Gå til innhold

MyBMW - tilkoblingsproblemer, eller bare dårlig?


 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har min første BMW, og er egentlig veldig fornøyd med det meste - foruten appen…

Så vidt jeg har skjønt, skal den vise f.eks drivstoff, lufttrykk og annet, men hos meg viser den ingenting av dette. Jeg kan sende destinasjoner til bilen og har fått den til å tute, men så mye mer kommer ikke frem. Som vedlagte bilde viser, så kom drivstoffnivå frem, men dette var etter at jeg hadde ladet telefonen med usb.

Hadde et feilkjøp med en V70 før denne, og jeg må si at Volvoappen var betydelig bedre enn BMW (dog var bilen gørr - derav bytte). På Volvoen fikk jeg pushmelding om den ikke var låst, hadde kjørebok, viste drivstoffnivå, kunne fjernstarte og litt til.

Savner statusoppdatering av bilen i appen. Er den for gammel, mon tro?

Har kjøpt Connected Package Pluss, som inneholder Remote service, map update, RTTI og BMW Online. Burde ikke dette holde da?
 

Råd mottas med takk!

CFB6FCE9-223E-451A-96EB-B535671FCC2A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På F serie må du vel plugge i kabel med MyBMW aktivert for å hente ut drivstoff nivå.
Du kan starte webasto / lufting av bil om sommer, sende destinasjoner til navigasjon, låse opp/låse bil, tute og blinke med lys via app.
Du kan også spore bilen om dette er skrudd på i iDrive når den er parkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt. Du må ha telefonen plugget inn i USB-porten i midtkonsollen for at drivstoffnivå, rekkevidde skal oppdatere seg - dog er det statisk, så drivstoffnivå og rekkevidde står på det samme helt til neste gang du plugger i mobilen. Du får heller ikke verifikasjon på at bilen er låst - du får bare tilbakemelding på at "lås bil" aktivitet er fullført. Helt ubrukelig, men sånn er det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ron Jeremy <- riktig :) 

MyBMW er egentlig best på hybrider og elbiler. Ellers grei å ha til fjernstart av Webasto om en har det og kanskje sitte inne og tenke ut destinasjon på navien og sende til bil. Ser ikke store vitsen i bruk av app ellers på "eldre" fossil. Spotify muligens og abonnement på kartoppdatering på USB? Connected Drive kom sommeren 2013 til Norge og både F10 og F30 lider av aldrendre teknikk her. :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...