Gå til innhold

Min 1996 Boston Green BMW E36 320i Cabriolet


Bruspulvergutt
 Share

Anbefalte innlegg

Så lenge man ikke rører dørtrekket så holder de bilens tid ut. Problemet er at folk bare røsker til når de skal demontere det og da ryker de klipsene. Hvis man derimot bruker en stor skrutrekker eller endra bedre et slikt verktøy.  https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/karosseriverktoy/demonteringsverktoy/verktoy-for-panelklips-2000041979 holder de ganske lenge men det er klart 30 år gammel plast blir sprø.

Det er bare og ta en tur til nærmeste BMW forhandler og kjøpe inn en neve med de klipsene, det er slike ting som er greit å ha liggende og du får mange for prisen av en stor burger.  Det er nr. 6 her. https://www.koedbmw.com/no-no/catalog/diagram/51_2098/1/47418?steering=L&transmission=M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune-K skrev:

prisen av en stor burger.

Takk for bra linker, det verktøyet på Biltema der har jeg tenkt på før men aldri fått surret meg til å kjøpe.. Skaffet meg noe plast-greier fra eBay engang men ser helt klart fordelen men den du linket til der så den blir det å kjøpe neste gang jeg skal på Biltema. Tusen takk :D

Ang de klipsene du linket til, prisen på dem er jo veldig trivelig så tenker at det kan være lurt å kjøpe og ha noen liggende ja. Så noen av dem skal absolutt også skaffes, så kan jeg bare skifte ut etterhvert som det gir etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, StigJ skrev:

Hold deg til de i plastikk heller. Slik i metall kan fort skrape lakken hvis du ikke er nøye = rust....

Nå er jo dørpanelet jeg skal fikse på innsiden av døra da, og det av metall som evt er eksponert på den siden er vel normalt sett ikke noe som ruster noe særlig..

Men ja dype riper i lakk (tror du virkelig jeg drar verktøyet over lakken med full kraft? :P), og skader i lakken ned til metall ender ofte opp som rustspots ja.. Enda gøyere er det jo med rustbobler under der det ikke er skader i lakken og et stort pluss er jo om det er gravrust. Det er jackpot

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dør er alltid utsatt for fukt. Har sett litt av hver i min tid som montør hos Bilradiospesialisten da jeg daglig hadde av dørpaneler. Og ja, E36 hadde jeg inne mange av som panelene hang og slang på. Så viktig å bytte ut klipsene med nye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, StigJ skrev:

En dør er alltid utsatt for fukt. 

På den andre bilen jeg nevnte som jeg hadde av dørpanelet på så var det meste dekket med plast og noe seigt lim-greie, vet ikke om det skulle forhindre fukt.. Noe som var ironisk isåfall siden det var et rusthull nederst i døra slik at fuktigheten som evt var der ble fanget istedenfor utestengt :P

Det er slike erfaringer, som den jobben du har hatt der, som iallfall for meg er gull verdt å lytte til :)

Men da er det iallfall slått fast at det som skjer med min ikke er noe unikt problem og bare det er jo en liten opptur på en måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plasten må være på. Ellers kjører du rundt i badekar. Det er fuktsperra. Et ørlite hull i den kan resultere i flere liter vann i dørken. Been there, done that....

Sikkert vært tett drenering i bunn av døra hvis det var kliss klass inni der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, StigJ skrev:

Plasten må være på. Ellers kjører du rundt i badekar. Det er fuktsperra. Et ørlite hull i den kan resultere i flere liter vann i dørken. Been there, done that....

Sikkert vært tett drenering i bunn av døra hvis det var kliss klass inni der. 

Det var minst en cm med vann inne i bilen under pedalene.. Noe som plutselig begynte uten grunn egentlig. Så løsningen min en periode var å legge inn aviser for å tørke opp men det fungerte dårlig etter en liten stund

Døra var som sagt rustet i stykker egentlig og pakningen nederst var også omtrent fraværende. Så det var den bilen, en eldre Toyota Celica. Men nå skal det sies at det også er biler jeg liker godt :)

Tett drenering i bunn av døra men stort hull pga rust, skulle tro det hadde fungert minst like bra men det gjorde det ikke. Og ang feks vindusmekanisme og dørlås som var bak plasten, det var ikke rust på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så har jeg tenkt litt, har tidligere i tråden her tror jeg det var, sagt at bilen etterhvert skal få orange blinklys.. Jeg er litt i tvil om jeg skal droppe det, det ser faktisk ikke så galt ut med hvite blinklys :P

Og ang hardtopen, det nærmer seg å kikke litt nærmere på den. Jeg har litt problemer med å skulle bruke tusenvis av kroner på denne, den fungerer jo som den skal.. med noen skjønnhetsfeil. Hadde ikke taktrekket hengt ned og det er div rustspots på den så hadde det ikke vært så veldig mye å klage på med den

Bilen i seg selv har jo disse "feilene" jeg har listet opp tidligere, men jeg er litt mer der nå at ok, bilen er uvanlig og den ser bra ut egentlig. Men holder den iallfall over ett år til (ut EU-kontroll tiden), så vil jeg egentlig være veldig fornøyd :)

Så jeg har vel forsont meg med å ikke skulle skape en "perfekt" bil, men heller bare ha en bil med litt "småskader" og slikt, og nyte å kjøre den så lenge den fungerer. Den har gått 211-212K nå

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turbo-HF skrev:

Hyggelig lesning.. :)

Ja altså jeg skjønner som noen har påpekt at tekst uten bilder kan være litt "kjedelig" og det respekterer jeg.. Men tenker at når jeg har noe å meddele, som kanskje kan være av interesse for Bimmers-folket så skriver jeg og poster. Uansett om det er med eller uten bilder

Jeg liker også å skrive lengre innlegg når jeg har tenkt litt på noe og ønsker feedback på det.. Og istedenfor å poste om min bil i en annen tråd så poster jeg i min. Tenker det gir mer mening, tidligere postet jeg bla i OT-tråden men tenker det kanskje er unødvendig..

 

1 time siden, Turbo-HF skrev:

Stå på, @GreenE36Cab(Y) :D  

Prøver så godt jeg kan :P

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sveigis skrev:

Er du på e36 tur til Bergen ?😊

Så du hadde lagt ut innlegg på Off t tråden .

Nei det er med fly, bilen står parkert på Kjevik :)

Men håper å en gang i løpet av sommeren å kjøre den turen. med caben. Blir bra uten tak med vind i håret, om bilen bare klarer seg

Postet bilde av hotellet i OT tråden ja 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...