Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Skal montere ledbar på min 2014 mod f31. Men lurer litt på hvilken ledning på kontakta til lykta som er til langlysene? Slik jeg kan koble til "signalkabelen" fra ledbaren til langlys kabelen. Slik att når jeg skrur på langlysene skrur ledbaren seg på.

Posted
4 minutter siden, Kvasi skrev:

Finn heller sikringen og ta det derfra.

Ta signale fra sikringa til langlysene? Må jeg ha en canm8 modul for ledbar etc skal funke? Eller bare plug n play?

Posted
4 minutter siden, Kvasi skrev:

Kjenner ikke bilen men hvis du henter styrestrøm fra sikring til langlys til rele til ledbar bør du være safe, tror jeg.

Okei, da prøver jeg meg litt mer fram.

Takk for svar!

Posted

Det er jo ikke sikring, alt lys blir jo styrt av FRM og TMS modul (om det er bixenon).
Du kobler deg bare innpå ledningen til det ene langlyset med signalet. Lednings diagram finnes jo på Internett, ellers kan du jo bare ta ut kontakta på lykten og måle deg frem til hvilken kabel det er.

Posted
34 minutter siden, Reef89 skrev:

Det er jo ikke sikring, alt lys blir jo styrt av FRM og TMS modul (om det er bixenon).
Du kobler deg bare innpå ledningen til det ene langlyset med signalet. Lednings diagram finnes jo på Internett, ellers kan du jo bare ta ut kontakta på lykten og måle deg frem til hvilken kabel det er.

Har prøvd å målt meg fram men tror måleapparate mitt har tatt kveld. Får prøve å finne noe ledningsdiagram ellns

Posted
49 minutter siden, Reef89 skrev:

Det er jo ikke sikring, alt lys blir jo styrt av FRM og TMS modul (om det er bixenon).
Du kobler deg bare innpå ledningen til det ene langlyset med signalet. Lednings diagram finnes jo på Internett, ellers kan du jo bare ta ut kontakta på lykten og måle deg frem til hvilken kabel det er.

Tror du ikke? Har montert flere titalls LED*barer og ekstralykter på nye biler både med og uten bixenon

Posted

Det endrer nok ikke det faktumet at BMW ikke har hatt individuelle sikringer per pære på en stund. E39 har ikke det og dette er en bil lansert for 25 år siden. Modulen har én sikring på inngående og deretter kuttes tilførselen til de individuelle pærene om trekket blir for høyt. Det er også der pæresjekk kom inn. Så å anbefale å finne sikringa til fjernlys blir litt fjernt 🙃

Posted

Har du LED lys, så må du ha CAN styring av lys. Har du xenon eller halogen, så kan du finne ledningen fra langlyset/spjeldet. 

Posted
10 timer siden, Kvasi skrev:

Tror du ikke? Har montert flere titalls LED*barer og ekstralykter på nye biler både med og uten bixenon

Jeg tror ikke, jeg vet.  

Posted

Et moment mange ikke er oppmerksom på ved montering av ekstralys, er at fordi du må dimme ned tidligere ved møtende trafikk, reduseres sikten betydelig i forhold til ordinære langlys i denne situasjonen. Derfor er det lurt å montere en bryter på dashbordet, som lar deg slå av ekstralyset uten å dimme langlyset. Riktig koblet vil da ekstralyset slå seg på samtidig med langlyset, men kun om bryteren til ekstralyset er slått på. Slik kan du også velge å ha ekstralyset permanent avslått sommerstid.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...