Skof1 Skrevet Desember 14, 2021 Share Skrevet Desember 14, 2021 (endret) Montert Ekstralys på min X5 e70! Veldig fornøyd!! Lampen er tilpasset ved å klippe ut deler av den smale grillen. Lampen er festet med å snu brakettene på lampa oppover, boret hul i plasten (se bilde) laget en del skrå spacere som er montert under plasten får å få riktig vinkel på lampa (stor skive og låsemutter på toppen. Hentet opp styrerstrøm fra Venstre hoved lykt, den gule ledningen går til bryter inne i bilen, også tilbake til relé som er plassert i motor rommet. Ledning til og fra bryter går i gjennom torpedoveggen her og kommer ut ved pedalene. Bryter for å kunne skru av ekstralys. (m/blått lys i bryteren når ektstralyset lyser) Lys-relé som ikke lager feilkoder og som tåler flere lamper. Endret Desember 14, 2021 av Skof1 Lysken, Otis, The Edge og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 14, 2021 Share Skrevet Desember 14, 2021 (endret) Endret Desember 14, 2021 av Reef89 mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 14, 2021 Share Skrevet Desember 14, 2021 Du får pluss poeng, for tilsynelatende godt utført arbeid! Skof1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysken Skrevet Desember 19, 2021 Share Skrevet Desember 19, 2021 Dette ser bra ut, all grunn til å være veldig fornøyd! Jeg lurer på hvor du fikk tak i festepunktene du har brukt for å stripse fast kablene, og den bryteren med blått lys. Er dette noe du kan dele med oss? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skof1 Skrevet Desember 19, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2021 4 timer siden, Lysken skrev: Dette ser bra ut, all grunn til å være veldig fornøyd! Jeg lurer på hvor du fikk tak i festepunktene du har brukt for å stripse fast kablene, og den bryteren med blått lys. Er dette noe du kan dele med oss? Takk! 🙏 Bryteren mener jeg ble kjøpt av Ekstralyskongen (strømbryter led 12v) Feste til ledninger tror jeg ble kjøpt på Jula (buntebåndfeste) Lysken reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet August 16, 2023 Share Skrevet August 16, 2023 Jeg vet det er en liten stund siden men tenkte å sette in en brytter som denne og men forstår ikke helt hva jeg skal gjøre med den 3. pol på brytteren? Jeg bruke skjema'en til Lazer for kobling. Nå har jeg ikke brytter mellom CANM8 så styrestrømmen går rett til ekstra lysene, men vurdere å gjøre det men brytteren har 3. pol så litt stuck på akkurat der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet August 16, 2023 Share Skrevet August 16, 2023 Hvis bryteren skal ha et lys for å vise at den er slått på eller av, så må den vel også ha en jording. Tipper at 1 av dem 3 tilkoblingene på bryteren er jording, eller hadde det holdt med 2 tilkoblinger. + inn og + ut fra bryter. mr.pingu og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet August 16, 2023 Share Skrevet August 16, 2023 Kjapp tegning i paint så ikke døm Slik har jeg det oppkoblet på min X5, bare at jeg ikke har bryter på ekstralysene, styrestrømmen(Blå kabel) går rett i hovedlykten på bilen Otis og mr.pingu reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet August 16, 2023 Share Skrevet August 16, 2023 Om bryteren din har 3 poler/kontakter og det er lys i den så er den ene for jording for at lyset skal virke i knappen mr.pingu og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet August 26, 2023 Share Skrevet August 26, 2023 (endret) Takk for svar. Om jeg skjønner riktig og går ut fra skjemaen din betyr det at det går en blå og en svart ledning til motorrommet / releèn. Vedlagt tilpasset skjemat basert på skjema jeg delte tidligere. Brukt paint også, så dømmer deg ikke, det er en fantastisk verktøy for enkle ting hvor Edit: glemte å tegne 3. kontakt på brytter, så svarte ledning går ikke på + ut til releèn. Endret August 26, 2023 av mr.pingu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The-Edge Skrevet September 26, 2023 Share Skrevet September 26, 2023 Skof1, nå to år etter, er du fortsatt fornøyd med plassering og lys? Jeg har samme ledbar og tenker å montere på e70.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teerex Skrevet Oktober 7 Share Skrevet Oktober 7 Skal montere en slik Jula ledbar som på bildet jeg har lånt under, samt trådløs fjernkontroll for å slå dem av og på (naturligvis via styrestrøm). Slipper å dra ledning inn og montere bryter 😊 Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå