Gå til innhold

Min 1996 Boston Green BMW E36 320i Cabriolet


Bruspulvergutt
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Mortenej skrev:

Flott at du tar deg tid til slikt, selv om bilen er lagt ut for salg :)

Som du sier gjør mye med helhetsintrykket dette.

Ja altså har tenkt en stund på hvilke "smådeler" inne i bilen som kan byttes ut for at det skal se greit ut, og dette var en av dem.. Og hjelper godt på helhetsinntrykket :)

Jeg hadde jo tenkt å selge bilen, og jeg så at det var mange som klikket seg inn.. Jeg ville nok fått noen trivelige bud på bilen etterhvert. Men når jeg så annonsen(e) og kjente litt på det så ble det mest riktige å beholde den. Det er en bil jeg har ønsket meg i mange år, og den er med en, iallfall for meg, fin fargekombinasjon. Jeg klarte ikke gi slipp på den.. Hadde de to annonsene ute ca 24 timer

 

2 timer siden, sveigis skrev:

Små detaljer som løfter mye når man har fikset det 😊

Ser og du velger å beholde bil og så lenge du kan det ,er det bra 😊👍

Ja det er helt sant, slike ting som den knappen er ting som absolutt er verdt å ta seg "bryet" med å få skiftet. Det er så verdt det å se når det er byttet og interiøret blir mer "komplett".. eller som du sier, det løfter godt ja :)

Ja det ble det som ble valget.. Takk takk, tror nok det skal gå bra, eller for å si det slik, det skal gå bra. For meg er den bilen en drømmebil, får fortsatt et sikkert morsomt glis hver gang jeg ser på bilen og tenker på at den er min :D

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var turen kommet til venstre "kick panel" foran, som man hviler beinet på når man cruiser i opptil 100km/t på tur østover :P

Den gamle var ganske heftig sprukket, og trengte veldig å byttes ut. Så da var det å skaffe en ny slik en og begynne på jobben..

Jeg skrudde av håndtaket til åpning av panser, det første jeg ser er at det dekselet eller holderen som man skal skru litt rundt for å løsne kick platen, den mangler

1. Bilde - Her ser du den gamle kick platen på plass, som da var veldig bra tilpasset og satt fint. Men den var utrolig slitt

2. Bilde - Her ser du håndtaket er fjernet, og at den lille "holderen" som skulle vært under, ikke er der

3. Bilde - Slik ser det ut under.. I prosessen fikk jeg knukket noe av den grå plasten i toppen der du kan se..

4. Bilde - Her kan du se den nye kick platen på plass, jeg hadde den først på plass uten å kutte i den men da passet den ikke. Så begynte jeg med en skarp kniv og en Dremel, tilpasningen. Fikk det ikke helt perfekt, men den sitter som den skal og det ser iallfall bedre ut enn det gjorde selvom den ikke er helt inntil kanten der

 

20220127_100824.jpg

20220127_101202.jpg

20220127_101657.jpg

20220127_110354.jpg

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at "fornuften" seiret og du beholder bilen! Jeg har hatt mine bilsalg hvor jeg i ettertid har angret surt. Men igjen - ting kan endre seg om det blir for dyrt å eie på sikt. 
Virker iallefall som du har et veldig godt utgangspunkt i denne bilen. :bounce::clap:

Hvem vet - kanskje en dag møtes vi på et bmw-treff, dersom det skulle klaffe :) Er alltid hyggelig å få møtt flere fra forumet her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, opeth84 skrev:

Godt at "fornuften" seiret og du beholder bilen! Jeg har hatt mine bilsalg hvor jeg i ettertid har angret surt. Men igjen - ting kan endre seg om det blir for dyrt å eie på sikt. 
Virker iallefall som du har et veldig godt utgangspunkt i denne bilen. :bounce::clap:

Ja altså egentlig var jeg sykt gira på å selge bilen pga økonomi, nedbetale lån osv. Meeeen så fant jeg ut at nei, denne bilen skal ingen steder.. Blir nok litt utgifter på den fremover men det skal nok gå bra :)

Jeg har også solgt biler jeg har angret på i etterkant. Hadde bla en '90 Toyota MR2 (du vet, andre generasjon med vippelykter) med gåen toppakning og litt annen snacks.. Det var også den jeg kjørte tom for olje.. Men den bilen angrer jeg fortsatt, snart 7 år senere, på at jeg solgte

Ang bra utgangspunkt, det tror jeg du har veldig rett i. Men det er mye småting bla som trenger litt skifte eller oppfriskning for å bli bra. Men det er jo bare gøy

 

1 time siden, opeth84 skrev:

Hvem vet - kanskje en dag møtes vi på et bmw-treff, dersom det skulle klaffe :) Er alltid hyggelig å få møtt flere fra forumet her inne.

Ja det hadde sikkert vært kult, du er vel også en av de som har vært aktiv her en stund og som det hadde vært artig å møte og snakke bil :)

 

46 minutter siden, Mortenej skrev:

Flott å se at du velger å beholde bilen :)

Virkelig en nydelig bil med helt rett farge kombinasjon :)

 

Takk, ja det ble for vanskelig å skulle selge den.. Det er jo ikke noen bil man ser på hver parkeringsplass det der så jeg tenkte også på det å skulle få tak i en tilsvarende, det ville da blitt nesten umulig

Tusen takk, jeg er godt fornøyd med den.. Den er jo ikke perfekt men det er en artig bil. Og kombinasjonen Boston Green med Sand Beige interiør, ja det er for meg heelt perfekt

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så da, enda en gang, har jeg funnet meg et mulig sett med Style 68 i riktig dimensjon :)

Så er det å vente i spenning på svar da, men håper at denne gangen skal det gå greit. Som jeg har nevnt er dette et av favorittsettene mine som passer til E36. Litt leit at det er M-emblem på dem men bortsett fra det er de veldig flotte

Også er jo drømmrn å få pulverlakkert disse, enten i en gullfarge eller sølv.. Det blir jo litt valgets kvaler mtp det da muligens er mitt første sett Style 68 :P

Men hvordan er det med M-emblemet på dem og pulverlakk? Tar de det bort, evt ikke men da blir det vel "ødelagt" i løpet av "bakingen".. eller hvordan fungerer det?

Regner med ventiler osv blir fjernet, samme med senterkopper.. Eller er det noe man må få ordnet selv før levering av felgen? Å få av dekket osv

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mortenej skrev:

Style 68 er jo absolutt rett felg på en E36, cab (og forsåvidt Coupe).

Spennende å se dette på din, og om du går for gullfarging.

 

Takk ja det er en kombinasjon jeg har tenkt på i egentlig mange år så blir bra å endelig se det på min bil

Ang gull, jeg har i mange år hatt et slags ønske om å ha en mørkegrønn (eller mørk lilla) bil med beige interiør og gullfargede felger

Om dette går i orden nå, så er det omtrent garantert at de vil bli gullfargede innen noen mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2022 den 14.20, GreenE36Cab skrev:

Ok så da, enda en gang, har jeg funnet meg et mulig sett med Style 68 i riktig dimensjon :)

Så er det å vente i spenning på svar da, men håper at denne gangen skal det gå greit. Som jeg har nevnt er dette et av favorittsettene mine som passer til E36. Litt leit at det er M-emblem på dem men bortsett fra det er de veldig flotte

Også er jo drømmrn å få pulverlakkert disse, enten i en gullfarge eller sølv.. Det blir jo litt valgets kvaler mtp det da muligens er mitt første sett Style 68 :P

Men hvordan er det med M-emblemet på dem og pulverlakk? Tar de det bort, evt ikke men da blir det vel "ødelagt" i løpet av "bakingen".. eller hvordan fungerer det?

Regner med ventiler osv blir fjernet, samme med senterkopper.. Eller er det noe man må få ordnet selv før levering av felgen? Å få av dekket osv

Felgen bør vell blåses ren før pulverlakkering, så senterkopp og m-emblem må av før den jobben. M-emblemet er bare limt på, så det er bare å kjøpe nye og montere 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, BjornarHS skrev:

Felgen bør vell blåses ren før pulverlakkering, så senterkopp og m-emblem må av før den jobben. M-emblemet er bare limt på, så det er bare å kjøpe nye og montere 👍

Ja har fått forståelsen av at de må få preppet den ordentlig for at resultat skal bli bra.. Jeg tenkte at selv så kan jeg jo ta bort gamle lodd og lim, senterkopper og M-emblemer iallfall. Så har jeg gjort noe :P

Hvor får man kjøpt de emblemene, originale, i BMW-pakke til en billig penge? De jeg finner på eBay som jeg tenker virker originale i god stand koster jo over en tusenlapp med frakt og avgifter..

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, BjornarHS skrev:

Del 4 under her: 

Først, takk for at du tok deg tid til å søke opp noen tilsvarene M emblemer.. jeg vet ikke helt hvilke E46 (altså 320i, 325i feks) som ble levert med disse som option men det er iallfall S778A mener jeg :)

Delenummer er iallfall 36112228660

Men da er det nok mulig å få tak i dem litt billigere.. Jeg synes det er litt i overkant dyrt med et helt laken for fire av de der :P

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@BjornarHS

Jeg ser at den flotte telefonen min klarte å bytte ut et tall igjen, Style 68 på E46 er ikke Option Code S778A, det er S788A.. Ser også jeg uttrykte meg litt kleint da det er hjulene som har det som Option Code, ikke emblemene

Men nå har jeg funnet disse emblemene på Schiedmann.no - Ser at de har lager eller utsalg basert i Danmark.. Har det noe å si? Om ikke så er vel det en av de greieste plassene å kjøpe disse fra :)

 

Screenshot_20220206-081739_Chrome.jpg

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Et helt laken? Delenr. du oppga koster 85,- på GS, så det er billigere enn schmiedmann ;) Betaler du med en gang med f.eks. vipps, så har du gratis frakt også :) 

Ok så jeg finner andre felger på GS som har et slikt lite M-emblem. Men det står ikke noe delenummer.. Er det samme delenummer som er brukt til alle (eller iallfall mange av) disse felgene kanskje?

Når jeg prøver å søke på delenummer på GS, får jeg ingen treff. Men når jeg feks velger E46 320Ci tror jeg det var og blar litt så finner jeg en annen felg (ikke Style 68) med slike emblemer.. Derfor jeg tenker at kanskje flere forskjellige felger brukte samme

Og ja jeg vet det kan være litt "tåpelig" å ha disse emblemene på en ikke M-bil uten andre M kjennetegn men de er jo en del av disse felgene og jeg tenker at de er såpass små også at det er greit nok. Så er felgene komplette og jeg er happy med det :)

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...