Tussi Skrevet November 25, 2021 Share Skrevet November 25, 2021 Hei. Har min første BMW, og er egentlig veldig fornøyd med det meste - foruten appen… Så vidt jeg har skjønt, skal den vise f.eks drivstoff, lufttrykk og annet, men hos meg viser den ingenting av dette. Jeg kan sende destinasjoner til bilen og har fått den til å tute, men så mye mer kommer ikke frem. Som vedlagte bilde viser, så kom drivstoffnivå frem, men dette var etter at jeg hadde ladet telefonen med usb. Hadde et feilkjøp med en V70 før denne, og jeg må si at Volvoappen var betydelig bedre enn BMW (dog var bilen gørr - derav bytte). På Volvoen fikk jeg pushmelding om den ikke var låst, hadde kjørebok, viste drivstoffnivå, kunne fjernstarte og litt til. Savner statusoppdatering av bilen i appen. Er den for gammel, mon tro? Har kjøpt Connected Package Pluss, som inneholder Remote service, map update, RTTI og BMW Online. Burde ikke dette holde da? Råd mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet November 25, 2021 Share Skrevet November 25, 2021 På F serie må du vel plugge i kabel med MyBMW aktivert for å hente ut drivstoff nivå. Du kan starte webasto / lufting av bil om sommer, sende destinasjoner til navigasjon, låse opp/låse bil, tute og blinke med lys via app. Du kan også spore bilen om dette er skrudd på i iDrive når den er parkert. Pekka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet November 25, 2021 Share Skrevet November 25, 2021 Korrekt. Du må ha telefonen plugget inn i USB-porten i midtkonsollen for at drivstoffnivå, rekkevidde skal oppdatere seg - dog er det statisk, så drivstoffnivå og rekkevidde står på det samme helt til neste gang du plugger i mobilen. Du får heller ikke verifikasjon på at bilen er låst - du får bare tilbakemelding på at "lås bil" aktivitet er fullført. Helt ubrukelig, men sånn er det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 25, 2021 Share Skrevet November 25, 2021 Husk at F1* kom i 2010, bilen er aldrende, teknikken er dermed ikke optimal pr idag. Mener remote start kom i 2015/2016?. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet November 25, 2021 Share Skrevet November 25, 2021 (endret) @Ron Jeremy <- riktig MyBMW er egentlig best på hybrider og elbiler. Ellers grei å ha til fjernstart av Webasto om en har det og kanskje sitte inne og tenke ut destinasjon på navien og sende til bil. Ser ikke store vitsen i bruk av app ellers på "eldre" fossil. Spotify muligens og abonnement på kartoppdatering på USB? Connected Drive kom sommeren 2013 til Norge og både F10 og F30 lider av aldrendre teknikk her. Endret November 25, 2021 av Marius2002 Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tussi Skrevet November 25, 2021 Forfatter Share Skrevet November 25, 2021 Takk for svar. Da har jeg ihvertfall koblet telefon og bil riktig sammen. Så får jeg fortsette å undre meg over at - av alle ting - en ‘16 modell V70 ligger lenger fremme på appfronten enn en ‘16 modell 520 🤪 Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet November 25, 2021 Share Skrevet November 25, 2021 Ei på jobben har samme på sin 14’ Volvo, så de var tidlig ute. Du får trøste deg med at alt annet veier opp og vel så det, for ikke snakke om feelingen bak rattet Tussi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tussi Skrevet November 25, 2021 Forfatter Share Skrevet November 25, 2021 7 minutter siden, Marius2002 skrev: Ei på jobben har samme på sin 14’ Volvo, så de var tidlig ute. Du får trøste deg med at alt annet veier opp og vel så det, for ikke snakke om feelingen bak rattet Det har du helt rett i! Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smashy Skrevet November 25, 2021 Share Skrevet November 25, 2021 Kommer fra Volvo selv, og VOC er svært bra. Hadde aldri trøbbel med den. BMWappen er ikke mye å skryte av. Nå har ikke jeg webasto, så da faller bruken også automatisk vekk 😅 Bilmessig er det andre veien, og det er det som betyr noe 🤩 Marius2002 og Tussi reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå