Gå til innhold

E30Meet?

Blinklys
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lenge hatt lyst til å delta på E30Meet, men jeg har vel egentlig ikke hatt mulighet siden jeg ikke har hatt BMW før nå, selvom det er ikke en E30 (Kunne det ikke heller het BMWMeet?).. Eller kunne jo vært og kikket men er noe eget med å kunne delta med egen bil.. Også kanskje stille ut, hvordan går man frem da?

Er mange medlemmers biler her inne jeg gjerne skulle sett i virkeligheten, og skjønner det er flere som reiser dit for å vise frem smykkene sine og snakke bil.. Noe som virker veldig trivelig.. Kunne egentlig gjerne testet bilen på bane også men det tror jeg ikke jeg vil utsette caben for :)

Er det noe spesielt man måvære medlem av for å kunne delta? BMWCCN eller KOED? Grunnen til at jeg spør, er at jeg finner litt motstridende info rundt på feks det jeg har tilgang på på FaceBook uten konto der og på nettet generelt.. Et sted stod det noe om to leirer som motarbeidet hverandre?

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på Koed ,der kan du registrere deg angående  E30 meet og treffene der .

Jeg medlem i begge klubbene ,men har de siste årene heller vært på treffene til Bmw car club ,overhode ikke noe drama men blitt sånn og for meg har det passet som hånd i hanske .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok men da er det omtrent som jeg håpte, er ikke fullt så avansert som jeg trodde da iallfall. Så det er jo helt topp, jeg er litt skeptisk til å registrere meg på slike sider men det virker jo vanntett da :D

BMW Car Club er vel evt det som er mest naturlig mtp BMW, og fint som du nevner, det at det ikke er noe drama.. Om det er drama er jeg vel en person som fort blir involvert i det (oftest ufrivillig da)

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om BMW miljøet er stort i Norge så føler jeg egentelig ikke det er plass til flere klubber. Jeg har i alle år valgt å støtte den offisielle BMW Car Club Norway, føler liksom det er rett for meg. Nå er BMW CCN også under Amcar paraplyen noe som gir en mengde fordeler flere steder og på andre merker man også måtte ha. 

For tiden er jeg kun medlem i Amcar, da det gir meg fordeler både for begge BMWene mine og Chevyen jeg har. Men jeg anbefaler BMW CCN av BMW klubbene, vi har også en lokal Agder avdeling som det har blitt litt liv i igjen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Ja da er det nok en del fine biler der.. Er vel såvidt min cab vil passe inn der men muligheten for å se feks en E31 850CSi der er vel også til stede.. Men takk for link, var faktisk inne på den siden og kikket tidligere men får vel ta en titt til :)

48 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Ok men da er det også litt av interesse, takk for linker. Da er de her til senere når jeg (og kanskje andre her) skal inn og kikke litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Selv om BMW miljøet er stort i Norge så føler jeg egentelig ikke det er plass til flere klubber. Jeg har i alle år valgt å støtte den offisielle BMW Car Club Norway, føler liksom det er rett for meg. Nå er BMW CCN også under Amcar paraplyen noe som gir en mengde fordeler flere steder og på andre merker man også måtte ha. 

Om det er to klubber, og de ikke er særlig gode venner, litt som to supporterklubbee (er det slik å forstå?), så holder vel nesten det ja.. Om man er BMW entusiast eller fan får man velge en av dem (eller begge)..

Men hvordan havner BMW CCN under amcar da? BMW er.. tysk.. Men er vel en fordel det, om jeg en dag feks har ei Corvette..

5 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

For tiden er jeg kun medlem i Amcar, da det gir meg fordeler både for begge BMWene mine og Chevyen jeg har. Men jeg anbefaler BMW CCN av BMW klubbene, vi har også en lokal Agder avdeling som det har blitt litt liv i igjen 👍

Amcar ja.. Er det ikke en US Car Club eller noe i gamle Aust-Agder? Husker folk rådet meg til å bli medlem i Amcar tidligere når jeg dagdrømte om å importere ei 93-96 Corvette :)

Lokal Agder avdeling faktisk, det virker interessant :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amcar er vel Norges største bilinteresse organisasjon med 25 000 medlemmer. Selv om navnet tilsier noe annet så har Amcar åpnet opp for alle merker, det vil si at alle merker får medlemsfordeler. De fleste mindre bilklubbene i Norge har tilsluttet seg amcar slik at man har en solid interesseorganisasjon som jobber politisk for at vi kan ha bil som hobby. Det er jo ikke noen tvil om at bil og bilinteresse står under press ettersom det ikke akkuat er miljøvennlig å holde på. Amcar har arbeidet frem 30 års regelen for veteran, 20 år regelen for avgiftsfri import samt en hel del andre ting som gjør det lettere å holde på med bil i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Amcar er vel Norges største bilinteresse organisasjon med 25 000 medlemmer. Selv om navnet tilsier noe annet så har Amcar åpnet opp for alle merker, det vil si at alle merker får medlemsfordeler. De fleste mindre bilklubbene i Norge har tilsluttet seg amcar slik at man har en solid interesseorganisasjon som jobber politisk for at vi kan ha bil som hobby. Det er jo ikke noen tvil om at bil og bilinteresse står under press ettersom det ikke akkuat er miljøvennlig å holde på. Amcar har arbeidet frem 30 års regelen for veteran, 20 år regelen for avgiftsfri import samt en hel del andre ting som gjør det lettere å holde på med bil i Norge. 

Er selv medlemm av AmCar. Rett å slett støttemedlem for å støtte det fantastiske arbeidet de gjør for bilinteressen i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må huske på at E30meet ikke er noen bilklubb. Det var en type som fant på å starte et enkeltmannsforetak med formål å arrangere treff og diverse. Man kunne bli kunde der (man kalte det medlem) også kunne man få diverse rabatter samt få tilgang til en del treff.  Han som drev det ble ettervært ansatt i Koed og da blir det drevet videre derifra.

BMWccn er en bilklubb hvor alle jobber frivillig, de har årsmøter, styre, vedtekter osv.

Medlemskapet som de har i AMCAR er et klubbmedlemskap. Det innebærer at for at enkeltmedlemmene skal få fordelene må de melde seg inn som enkeltmedlemmer der. Jeg ser det klubbmedlemskapet som at man er støttemedlem for at AMCAR kan si overfor myndighetene hvor mange medlemmer de har. BMWccn er også tilsluttet LMK https://www.lmk.no og derigjennom jobber man overfor FIVA og EU med det samme som AMCAR og LMK driver lobbyvirksomhet med i Norge.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er generelt en yngre medlemsmasse på E30Meet/Koedevents pluss at det er et større fokus på festing på kveldene og drifting på banen. 

Er uansett flotte treff begge deler med mye hyggelige folk og mye gromme biler. Naturligvis mye av de samme folka som dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lars89 skrev:

Er generelt en yngre medlemsmasse på E30Meet/Koedevents pluss at det er et større fokus på festing på kveldene og drifting på banen. 

Er uansett flotte treff begge deler med mye hyggelige folk og mye gromme biler. Naturligvis mye av de samme folka som dukker opp.

Når du sier "yngre", betyr det at de fleste er under 30 for eksempel? Det visste jeg ikke, har sett andre bilklubber, feks MR2 klubben Nederland og der så det ut til å være medlemmer i alle aldre.. Samme med det jeg mener var en internasjonal E34 M5-klubb

Ang festing, det er vel ikke akkurat det som ville vært grunnen til at iallfall jeg personlig reiser bort til Rudskogen (?), men handler vel mer om fellesskapet og å kikke på og kanskje beundre hverandres biler.. Så jeg tror lett jeg hadde hoppet over den delen ja

Og drifting på banen, skjønner det er artig og slikt, særlig på en så kjent bane da, men det er ikke heller noe jeg ville utsatt bilen min for.. Det resulterer jo i heftig slitasje på mange komponenter og det er "unødvendig" tenker jeg.. Men igjen, skjønner at noen kan synes det lokker, på samme måte som festingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt E30meet er ikke noen bilklubb, det er et firma som arrangerer treff.

BMWccn har medlemmer i alle aldre fra 18 til 80+. Banetreffene blir mindre og mindre aktuelle for min del men de andre treffene er trivelige, både de små lokale treffene som distriktsklubbene arrangerer og de store landstreffene. Det var fint i sommer på landstreffet i Geiranger hvor man traff de som man ikke hadde sett på et par år. Men jeg pleier hvis jeg har tid å møte opp på banetreffene også, man har jo utstilling der også hvor man kan bedrive den klart underkjente aktiviteten dekksparking.

Det er klart naboen titter litt rart på meg når jeg kommer hjem fra treff og forteller at idag har jeg stått i sola hele dagen og tittet i diverse motorrom samt diskutert forskjellen på chromlistene på en 81 modell 7 serie kontra en 85 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Rune-K skrev:

Som sagt E30meet er ikke noen bilklubb, det er et firma som arrangerer treff.

Ser jeg formulerte svaret mitt litt kleint.. Skjønte jo hva du skrev, men klarte å kalle det en klubb likevel :P

Dekksparking og kikking på andres biler er vel en slags undervurdert aktivitet ja, kan jo være artig avogtil det også. På en bilutstilling er jo det hovedaktiviteten, vel det og å snakke med eiere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er folk i alle aldre på E30Meet også, men inntrykket mitt er at gjennomsnittsalderen er langt lavere enn på et CCN-treff. Det er som et småskala Gatebil-treff med kun BMW.

Man kommer som man er uansett. Noen står ved bilen sin på utstillinga hele helga mens andre omtrent ikke tar av seg kjøredressen. 

Liker man ikke festing osv trekker man seg tilbake i teltet evt kjører til hotellet man sover på i nærheten.

Hovedtreffet til E30Meet er i Sokndal neste år (ny bane) evt også Rudskogen hvis medlemstall og økonomi tilsier det.

Jeg vil anbefale å prøve ut begge typer treff. Er alltid god stemning å treffe likesinnede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...