Gå til innhold

Haugen’s e46 m3


turbohaugen
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg svart belte i BMW motorkoder, men det ser ut som en diesel pga fuel rail/innsprutning, og det ser og ut som en twin turbo og selvfølgelig rekke 6.. Jeg stopper der..

Liten edit, ikke for at jeg er redd for å tråkke i diesel salaten om det er en selvfølge at det er bensin, men måten fuel-røret går på assosierer jeg mer med diesel enn bensin, men så ser det jo unektelig mer ut som tennplugger enn glødeplugger da, så hva vet jeg...🤷‍♂️

Endret av mr.Wreckless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, mr.Wreckless skrev:

Nå har ikke jeg svart belte i BMW motorkoder, men det ser ut som en diesel pga fuel rail/innsprutning, og det ser og ut som en twin turbo og selvfølgelig rekke 6.. Jeg stopper der..

Liten edit, ikke for at jeg er redd for å tråkke i diesel salaten om det er en selvfølge at det er bensin, men måten fuel-røret går på assosierer jeg mer med diesel enn bensin, men så ser det jo unektelig mer ut som tennplugger enn glødeplugger da, så hva vet jeg...🤷‍♂️

Det er en N54b30 bensin motor, disse motorene har ei høytrykkspumpe å rail så kan se litt ut som diesel ja😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig bare tenkt til å se over motor å ta en lett overhaling før montering, men her blei det smidde spesialbestilte ross stempler, H-råder, nye lager, simringer, toppen får supertech ventiler og dobble ventilfjører,  nytt enkelmasse svinghjul, å så blir det nytt grenrør og bygge om til singelturbo😊👍det orginale bensin systemet blir fjernet og bygd om til vanlige dyser👍 effekt vet vi ikke hva vi havner på, men i første omgang så skal det godkjennes, så effekt blir nok ikke så mye mer enn hva bilen har orginalt, men motoren er jo god for veldig mye mere effekt😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Straks så nye verkstedet er tett så nærmer seg at det går ann å drive med litt m3 igjen😁 har idag hentet meg et vannpoleringskabinett til verkstedet som blir veldig spennende å teste ut😁 hadde egentlig tenkt å legga epoxy men frister veldig å legga fliser i det nye verkstedet🙈🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, so3nd skrev:

kult prosjekt, blir stiligt med n54 turbo, blir spennende å følge med videre. 

Takk takk, prøver så godt man kan, blir noe anderledes enn hva alle andre gjør, så håper det blir greit😁 elementene til verkstedet skal komme denne uka her, så da er det vel ikke så alt for lenge til man kan begynne å skru litt M3 igjen😁

Endret av turbohaugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...