mr.Wreckless Skrevet Desember 19, 2021 Skrevet Desember 19, 2021 (endret) Nå har ikke jeg svart belte i BMW motorkoder, men det ser ut som en diesel pga fuel rail/innsprutning, og det ser og ut som en twin turbo og selvfølgelig rekke 6.. Jeg stopper der.. Liten edit, ikke for at jeg er redd for å tråkke i diesel salaten om det er en selvfølge at det er bensin, men måten fuel-røret går på assosierer jeg mer med diesel enn bensin, men så ser det jo unektelig mer ut som tennplugger enn glødeplugger da, så hva vet jeg...🤷♂️ Endret Desember 19, 2021 av mr.Wreckless
turbohaugen Skrevet Desember 19, 2021 Forfatter Skrevet Desember 19, 2021 17 timer siden, mr.Wreckless skrev: Nå har ikke jeg svart belte i BMW motorkoder, men det ser ut som en diesel pga fuel rail/innsprutning, og det ser og ut som en twin turbo og selvfølgelig rekke 6.. Jeg stopper der.. Liten edit, ikke for at jeg er redd for å tråkke i diesel salaten om det er en selvfølge at det er bensin, men måten fuel-røret går på assosierer jeg mer med diesel enn bensin, men så ser det jo unektelig mer ut som tennplugger enn glødeplugger da, så hva vet jeg...🤷♂️ Det er en N54b30 bensin motor, disse motorene har ei høytrykkspumpe å rail så kan se litt ut som diesel ja😜 mr.Wreckless reagerte på dette 1
turbohaugen Skrevet Desember 19, 2021 Forfatter Skrevet Desember 19, 2021 18 timer siden, RF91 skrev: N54? 🤔 Riktig det😊👍
turbohaugen Skrevet Desember 23, 2021 Forfatter Skrevet Desember 23, 2021 Hadde egentlig bare tenkt til å se over motor å ta en lett overhaling før montering, men her blei det smidde spesialbestilte ross stempler, H-råder, nye lager, simringer, toppen får supertech ventiler og dobble ventilfjører, nytt enkelmasse svinghjul, å så blir det nytt grenrør og bygge om til singelturbo😊👍det orginale bensin systemet blir fjernet og bygd om til vanlige dyser👍 effekt vet vi ikke hva vi havner på, men i første omgang så skal det godkjennes, så effekt blir nok ikke så mye mer enn hva bilen har orginalt, men motoren er jo god for veldig mye mere effekt😁 hsd reagerte på dette 1
turbohaugen Skrevet Januar 7, 2022 Forfatter Skrevet Januar 7, 2022 Nå er også halvbur bestilt, så har litt å montere sammen når verkstedet er klart😅👍
turbohaugen Skrevet Januar 12, 2022 Forfatter Skrevet Januar 12, 2022 Straks så nye verkstedet er tett så nærmer seg at det går ann å drive med litt m3 igjen😁 har idag hentet meg et vannpoleringskabinett til verkstedet som blir veldig spennende å teste ut😁 hadde egentlig tenkt å legga epoxy men frister veldig å legga fliser i det nye verkstedet🙈🙈🙈 Marius2002 reagerte på dette 1
turbohaugen Skrevet Januar 19, 2022 Forfatter Skrevet Januar 19, 2022 Idag har jeg fått testet litt vannpolering😁 Orjan og hsd reagerte på dette 2
Vegard_ Skrevet Januar 19, 2022 Skrevet Januar 19, 2022 Vannpolering er så genialt, alt av metall ser nytt ut etter en runde. Blir steike bra denne M3'en 😁
turbohaugen Skrevet Januar 19, 2022 Forfatter Skrevet Januar 19, 2022 1 time siden, Vegard_ skrev: Vannpolering er så genialt, alt av metall ser nytt ut etter en runde. Blir steike bra denne M3'en 😁 Ja detta kabinettet kommer nok til å bli brukt mye😁 var jævlig morro å se dette resultatet😁
Gabz Skrevet Januar 20, 2022 Skrevet Januar 20, 2022 Spennende prosjekt og herlige oppdateringer her, stå på! Artig lesning! Gøy med garasjebygg også, del gjerne bilder videre derfra
turbohaugen Skrevet Januar 22, 2022 Forfatter Skrevet Januar 22, 2022 (endret) Idag blei dynamoen demontert å tatt en vask og nok en gang, mektig imponert av vannpolering😁 bare få de nye lagerene og ny regulator så kan dynamoen settes sammen igjen😁 Endret Januar 22, 2022 av turbohaugen Orjan reagerte på dette 1
so3nd Skrevet Januar 30, 2022 Skrevet Januar 30, 2022 kult prosjekt, blir stiligt med n54 turbo, blir spennende å følge med videre.
turbohaugen Skrevet Januar 31, 2022 Forfatter Skrevet Januar 31, 2022 (endret) 12 timer siden, so3nd skrev: kult prosjekt, blir stiligt med n54 turbo, blir spennende å følge med videre. Takk takk, prøver så godt man kan, blir noe anderledes enn hva alle andre gjør, så håper det blir greit😁 elementene til verkstedet skal komme denne uka her, så da er det vel ikke så alt for lenge til man kan begynne å skru litt M3 igjen😁 Endret Januar 31, 2022 av turbohaugen
turbohaugen Skrevet Januar 31, 2022 Forfatter Skrevet Januar 31, 2022 På 20.1.2022 den 4.12, Gabz skrev: Spennende prosjekt og herlige oppdateringer her, stå på! Artig lesning! Gøy med garasjebygg også, del gjerne bilder videre derfra Skal komma med litt oppdatering av verksted når elementene er på plass, venter bare på dem😊👌 Vegard_ reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå