Gå til innhold

ABS slår inn på lav hastighet


BmwTheBest
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

har en e60 2009 facelift. I de siste dagene får jeg abs, dsc varslene på av og til. 
 

Leste inn med diagnose verktøy og fikk 5E4E front right speed sensor supply fault.

Målt motstand på begge sensorer foran og fikk verdi på ca 529. 

Har byttet Sensoren på høyre side uten at det hjalp. 

Feilen kommer og går.. usikker på om det er selve kontakt det er noe feil med eller noe i hullager?

Håper noen kan gi noe innspill. 

 

På forhånd takk!

Endret av BmwTheBest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo i selve feilkoden. Den sliter med å få 5V fram til sensor. Så enten er modulen din dårlig eller så har du et problem med ledningen som går fram dit. Evt. korrosjon i koblingspunkter.

Endret av E.C.
rettet skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, E.C. skrev:

Det står jo i selve feilkoden. Den sliter med å få 5V fram til sensor. Så enten er modulen din dårlig eller så har du et problem med ledningen som går fram dit. Evt. korrosjon i koblingspunkter.

Finnes det noen oversikt for på hvilket punkt på kontakten på abs modulen som høyre foran sensoren er koblet til? Tenkte å bruke multimeter for å sjekke om det er noe brudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte hjemmefra idag og fikk ingen varsellys for ABS/DSC/Flat tyre, men var nysgjerrig og leste likevel kode og fant:

5E50: DSC: Wheel speed, air gap, front right.

Har byttet ABS sensoren med BMW orignal for et par dager siden.

Noe innspill hva man kan prøve ifm denne koden?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om selve sensoren er sjekket ut av ligningen:

Standardsvaret på nett er vel å kalibrere rattvinkelsensor.

Ellers er det ikke helt uvanlig at selve DSC-enheten begynner å svikte. Den sitter plassert like over eksosmanifold, og utsettes for mye varme, som kan påvirke kretskortet. Typisk feilsymptom er det du beskriver. Det finnes firma som reparerer disse.

Men dette er bare innspill. Å bytte deler uten en plan blir fort kostbart.

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, E.C. skrev:

Fort gjort, men sjekk det jeg sa om orientering og plassering for å være sikker.

Jeg er ganske så uerfaren med tanke på ABS og derfor spør mye.. du får unnskylde meg..

Hvordan kan man se på sensoren for å vite om orientering og plassering ? Tenker du på hvilken vei den peker ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...