidligere, tør påstå at de føles bedre enn Michelin X-Ice 3 jeg har på F36’en. Så disse kan absolutt anbefales @Saltkjelen.

Hadde faktisk det på eTron vi hadde, det var jaggu bra til alt føre! Og ikke helt nordisk. Har PZero Winter nå, sammenliknbart, men bedre på spesielt vått føre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • m-blå changed the title to F10 550i «Alpina»(Solgt) . F11 M550D nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...